Światowy Tydzień Pieniądza – Global Money Week
Światowy Tydzień Pieniądza – Global Money Week (GMW) jest coroczną kampanią informacyjną na rzecz dbania o to, by dzieci i młodzież od najmłodszych lat zyskiwały świadomość finansową i stopniowo rozwijały wiedzę, umiejętności, postawy i nawyki niezbędne do podejmowania racjonalnych decyzji finansowych.
Organizatorem kampanii jest Międzynarodowa Sieć ds. Edukacji Finansowej działająca przy OECD. Pierwsza edycja GMW odbyła się w 2012 roku i od tamtej pory przystąpiło do niej ponad 170 krajów. W Polsce nadzór nad kampanią sprawuje Urząd Komisji Nadzoru Finansowego.
Hasło przewodnie GMW 2021, „Zadbaj o siebie, zadbaj o swoje pieniądze”, podkreśla konieczność budowania finansowej odporności przy jednoczesnym dbaniu o zdrowie w obecnej sytuacji na świecie.
Nasza szkoła przystępując do kampanii GMW przeprowadziła szereg działań z zakresu edukacji finansowej. Na przedmiotach: „podstawy przedsiębiorczości” oraz „kompetencje społeczne i organizacja małych zespołów” prezentowano i dyskutowano na następujące tematy:
- 7 nawyków oszczędzania
- Jak zrobić prosty budżet domowy?
- Jak przestać trwonić pieniądze?
- Licz pieniądze – poradnik
- Bezpieczeństwo finansowe – uwaga na oszustwa w sieci
- Decyzje finansowe – jak oszczędzać?
- Co nastolatek powinien wiedzieć o pieniądzu?
- Wirtualna wycieczka po Centrum Pieniądza NBP w Warszawie.
Innym działaniem było zorganizowanie szkolnego konkursu na plakat promujący hasło tegorocznej edycji. Plakaty wykonały uczennice z następujących klas:
- Oliwia Zyśk – 1We
- Anna Dmoch – 2gWR
- Amelia Brakoniecka – 2pBB
- Kaja Olbryś – 2pWR
- Wiktoria Wojtczak - 2pWR
- Patrycja Nowacka – 2pWR
W kampanii Światowego Tygodnia Pieniądza brały udział następujące klasy: 2pSw, 2pBB, 2pWR, 2pIw, 2pF, 2gIw, 2pIw, 2pF oraz nauczyciele: p. Alina Bałdyga, p. Bogusława Gocłowska, p. Dorota Kulesza.
VII edycja Konkursu Papieskiego
Gratulujemy Wiktorii Kowalskiej kl. 3 Iw za zajęcie pierwszego miejsca w VII Miejskim Konkursie Papieskim „Święty Jan Paweł II w naszych wspomnieniach”.
Mottem konkursu było „Sursum corda - W górę serca”.
Konkurs dedykowany był do uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Uczestnicy mieli za zadanie przygotować pracę pisemną na jeden z tematów nawiązujących do motta i motywu przewodniego konkursu.
Konkurs odbył się pod patronatem Przewodniczącego Rady Miasta Ostrołęki.
Uczennicę przygotowała Pani Agnieszka Pasterska.
Konkurs: "Najlepszy uczeń w zawodzie Kucharz"
Uczeń Branżowej Szkoły I Stopnia ADAM GLINKA kształcący się w zawodzie KUCHARZ, w klasie 1w brał udział w Konkursie: "Najlepszy uczeń w zawodzie Kucharz”. Konkurs zorganizowany był przez Centrum Kształcenia Ustawicznego w Wyszkowie, podczas turnusu dokształcania teoretycznego stopnia I w tym zawodzie.
Nasz uczeń zajął II miejsce, otrzymał Dyplom, a szkoła gratulacje.
Serdecznie dziękujemy za udział , gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów zawodowych.
UWAGA KONKURS! ŚWIATOWY TYDZIEŃ PIENIĄDZA
Zapraszamy uczniów naszej szkoły do udziału w konkursie na plakat promujący hasło przewodnie tegorocznej edycji Światowego Tygodnia Pieniądza, które brzmi:
„ Zadbaj o siebie, zadbaj o swoje pieniądze”.
Global Money Week (GMW), czyli Światowy Tydzień Pieniądza (22-28 marca) to międzynarodowa kampania informacyjna na rzecz popularyzacji wiedzy oraz kształtowania postaw i nawyków niezbędnych do podejmowania racjonalnych decyzji finansowych przez dzieci i młodzież.
Nasza szkoła przystąpiła do Kampanii Global Money Week. Warunkiem uczestnictwa jest zaplanowanie i realizacja podczas Światowego Tygodnia Pieniądza szeregu działań z zakresu edukacji finansowej o możliwie największym zasięgu. Jednym z działań jest wykonanie plakatów promujących mądre zarządzanie swoimi finansami.
