Projekt Ostrołęka-Meppen
Drodzy Uczniowie klas pierwszych i drugich!
Z radością pragniemy Was poinformować, że rusza rekrutacja do nowego.
MIĘDZYNARODOWEGO PROJEKTU
z udziałem uczniów naszej szkoły i uczniów z Windthorst-Gymnasium w Meppen – miasta partnerskiego Ostrołęki. Partnerstwo naszych miast świętuje w tym roku jubileusz 30-lecia, co jest doskonałą okazją, żeby poznać bliżej Waszych niemieckich rówieśników z Meppen i wspólnie zrealizować projekt.
Jeśli:
- jesteś kreatywny i chciałbyś pracować w międzynarodowym zespole,
- chciałbyś poznać nowych rówieśników z Niemiec i przybliżyć im elementy kultury polskiej i regionalnej, a także dowiedzieć się wielu ciekawostek o ich kulturze,
- lubisz komunikować się w języku obcym i opanowałeś w stopniu komunikatywnym język niemiecki LUB angielski oraz pragniesz nadal rozwijać swoje kompetencje językowe,
to ten projekt jest skierowany właśnie do Ciebie! Zgłoś się do nas, wypełniając kartę kandydata zamieszczoną w na stronie szkoły w zakładce: Projekt Ostrołęka-Meppen. Znajdziesz tam także wszystkie szczegółowe informacje wraz z regulaminem uczestnictwa w projekcie.
Czekamy na Twoje zgłoszenie do dnia 4 marca (środa) br.
Koordynatorzy projektu i osoby do kontaktu: Edyta Brodacka, Ewa Gałka, Agnieszka Kwiatkowska
Kiermasz Walentynkowy
13 II 2024 r. Samorząd Uczniowski zorganizował Kiermasz Walentynkowy. Zebraliśmy 630,75 zł. Zebrane pieniądze przekazaliśmy dla Taty naszej koleżanki na protezę ręki lub rehabilitację.
Dziękujemy Wam. Macie wielkie serca.
Wizyta uczniów technikum reklamy w Agencji Reklamy Dentsu w Warszawie
Po raz drugi, 7 lutego, uczniowie naszej szkoły gościli w siedzibie Agencji Reklamy Dentsu Poland. Pracownicy Dentsu, światowego lidera sieci agencji reklamowych, w profesjonalny sposób zaprezentowali swoją firmę, specyfikę pracy w branży reklamowej, podstawowe zasady tworzenia kampanii reklamowych czy sporządzania, tzw. briefu od klienta dla agencji. Uczniowie uczestniczyli w dyskusji odnośnie współczesnych zagrożeń środowiska naturalnego, szczególnie zanieczyszczenia wody. Dowiedzieli się jak Agencja tworzyła swoją kampanię reklamową z zakresu ekologii pod nazwą „Co roślinom w liściach gra?”.
Młodzież w grupach, w formie warsztatowej, tworzyła symulacyjny brief marketingowy dla Dentsu na zlecenie Firmy Skoda - producenta samochodów. Efekty pracy lider grupy omawiał na forum. Zaprezentowana koncepcja była następnie oceniana przez, tzw. sztuczną inteligencję i oczywiście pracowników Agencji. Uczniowie nabywali umiejętności tworzenia kampanii reklamowej, wystąpień publicznych, kreatywnego myślenia oraz pracy w grupie.
Następnym punktem wizyty było zwiedzanie siedziby Agencji, która niewątpliwie świadczy o światowym poziomie firmy. Cała wizyta była przygotowana w profesjonalny sposób i przebiegała w miłej atmosferze. Nad całą organizacją czuwała Pani Jadwiga Jadziewicz- Social Impact Manager oraz zarządzająca projektami w ramach HR w Dentsu Polska, której serdecznie dziękujemy!
Po wizycie w Agencji, po krótkim spacerze po Starym Mieście i posiłku, uczniowie przebywali w Muzeum Iluzji, interaktywnej, edukacyjno-rozrywkowej przestrzeni dla każdego. To miejsce niezwykłych doznań i paradoksów, gdzie przenika się rzeczywistość i złudzenia. Muzeum jest także świetnym miejscem do robienia atrakcyjnych zdjęć, z czego nasi uczniowie chętnie korzystali.
W wycieczce brali udział uczniowie klas: 1R,2R i 3R.
Organizatorzy i opiekunowie wycieczki: B. Gocłowska, D. Kulesza.
VII edycja ogólnopolskiego konkursu grantowego „Tradycyjny sad”
Wzorem roku ubiegłego przystąpiliśmy do VII edycji ogólnopolskiego konkursu grantowego „Tradycyjny sad”. Postanowiliśmy rozszerzyć nasz sad o wiśnie. Dlatego 8 lutego z okazji Tłustego czwartku zorganizowaliśmy kiermasz ciast, pączków i owoców. Przygotowaliśmy również plansze edukacyjne pod hasłem: „Wiśnie – kropla słodyczy w Kurpiowskim sadzie”. Przedstawiliśmy na nich informacje dotyczące cech charakterystycznych, odmian, właściwości owoców wiśni oraz drewna wiśniowego. Nie zabrakło na nich ciekawostek np. o najstarszej wiśni w Japonii i najgrubszej wiśni w Polsce.
Działanie przygotował zespół „Kurpiowski sad 2” wraz z wolontariuszami.