"Zbieram to w szkole" i inne
W roku szkolnym 2021/2022 w ramach projektu ekologiczno-charytatywnego "Zbieram to w szkole" prowadziliśmy zbiórki: starych telefonów, tabletów, monet, zegarków tarczowych, klocków LEGO, znaczków pocztowych. Zbierali głównie uczniowie klas II i III technikum przy pomocy pań woźnych. Największym zainteresowaniem cieszyła się zbiórka "Dobrych monet" oraz zbiórka starych telefonów. W każdej z nich przyznaliśmy nagrody trzem najbardziej zaangażowanym osobom (najwięcej zebrały).
Dobre monety (I semestr): Jeremiasz Radwański – I miejsce, Zuzanna Tabor – II miejsce, Klaudia Sawicka – III miejsce.
„Zużyte telefony”: Amelia Siwek – I miejsce, Bojarska Paulina – II miejsce, Rzepkowska Eryka – III miejsce.
Nagrodami były przedmioty, które wymieniliśmy za punkty z wcześniejszych zbiórek. Do udziału w projekcie zachęciło nas motto: zbieraj - pomagaj - odbieraj nagrody. Biorąc udział w tej akcji po raz kolejny przekonaliśmy się, że razem możemy więcej i „ziarnko do ziarnka, a zbierze się miarka”. Najważniejszym jest jednak połączenie przyjemnego z pożytecznym, czyli pomoc innymi troska o środowisko.
Braliśmy również udział w II-giej edycji II cyklu Konkursu "Edukujemy-Pomagamy" – zbiórka zużytych baterii przyczyniła się do zakupu pieca grzewczego wraz z instalacją, który zapewni ciepło w budynku nr 79, Internatu Dziewcząt na terenie OSW w Laskach. Nagrody otrzymają osoby, które najwięcej zebrały zużytych baterii.
„Zużyte baterie” – Ewa Kulas – I miejsce, Aleksander Stępniak – II miejsce, Dominika Nosek – III miejsce,
Dodatkowo uczestniczyliśmy w konkursach:
- “Dzień Ziemi z BOŚ” - ogólnopolski konkurs internetowy - Natalia Iwaniuk (udział)
- Konkurs - Międzynarodowy Dzień Mediacji 2022 – Amelia Siwek – wyniki we wrześniu
- Olimpiada Wiedzy Ekologicznej – etap wojewódzki – Kinga Dawidowska
- „Jedna Planeta” - ogólnopolski konkurs IMGW-PIB – społeczność szkolna
- Ogólnopolski Konkurs Ekologiczny Eko-Planeta - bardzo dobry wynik: Tobiasz Kaczmarczyk (praca indywidualna), Oliwia Klimkowska (test).
Dziękujemy wszystkim uczniom za udział w konkursach. Gratulujemy nagrodzonym. Życzymy udanych, bezpiecznych wakacji. Z niecierpliwością czekamy na wyzwania w nowym roku szkolnym.
Język niemiecki – Podsumowujemy konkursy
W tym półroczu uczniowie naszej szkoły wzięli udział w kilku międzyszkolnych konkursach języka niemieckiego i zdobyli wysokie miejsca i wyróżnienia.
W marcu uczniowie rywalizowali w konkursie „ERFINDUNGEN MADE IN DEN DACHL-LÄNDERN” - “Wynalazki z Krajów Niemieckiego Obszaru Językowego”. Celem konkursu zorganizowanego przez Oddział Łomża Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Niemieckiego, Centrum Edukacji Nauczycieli w Łomży i Zespół Szkół Nr 1 w Ostrowi Mazowieckiej było rozbudzenie zainteresowań uczniów kulturą i historią krajów niemieckiego obszaru językowego. Uczniowie mieli wykonać pracę plastyczną przedstawiającą wynalazek lub wynalazki pochodzące z kraju niemieckiego obszaru językowego.
W kategorii “Szkoły ponadpodstawowe” uczennica Wiktoria Kania z kl. 4 F (opiekun: p. Edyta Brodacka) zdobyła II miejsce.
