Konkurs Wielkanocny "Dekoracja, stroik wielkanocny 2021"
Zapraszamy uczniów naszej szkoły do udziału w konkursie wielkanocnym pt: „Dekoracja, stroik wielkanocny 2021”. Zachęcamy, by podczas tworzenia palm, stroików i innych dekoracji wielkanocnych, wykorzystać materiały naturalne takie jak kora drzew, drewno, mech, bazie, bukszpan, bluszcz czy barwinek oraz materiały z recyklingu jak szkło, papier itp.
Tworząc ozdoby okolicznościowe mamy możliwość oderwać się od codziennych obowiązków oraz wprowadzić nastrój i atmosferę zbliżających się świąt, rozwijając jednocześnie swoją kreatywność. Ponadto własnoręcznie wykonane stroiki, pisanki, palmy, kwiaty i inne ozdoby, mogą być ciekawą i oryginalną ozdobą świątecznego stołu.
Zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie i prosimy zapoznać się z jego warunkami zawartymi w regulaminie.
Renata Karwowska i Beata Łada
REGULAMIN KONKURSU DEKORACJA WIELKANOCNA 2021
Czytaj więcej: Konkurs Wielkanocny "Dekoracja, stroik wielkanocny 2021"
Jak pomóc osobie w kryzysie
Dorastanie to czas wielu zmian i wyzwań. Zmienia się nasze ciało. Zaczynamy inaczej postrzegać świat. Przestajemy być dziećmi, a jeszcze nie jesteśmy dorosłymi. Zabrano nam bezpieczeństwo, nie dając w zamian wielu przywilejów. Poza tym pojawia się mnóstwo dręczących pytań. Kim jestem? Co chcę robić w życiu i dokąd zdążam? Jaki jest świat? Czym jest dobro i czym jest zło? Nic dziwnego, że w tym okresie życia nasz nastrój może się pogarszać. Jeżeli pogorszenie nastroju utrzymuje się przez dłuższy czas (powyżej dwóch tygodni) i przez większość dnia, to można zacząć podejrzewać, że młody człowiek cierpi na depresję. Mimo że depresja jest chorobą powszechną, często nie jest rozpoznawana w okresie dorastania. Wynika to między innymi z tego, że nastolatki chorują trochę inaczej niż osoby dorosłe.
Jeśli zainteresował Cię ten temat, zapoznaj się z informacjami dotyczącymi depresji na stronie https://forumprzeciwdepresji.pl/depresja. Znajdziesz tam cenne informacje dotyczące depresji i informacje gdzie szukać pomocy.
Możesz skorzystać także z aplikacji mobilnej grupawsparcia.pl
Szkolna kampania pozytywnego myślenia
Czas pandemii i jej skutki dla wielu z nas są trudnym czasem, który może wzmagać niepokój i nieprzyjemne emocje.Dystans społeczny i brak bliskości
z innymi ludźmi mogą bardzo negatywnie wpływać na psychikę każdego z nas. Warto zatem zadbać o siebie, swoją rodzinę i przyjaciół poprzez chociażby rozmowę z nimi, czy powiedzenie „dobrze, że tu jesteś”.
Proponujemy wszystkim udział w szkolnej kampanii pozytywnego myślenia, której celem jest budowanie wzajemnego wsparcia i szukania pozytywnego nastawienia do siebie i innych, szukania dobrych sposobów na smutek, ale także rozmawiania o trudnych emocjach i zachowaniach.
Do pierwszych działań w ramach szkolnej akcji przystąpili uczniowie klas drugich technikum reklamy pod kierunkiem pani Doroty Kuleszy, którzy przygotowali grafiki promujące akcję. Autorem plakatów jest Alan Rudziński uczeń klasy 2 technikum reklamy.
W ramach szkolnych działań chcemy pokazać społeczności szkolnej, że nikt nie jest sam, że życzliwe słowo czyni wiele dobra. Mając to na uwadze, w najbliższym czasie za pośrednictwem poczty Office 365, będziemy wysyłać do siebie dobre, życzliwe słowa, myśli, życzenia. Poruszymy problematykę emocji, trudności i sposobów radzenia sobie z nimi na godzinach wychowawczych. Porozmawiamy o naszych sprawach, niejednokrotnie trudnych, z pedagogiem szkolnym, psychologiem podczas konsultacji indywidualnej, czy zajęć w grupie.
