Ostrołęckie tajemnice
W bieżącym roku szkolnym po raz pierwszy ZSZ Nr 2 będzie organizatorem gry miejskiej pod nazwą Ostrołęckie tajemnice. Uczniowie naszej szkoły będą mieli okazję w ciekawy i niecodzienny sposób poszerzyć wiadomości na temat miasta Ostrołęki. Przedsięwzięcie jest adresowane do młodzieży z klas wojskowych. Zapraszamy do udziału w grze i do zapoznania się z jej regulaminem.
Organizatorzy
„Co zrobić w lesie, gdy…”
Zbliżają się wakacje, dobrze byłoby wypocząć na łonie natury. Najlepsze rozwiązanie to odpoczynek w lesie - idealne rozwiązanie dla każdego człowieka. W związku z tym, 19 V 2021 klasa 1 Sw i 3F uczestniczyły w zajęciach: „Co zrobić w lesie, gdy…” poprowadzonych przez p. Damiana Piekarskiego, specjalistę ds. edukacji leśnej w Nadleśnictwie Ostrołęka. Młodzież otrzymała najważniejsze informacje: jak przygotować się do leśnej wycieczki, jak spędzić czas w lesie, co zrobić gdy spotkamy dzikie zwierzęta. Bardzo ciekawą propozycją jest program „Zanocuj w lesie”, w ramach którego miłośnicy bushcraftu, survivalu i wypoczynku na łonie natury będą mogli spędzić noc na wyznaczonym leśnym obszarze. Na terenie Nadleśnictwa Ostrołęka wyznaczone zostały trzy takie miejsca w leśnictwach: Płoszyce/Dąbrówka, Kruszewo i Przystań. Informacje znajdują się: https://ostroleka.olsztyn.lasy.gov.pl/program-zanocuj-w-lesie-
Bardzo dziękujemy za cenne informacje. Czekamy na następne spotkanie w Ogrodzie dydaktycznym im. Towarzystwa Przyjaciół Lasu lub na leśnej ścieżce przyrodniczej w leśnictwie Łęg.
Science SOS
14 V 2021 klasa I We i II We wzięły udział w akcji "Science SOS" prowadzonej przez naukowców z Instytutu Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Olsztynie. "Science SOS" to spotkania online na temat żywności, jej wartości odżywczych i oddziaływania na nasze zdrowie
Akwakultura – z czym to się je? to wykład, który poprowadził dr Daniel Żarski. Młodzież dowiedziała się jak wyglądają globalne i krajowe zasoby ryb, co jest prawdą a co mitem w hodowli ryb oraz np. skąd bierze się kolor mięsa łososia. Dr D. Żarski podpowiedział jakie ryby wybierać, omówił zalety RAS, czyli Recirculating aquaculture system (Recyrkulacyjne systemy akwakultury).
RAS, to innowacyjna metoda hodowli ryb, która:
- zostawia mniejszy ślad węglowy
- eliminuje stosowanie antybiotyków
- zostawia mniejszy ślad wodny
- może być zlokalizowany na pustyni lub w centrum miasta
- zapewnia dostawę świeżych ryb cały rok, niemalże na życzenie klienta
- ryby mogą zawierać więcej kwasów omega-3 i omega-6
Bardzo ciekawe, pełne nowinek spotkanie zakończyło się interaktywnym quizem. Zwyciężyła Ania, II miejsce zajął Wojtek, III miejsce zdobył Radek. Nagrody w najbliższym czasie dotrą do szkoły. Gratulujemy zwycięzcom i czekamy na kolejne spotkanie z naukowcami.
Drodzy Uczniowie!
Drodzy Uczniowie!
Spotykamy się ponownie w szkole. We współpracy z Wami i przy wsparciu Waszych rodziców, dołożymy wszelkich sił, aby napotkane trudności ostatnich miesięcy były przejściowe. Postaramy się, aby ostatnie tygodnie roku szkolnego wykorzystać na odnawianie i wzmacnianie więzi oraz czerpanie radości z bycia razem.
Życzymy Wam sukcesów na miarę Waszych możliwości.