W kwietniu odbył się szkolny etap Międzyszkolnego Konkursu „MEIN DEUTSCHHEFT” - "Mój zeszyt do języka niemieckiego". Szkolna komisja konkursowa wyłoniła 3 najlepsze prace, które wzięły udział w rywalizacji międzyszkolnej.
Celami konkursu było stworzenie zeszytów do nauki języka niemieckiego z autorskimi okładkami uczniów, promowanie talentów plastycznych dzieci i młodzieży oraz rozbudzanie zainteresowania młodych ludzi kulturą państw niemieckiego obszaru językowego.
Zarząd Oddziału Łomża Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Niemieckiego dokonał rozstrzygnięcia konkursu, na który wpłynęło 61 prac ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych z województwa podlaskiego, mazowieckiego i warmińsko-mazurskiego.
W dniu 08 czerwca 2022 r. w Bibliotece Miejskiej w Nowogrodzie odbyło się uroczyste wręczenie dyplomów i nagród. Pierwsze miejsce w kategorii "Szkoły ponadpodstawowe" zajęła Iza Lelujka z klasy 2 B (opiekun: p. Agnieszka Kwiatkowska), natomiast wyróżnienie przyznano uczennicy Aleksandrze Sznajder z klasy 3 gWR (opiekun: p. Ewa Gałka).
Tradycją staje się także coroczny konkurs plastyczny z języka niemieckiego „FROHE OSTERN - OSTERKARTEN – Kartki Wielkanocne”, organizowany we współpracy Oddziału Łomża Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Niemieckiego ze Szkołą Podstawową Nr 7 w Łomży.
Celem konkursu jest przede wszystkim: rozbudzanie zainteresowania uczniów językiem niemieckim, rozwijanie językowych i plastycznych uzdolnień młodzieży oraz kształtowanie postawy tolerancji i akceptacji wobec innych narodów, ich kultury oraz języka.
Fundatorami konkursu byli w tym roku Teatr Lalki i Aktora w Łomży, Ambasada Republiki Federalnej Niemiec w Warszawie, Ambasada Austrii w Warszawie, Ambasada Szwajcarii w Warszawie, Goethe Institut w Warszawie oraz Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Niemieckiego.
Konkurs adresowany był do uczniów szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych. Wśród uczestników znalazło się 129 reprezentantów szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych z powiatu łomżyńskiego, kolneńskiego, zambrowskiego, ostrowskiego, ostrołęckiego i miasta Łomża.
Nasi uczniowie uplasowali sie na bardzo wysokich pozycjach. W kategorii "Szkoły ponadpodstawowe" I miejsce zajęła Oliwia Rzeszot z klasy 4 Iw , II miejsce przyznano Aleksandrze Sznajder z klasy 3 gWR. Wyróżnienie otrzymala Patrycja Szmigiel z klasy 1 R (opiekun uczennic: p. Ewa Gałka).
Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!
Opracowała: Ewa Gałka
Wizyta uczniów z technikum reklamy w Agencji Dentsu Poland
14 czerwca uczniowie z klas reklamy: 1R, 3pWR, 3gWR oraz 2F uczestniczyli w wycieczce przedmiotowej do Warszawy. Celem wycieczki była wizyta w Agencji Reklamowej Dentsu - lidera w branży komunikacji i marketingu. Dentsu X to zintegrowana sieć agencji oferująca najlepsze w swojej klasie usługi planowania komunikacji i mediów, tworzenia treści, technologii, znajomości danych i zachowania konsumentów. Jest piątą co do wielkości siecią agencji reklamowych na świecie pod względem światowych przychodów. Posiada swoje oddziały w 143 krajach na całym świecie. Zatrudnia 66 tys. pracowników, z czego w Polsce 700 osób. Z usług Agencji w Polsce korzysta ponad 200 klientów.
Korzystając z przychylności pracowników Agencji, uczniowie uczestniczyli w warsztatach, pozyskali z „pierwszej ręki” cenne informacje o marketingu i rynku reklamy, o podstawach tworzenia kampanii reklamowych. Zwiedzali budynek Agencji, działy i stanowiska pracy oraz nowoczesne rozwiązania architektoniczne i wyposażenie, które niewątpliwie świadczą o światowym poziomie firmy. Bardzo jesteśmy wdzięczni za tak serdeczne przyjęcie i poświęcony nam czas.