Nad całością szkolnej kampanii pozytywnego myślenia czuwać będą pedagodzy szkolni Monika Brzozowska i Renata Sawicka. Zachęcamy wszystkich do aktywnego udziału.
Konkurs „Przedsiębiorczy na Rynku Finansowym”
Nasza szkoła przystąpiła do V edycji Ogólnopolskiego Konkursu „Przedsiębiorczy na Rynku Finansowym” realizowanym przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości w ramach programu „Moje finanse”.
Temat przewodni konkursu to "Rynek pracy w Polsce i Unii Europejskiej".
I etap konkursu polegał na wykonaniu testu, który należało wysłać on-line do 28 lutego. Zadania tego podjęli się następujący uczniowie:
- Wiktoria Kaczorek – kl. 2BBw
- Sylwia Mazuch – kl. 2BBw
- Jakub Bożomański - kl. 2BBw
- Weronika Wierzbowska - kl. 2BBw
- Patrycja Ejzak - kl. 2BBw
- Flip Gumowski - kl. 2BBw
- Oliwia Klimkowska - kl. 2pBB
- Angelika Murach - kl. 2pBB
- Damian Kowalczyk – 2pSw
- Julia Korzeniecka – 2pF
- Klaudia Korzeniecka – 2pF
- Alicja Jastrzębska - kl. 2pF
- Gabriela Skiba – 2pIw
- Paulina Napiórkowska – 2gWR
- Dominik Antoszewski – 2gWR
Z przesłanych wyników od organizatora okazało się, że w dalszych zmaganiach konkursowych szkołę reprezentował będzie 3-osobowy zespół w składzie:
- Gabriela Skiba
- Patrycja Ejzak
- Damian Kowalczyk
Wszystkim uczestnikom dziękujemy za zaangażowanie, zaś najlepszym gratulujemy i życzymy sukcesów w następnych etapach!
Opieka merytoryczna i organizacyjna nad uczestnikami konkursu – D. Kulesza, B. Gocłowska
Ogólnopolski Konkurs Ekologiczny Eko - Planeta
Otrzymaliśmy wyniki Ogólnopolskiego Konkursu Ekologicznego Eko-Planeta. W kategorii praca indywidualna Dawidowska Kinga z klasy 2pWe otrzymała bardzo dobry wynik natomiast Siwek Amelia z klasy 2pBw – dyplom uznania.
W kategorii test Krukowski Wiktor z klasy 1Sw otrzymał bardzo dobry wynik, dyplomy uznania otrzymały Ropiak Emilia z klasy 2pWe i Zawalich Wiktoria z klasy 1We.
Serdecznie gratulujemy.
Ogólnopolski Konkurs Geograficzny Geo Planeta
Przemysław Bazylak z klasy 1WE i Oliwia Dmoch z klasy 1F, pod kierunkiem opiekuna – Doroty Kuleszy, reprezentowali szkołę w XII edycji Ogólnopolskiego Konkursu Geograficznego „Geo-Planeta”, który odbył się w formie on-line. Wyniki naszych uczniów zostały nagrodzone dyplomami uznania i mamy nadzieję, są zachętą do dalszego rozwijania umiejętności w zakresie geografii. Gratulujemy wyników i życzymy podejmowania kolejnych wyzwań w rywalizacjach konkursowych.
Szkolny Konkurs
Szkolny Konkurs
ARCHITEKTURA OSTROŁĘKI I OKOLIC
roztrzygnięty
Zadanie konkursowe polegało na wykonaniu autorskiej pracy w formie rysunku odręcznego prezentującego obiekt architektoniczny Ostrołęki i okolic.
Cele:
- poznanie architektury regionu,
- kształtowanie zainteresowań architekturą w najbliższym otoczeniu,
- uwrażliwienie na piękno architektury,
- wyrażanie swoich przeżyć w kontakcie z architekturą za pomocą środków plastycznych,
- popularyzacja twórczych działań plastycznych o walorach artystycznych,
- promowanie młodych talentów plastycznych.
Spośród prac konkursowych, zgłoszonych przez uczestników, wyłoniono najlepsze pod względem warsztatowym, wizualnym oraz estetycznym.
I miejsce: Kornelia Bednarska 2gB
II miejsce:Milena Gacioch 3Bw
III miejsce:Wiktoria Kaczorek 2gBw
Wyróżnienie: Rafał Dąbkowski 4B
Gratulujemy zwycięzcom - nauczyciele przedmiotów budowlanych.