Sukces uczniów „Dwójki” podczas III Dni Przedsiębiorczości w Akademii Łomżyńskiej
W dniu 19 marca 2024 roku uczestniczyliśmy w III Dniach Przedsiębiorczości zorganizowanych przez Akademię Łomżyńską.
Tegoroczne wydarzenie odbywało się pod hasłem „Gra o przedsiębiorczość”, którego głównym celem było pogłębianie wiedzy w zakresie przedsiębiorczości, wsparcie i rozwój kreatywności, integracja, łączenie nauki z zabawą oraz rozwijanie pewności siebie i wzajemnego szacunku. W ramach wydarzenia zorganizowany został międzyszkolny konkurs na najlepszą edukacyjną grę planszową oraz jej reklamę.
Nasz 5-osobowy zespół z klasy 4 technik weterynarii w składzie: Kinga Dziubak, Weronika Mołodziejko, Wojciech Aptacy, Jakub Cieśluk, Jeremiasz Radwański, pod nadzorem opiekuna - Bogusławy Gocłowskiej, stworzyli autorską edukacyjną grę planszową o wdzięcznej nazwie „PRZYGODY 18+”.
Gra przeznaczona dla max 6 graczy, zawiera cel i zasady gry, karty z pytaniami i odpowiedziami oraz estetyczną planszę wraz z akcesoriami. Uczniowie opracowali logotyp i slogan do gry („Młodzi – Przedsiębiorczy”). Dodatkowym elementem konkursu było nagranie filmiku 2-3 min. reklamującego grę. Natomiast w dniu konkursu członkowie zespołu prezentowali i rekomendowali grę na forum.
Link do pobrania filmiku reklamującego grę.
Gra testowana i oceniana była przez studentów uczelni oraz przez 7- osobowe merytoryczne jury, natomiast reklama gry dodatkowo przez osobę profesjonalnie zajmującą się reklamą.
Ostatecznie w konkursowych zmaganiach otrzymaliśmy:
- nagrodę specjalną pod nazwą „Przedsiębiorczy wyGRAni” za najlepszą grę w ocenie studentów i jury,
- III miejsce i nagrodę pod nazwą „Kreatywni i Przedsiębiorczy” w punktacji ogólnej (dodatkowo ocena filmiku reklamowego i prezentacja gry).
Uczniowie otrzymali atrakcyjne nagrody, statuetki i dyplomy. Zmaganiom konkursowym naszego zespołu dopingowali uczniowie z 4 klasy technikum weterynarii.
Konkursowi towarzyszyły inne ciekawe wydarzenia, jak: „WIEŻA – trening kreatywności”, „Oglądamy reklamy”, pokaz robotów, gry interakcyjne w„SOWA - Strefa Odkrywania, Wyobraźni i Aktywności”, przerwa na relaks. W konkursie wzięło udział 15 drużyn, a wydarzenie zgromadziło prawie 400 osób.
Akademii Łomżyńskiej, a w szczególności Pani dr Urszuli Widelskiej prof. AŁ,dziękujemy za zaproszenie i serdeczne przyjęcie. Uczelni i Sponsorom dziękujemy za atrakcyjne nagrody.
Do zobaczenia na kolejnych „Dniach Przedsiębiorczości” w Akademii Łomżyńskiej.
https://al.edu.pl/uczelnia/aktualnosci/1644-festiwal-kreatywnosci-podczas-dni-przedsiebiorczosci - link do artykułu na stronie uczelni.
OSTROŁĘCKE FORUM EDUKACYJNE 2024
„Dwójki” nie mogło zabraknąć na OSTROŁĘCKIM FORUM EDUKACYJNYM 2024💪
Dla całej społeczności szkolnej to była meeega impreza‼️
Mieliśmy wyjątkowe stoisko, przy którym odbywały się bardziej i mniej poważne rozmowy z ósmoklasistami planującymi swoją przyszłość edukacyjną i zawodową. Samoobrona, sztuki walki i musztra w wykonaniu uczniów z klas wojskowych zyskał aplauz widowni. Brawo MY👍
Ósmoklasistów zapraszamy do dołączenia do społeczności ZSZ Nr 2.
Slogan „Jedna szkoła – nieograniczone możliwości” zobowiązuje!
Resztę niech opowiedzą w swojej fotorelacji Alicja i Sebastian, uczniowie z technikum reklamy.
Wizyta studyjna w Oslo
Wizyta studyjna nauczycieli z województwa mazowieckiego oraz lubelskiego w Oslo, była okazją do wymiany doświadczeń i podsumowania projektu "Logika ekologii". Przedsięwzięcia realizowanego przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z norweskim Partnerem Newschool z Oslo. Podczas wizyty w Trygg av Natur (Safe by Nature), wzięliśmy udział w spotkaniu „Metodologia Nature School dotycząca uczenia młodzieży w zakresie zagadnień dotyczących natury i środowiska. Trygg av natur to organizacja non-profit zajmująca się promowaniem dobrostanu psychicznego i zdrowia publicznego. Prowadzą zajęcia dla dzieci i młodzieży, a także edukację dla dorosłych w obszarach edukacji, rozwoju dziecka i opieki zdrowotnej.
Bardzo ciekawym doświadczeniem było też spotkanie z dyrekcją, nauczycielami i przedstawicielką Wydziału Edukacji Oslo w Hellerud School, dotyczące systemu edukacji i szkolnictwa zawodowego w Norwegii. Pozwoliło ono nam dostrzec podobieństwa i różnice w podejściu do edukacji w naszych państwach oraz porozmawiać o problemach, z jakimi zderzmy się w dzisiejszym szkolnictwie zawodowym i sukcesach, dla których warto się z tymi problemami mierzyć.