Dyrekcja i Kadra Pedagogiczna
Projekt finansowy BAKCYL
W ramach realizacji ogólnopolskiego projektu finansowego BAKCYL. Młodzież z klasy 2pF (technik usług fryzjerskich) oraz klasy 1Sw (technik pojazdów samochodowych- oddział przygotowania wojskowego) wzięli udział w zajęciach online. Prelekcje prowadzili eksperci z zakresu bankowości.
Temat lekcji: Moje finanse - myślę przedsiębiorczo.
Zajęcia zostały zorganizowane przez Panią Paulinę Biedrzycką doradcę zawodowego.
Podczas zajęć młodzież dowiedziała się jak efektywnie przygotować się do korzystania z usług finansowych w sposób świadomy i bezpieczny. Eksperci zachęcali młodych ludzi do rozważenia przyszłej kariery zawodowej w bankowości oraz wzmocnienie wizerunku banków jako instytucji zaufania publicznego. Temat lekcji wprowadza w świat codziennych finansów, aby na starcie w dorosłość potrafili wykorzystać odpowiednie dla siebie usługi finansowe i zabezpieczyć własne potrzeby na przyszłość.
Główne zagadnienia, które były prezentowane:
- Ile kosztuje życie?
- Warto oszczędzać.
- Budżet – oszczędzanie jako stały element budżetu.
- Kiedy warto pożyczać pieniądze?
- Wybór kredytu/pożyczki.
- Co robić, jeśli pojawią się problemy?
Czas trwania lekcji: 45 minut – 1 godzina lekcyjna.
Dziękuję wszystkim uczniom oraz wychowawcom za aktywny udział w czasie trwania webinarium.
Bank BNP PARIBAS z edukacyjną misją w szkołach
Bank BNP PARIBAS w ramach projektu „Misja edukacja” w bieżącym roku szkolnym zaproponował szereg działań edukacyjnych z zakresu finansów, bezpieczeństwa w sieci, przedsiębiorczości czy psychologii. Warsztaty skierowane do młodzieży szkół średnich obejmowały następujące obszary tematyczne:
- Finanse w życiu osobistym,
- Kariera w korporacji,
- Zakupy online.
Nasza szkoła skorzystała z oferty edukacyjnej banku. 29 kwietnia edukacyjną misję w szkole realizował Pan Robert Drewnowski – Dyrektor BNP PARIBAS Oddział w Ostrołęce. Misja polegała na przeprowadzeniu warsztatów z zakresu finansów osobistych w formie spotkania on-line na platformie Teams na przedmiocie podstawy przedsiębiorczości. Z ekspertem bankowym spotkali się uczniowie klas: 2pWR, 2pF, 2pIw, 1w.
Idea projektu „Misja edukacja” została zawarta w poniższej cytowanej treści banku BNP PARIBAS:
„Edukacja finansowa to pierwszy i zasadniczy krok do przemyślanych i bezpiecznych decyzji finansowych. Dlatego podejmujemy konkretne działania, aby przybliżać – nie tylko dorosłym, ale także dzieciom i młodzieży – wiedzę o pieniądzu, oszczędzaniu i planowaniu wydatków, pomagamy zrozumieć zasady działania produktów i usług bankowych”.
Panu Dyrektorowi Robertowi Drewnowskiemu dziękujemy za poświęcony czas, współpracę i zaangażowanie oraz przekazaną fachową wiedzę naszym uczniom.
OGÓLNOPOLSKI KONKURS LOGICZNEGO MYŚLENIA
W naszej Szkole odbył się
OGÓLNOPOLSKI KONKURS LOGICZNEGO MYŚLENIA
Uczniowie biorący udział w konkursie wykazali się umiejętnością rozwiązywania zadań logicznych, łamigłówek i rebusów. Ciekawa formuła zadań konkursowych umożliwiła trening i rozwój logicznego myślenia, które przydaje się nie tylko w matematyce czy fizyce, ale także na innych przedmiotach wymagających rozwiązywania nietypowych zadań.
Gratulujemy uczniom zajęcia wysokich lokat w rankingu ogólnopolskim:
Aleksandra Tytko, Heorhii Solianyk, Wiktoria Tytko, Zuzanna Modzelewska, Gabriela Skiba, Wojciech Aptacy, Sylwia Karpińska, Łukasz Niksa, Julia Suchecka, Emilia Ropiak, Jan Popławski, Joanna Łada, Julita Sęk, Natalia Błędek.
Życzymy dalszych sukcesów.