Drugim punktem wycieczki było zwiedzanie Muzeum Neonów, które zajmuje się dokumentacją i ochroną polskich reklam świetlnych powstałych po II wojnie światowej. W zbiorach znajduje się ok. 100 neonów, które w PRL zdobiły najbardziej prestiżowe budynki w Warszawie. Muzeum jest także świetnym miejscem do robienia atrakcyjnych zdjęć, z czego nasi uczniowie skorzystali.
Organizatorzy i opiekunowie wycieczki: B. Gocłowska, D. Kulesza
Uczennice „Dwójki” finalistkami Ogólnopolskiego Konkursu „Przedsiębiorczy na rynku finansowym”
W dniach 8-9 czerwca odbył się finałowy etap Ogólnopolskiego Konkursu „Przedsiębiorczy na rynku finansowym” zorganizowanego przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości w ramach programu MOJE FINANSE. Drużyna naszej szkoły w składzie: Amelia Żynda, Julita Trzaska i Julita Perzanowska miała za zadanie stoczenie debaty z jedną z siedmiu finałowych drużyn, wybranych przez organizatora w drodze losowania. Temat debaty to: „Prywatne ubezpieczenia społeczne najlepszym gwarantem bezpieczeństwa pacjenta”. Uczennice prowadziły dwie debaty przez około jedną godzinę każda. Pierwszą debatę z drużyną z IV Liceum Ogólnokształcącego w Piasecznie (argumenty „przeciw”) oraz drugą z drużyną z Zespołu Szkół Ponadpodstawowych nr 3 w Łowiczu (argumenty „za”). Debata, prowadzona metodą Karla Poppera, wymagała wcześniejszego przygotowania tematu pod względem merytorycznym i formalnym. Zadaniem zespołów było przekonanie jury o skuteczności prezentowanej argumentacji. Należało przygotować argumenty aprobujące, jak i negujące tezę oraz podjąć merytoryczną, kulturalną dyskusję, skutecznie broniąc swoich racji. Zadaniem zespołów było także wykonanie testu wiedzy z zakresu ubezpieczeń oraz bezpieczeństwa w sieci. Drugiego dnia zmagań miała miejsce wielka debata finałowa, która była prezentowana na żywo na kanale fb FMP. Link poniżej:
https://www.facebook.com/FundacjaMlodziezowejPrzedsiebiorczosci/videos/690042582061146
Nasze uczennice, aby znaleźć się w ścisłym finale konkursu (8 zespołów trzyosobowych) musiały pokonać 3000 uczestników z całej Polski. Przejść pozytywnie przez poprzednie etapy konkursu, m.in. wykonać test indywidualnie, zespołowo rozwiązać studium przypadku czy w II etapie nagrać 3-minutowy edukacyjny filmik pod hasłem „Nie daj się złowić”. Udział uczennic w konkursie to nowe doświadczenia, praca zespołowa, kreatywność oraz dużo pozytywnych emocji a także okolicznościowe dyplomy i nagrody.
Gratulujemy sukcesu oraz dzielnego reprezentowania naszej szkoły!
Nie kupuj! Adoptuj!
Weź pieska ze schroniska!
Po wykąpaniu i wyczesaniu na Twojej kanapie będzie się prezentował równie wspaniale jak najdroższy rasowiec.
W spacerze z psami w dniu 06.06.2022r uczestniczyli uczniowie klas IIF i IF pod opieką Pani Grażyny Mieczkowskiej i Pani Anny Bednarczyk.
Bezpieczne wakacje
W ramach szkolnej akcji „Bezpieczne wakacje” uczniowie klasy 1 R pod opieką Pani Doroty Kuleszy wzięli udział w konkursie na infografikę dotyczącą bezpiecznych wakacji. Wszystkim uczniom dziękuję za przygotowanie prac konkursowych i gratulujemy pomysłów na to, jak zachować się bezpiecznie podczas wakacji. Poniżej wybrane prace konkursowe uczniów.
Zachęcamy także wszystkich uczniów do rozwiązania guizów dotyczącego bezpiecznych wakacji przygotowanych przez przedstawicieli Samorządu Uczniowskiego z klasy 1 F.