Prace w formie elektronicznej należy przesyłać do 28 marca na platformie teams do wychowawców bądź do szkolnego koordynatora akcji – Bogusławy Gocłowskiej.
Liczymy na Wasze zaangażowanie i twórcze pomysły. Uczestnicy zostaną docenieni.
Serdecznie zapraszamy!
Konkurs Wielkanocny "Dekoracja, stroik wielkanocny 2021"
Zapraszamy uczniów naszej szkoły do udziału w konkursie wielkanocnym pt: „Dekoracja, stroik wielkanocny 2021”. Zachęcamy, by podczas tworzenia palm, stroików i innych dekoracji wielkanocnych, wykorzystać materiały naturalne takie jak kora drzew, drewno, mech, bazie, bukszpan, bluszcz czy barwinek oraz materiały z recyklingu jak szkło, papier itp.
Tworząc ozdoby okolicznościowe mamy możliwość oderwać się od codziennych obowiązków oraz wprowadzić nastrój i atmosferę zbliżających się świąt, rozwijając jednocześnie swoją kreatywność. Ponadto własnoręcznie wykonane stroiki, pisanki, palmy, kwiaty i inne ozdoby, mogą być ciekawą i oryginalną ozdobą świątecznego stołu.
Zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie i prosimy zapoznać się z jego warunkami zawartymi w regulaminie.
Renata Karwowska i Beata Łada
REGULAMIN KONKURSU DEKORACJA WIELKANOCNA 2021
Czytaj więcej: Konkurs Wielkanocny "Dekoracja, stroik wielkanocny 2021"
Jak pomóc osobie w kryzysie
Dorastanie to czas wielu zmian i wyzwań. Zmienia się nasze ciało. Zaczynamy inaczej postrzegać świat. Przestajemy być dziećmi, a jeszcze nie jesteśmy dorosłymi. Zabrano nam bezpieczeństwo, nie dając w zamian wielu przywilejów. Poza tym pojawia się mnóstwo dręczących pytań. Kim jestem? Co chcę robić w życiu i dokąd zdążam? Jaki jest świat? Czym jest dobro i czym jest zło? Nic dziwnego, że w tym okresie życia nasz nastrój może się pogarszać. Jeżeli pogorszenie nastroju utrzymuje się przez dłuższy czas (powyżej dwóch tygodni) i przez większość dnia, to można zacząć podejrzewać, że młody człowiek cierpi na depresję. Mimo że depresja jest chorobą powszechną, często nie jest rozpoznawana w okresie dorastania. Wynika to między innymi z tego, że nastolatki chorują trochę inaczej niż osoby dorosłe.
Jeśli zainteresował Cię ten temat, zapoznaj się z informacjami dotyczącymi depresji na stronie https://forumprzeciwdepresji.pl/depresja. Znajdziesz tam cenne informacje dotyczące depresji i informacje gdzie szukać pomocy.
Możesz skorzystać także z aplikacji mobilnej grupawsparcia.pl
Szkolna kampania pozytywnego myślenia
Czas pandemii i jej skutki dla wielu z nas są trudnym czasem, który może wzmagać niepokój i nieprzyjemne emocje.Dystans społeczny i brak bliskości
z innymi ludźmi mogą bardzo negatywnie wpływać na psychikę każdego z nas. Warto zatem zadbać o siebie, swoją rodzinę i przyjaciół poprzez chociażby rozmowę z nimi, czy powiedzenie „dobrze, że tu jesteś”.
Proponujemy wszystkim udział w szkolnej kampanii pozytywnego myślenia, której celem jest budowanie wzajemnego wsparcia i szukania pozytywnego nastawienia do siebie i innych, szukania dobrych sposobów na smutek, ale także rozmawiania o trudnych emocjach i zachowaniach.
Do pierwszych działań w ramach szkolnej akcji przystąpili uczniowie klas drugich technikum reklamy pod kierunkiem pani Doroty Kuleszy, którzy przygotowali grafiki promujące akcję. Autorem plakatów jest Alan Rudziński uczeń klasy 2 technikum reklamy.
W ramach szkolnych działań chcemy pokazać społeczności szkolnej, że nikt nie jest sam, że życzliwe słowo czyni wiele dobra. Mając to na uwadze, w najbliższym czasie za pośrednictwem poczty Office 365, będziemy wysyłać do siebie dobre, życzliwe słowa, myśli, życzenia. Poruszymy problematykę emocji, trudności i sposobów radzenia sobie z nimi na godzinach wychowawczych. Porozmawiamy o naszych sprawach, niejednokrotnie trudnych, z pedagogiem szkolnym, psychologiem podczas konsultacji indywidualnej, czy zajęć w grupie.
Nad całością szkolnej kampanii pozytywnego myślenia czuwać będą pedagodzy szkolni Monika Brzozowska i Renata Sawicka. Zachęcamy wszystkich do aktywnego udziału.