Ostatnim, oficjalnym spotkaniem w ramach tej wizyty, były warsztaty Design Thinking (DT), które miały na celu zapoznanie z tym procesem oraz wskazanie możliwości jego wykorzystania w nauczaniu. Myślenie projektowe to nieliniowy, powtarzalny proces, którego zespoły używają do zrozumienia użytkowników, kwestionowania założeń, ponownego definiowania problemów i tworzenia innowacyjnych rozwiązań do prototypowania i testowania. Najbardziej przydatne jest rozwiązywanie źle zdefiniowanych lub nieznanych problemów i obejmuje pięć faz: wczuwanie się, definiowanie, tworzenie pomysłów, prototypowanie i testowanie. Design Thinking oferuje praktyczne metody i narzędzia , których używają największe firmy, takie jak Google czy Apple, do napędzania innowacji. Od architektury i inżynierii po technologię i usługi, firmy z różnych branż przyjęły tę metodologię, aby napędzać innowacje i rozwiązywać złożone problemy. Ostateczny cel myślenia projektowego, to być pożądanym (wynikać z potrzeb ludzi), wykonalnym (być technologicznie możliwe) i opłacalnym (generować zyski). Pięć etapów myślenia projektowego to:
- Empatia – badanie potrzeb.
- Definiowanie – określanie potrzeb i problemów.
- Generowanie pomysłów – kwestionowanie założeń i tworzenie pomysłów.
- Prototypowanie – tworzenie rozwiązań.
- Testowanie – wypróbowywanie rozwiązań.
Etapy te nie zawsze następują po sobie. Zespoły często wykonują je równolegle, w innej kolejności i powtarzają je w razie potrzeby. To różne tryby , które składają się na cały proces projektowy, a nie kolejne kroki. Celem jest uzyskanie głębokiego zrozumienia problemu i znalezienia idealnego rozwiązania. Były to bardzo niekonwencjonalne warsztaty, które uświadomiły nam wachlarz nowych możliwości, dostępnych do wykorzystania w procesie nauczania, który przy obecnej technologii, powinien być dochodzeniem do wiedzy poprzez doświadczenie i poszukiwanie rozwiązań.
Wizyta w Oslo była dla nas bardzo inspirującym przeżyciem oraz okazją do wymiany spostrzeżeń i doświadczeń z innymi nauczycielami biorącymi udział w projekcie. Dodatkowym atutem była możliwość poznania stolicy Norwegii i jej niewątpliwych atrakcji kulturalnych i turystycznych.
Beata Łada i Renata Karwowska
Dzień Mafii
19 III 2024 r. Samorząd Uczniowski zorganizował kolejny dzień tematyczny w naszej szkole – Dzień Mafii. Największą liczbę punktów do „Zgranej Paki” zebrały klasy: 1Lw, 2F, 2Iw, 2Sw.
Wycieczka do Łodzi
13 i 14 marca 2024 r. spędziliśmy w Łodzi. Zwiedziliśmy tam wiele ciekawych miejsc. Pani przewodnik oprowadziła nas m.in. po Księżym Młynie. W Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej odwiedziliśmy Strefę Retro, Strefę GameLab oraz wystawę „Anatomia komiksu”. Ale najciekawszym okazało się Orientarium, gdzie atrakcją był podwodny tunel, rafa koralowa, basen dla rekinów i płaszczek oraz niesamowita kąpiel słoni. Odbyliśmy tam również bardzo ciekawe spotkanie z opiekunami zwierząt. W wycieczce uczestniczyli uczniowie z klas: 1We, 2We, 4We, 1B, 3F, 1R, 1Lw pod opieką pań: S. Stepnowskiej, K. Rzosińskiej i R. Florczak.
Dzień Przedsiębiorczości 2024
20 marca już po raz dwudziesty nasza szkoła tradycyjnie brała udział w ogólnopolskim przedsięwzięciu organizowanym przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości – Dzień Przedsiębiorczości. W program jednodniowych wizyt w wybranych przedsiębiorstwach i instytucjach zaangażowała się klasa 2 technikum reklamy wraz z wychowawcą. Uczniowie towarzyszyli opiekunom w codziennych czynnościach w zawodzie pracownik biurowy, specjalista do spraw reklamy, social media menager junior, informatyk, monter urządzeń, archiwista, agent ubezpieczeniowy, pedagog. Umożliwiło to zweryfikowanie wyobrażeń o danym zawodzie i utwierdzenie się lub modyfikowanie decyzji wyboru dalszej drogi zawodowej.
Jesteśmy wdzięczni zaangażowanym w akcję lokalnym firmom i instytucjom za otwartość i życzliwe przyjęcie młodych ludzi.
szkolny koordynator akcji – Dorota Kulesza
Budowlańcy na XXXVII edycji OWIUB w Białymstoku
W dniu 02.03.2024 r. w Zespole Szkół Budowlano – Geodezyjnych w Białymstoku , odbył się etap okręgowy XXXVII edycji Olimpiady Wiedzy i Umiejętności Budowlanych . ZSZ NR 2 im. 5 Pułku Ułanów Zasławskich z Ostrołęki reprezentowało 6 uczniów z Technikum Budowlanego z 4 B Monika Żakowska, Anita Mierzejek, Kinga Zaniewska, Katarzyna Dawid, Dominik Lipka, Karol Gudelski wraz z opiekunem Jolantą Jaksiną. Wszystkim życzymy powodzenia i trzymamy kciuki.