Z wizytą w warszawskim Ogrodzie Zoologicznym
W dniu 23 listopada 2022 r. klasa 2 „We” i uczniowie klas 1 „Iw”, 1 „We”, 2 „Sw”, 3 „Sw”, 4 „pBB” i 4 „pWR” przebywali na wycieczce w Ogrodzie Zoologicznym w Warszawie. Wizyta w zoo może być wspaniałą atrakcją dla wielbicieli zwierząt o każdej porze roku, także jesienią, o czym mogliśmy się przekonać podczas naszej wizyty. Celem wycieczki było uczestnictwo w dwóch lekcjach edukacyjnych na temat gadów i bezkręgowców oraz zwiedzenie ogrodu zoologicznego. Podczas lekcji edukatorzy zaprezentowali wybrane zwierzęta (m. in. węże, żółwie, jaszczurki, ślimaki, pająki, krokodyle), opowiedzieli o ich zwyczajach i przedstawili różne ciekawostki dotyczące funkcjonowania tych zwierząt w przyrodzie. Podczas warsztatów otrzymaliśmy wiele ciekawych informacji na temat prezentowanych zwierząt. Następnie zwiedziliśmy liczący już prawie 100 lat Miejski Ogród Zoologiczny, gdzie mieszka ponad 12 000 zwierząt reprezentujących około 500 gatunków. Ze względu na warunki pogodowe tylko część zwierząt można było oglądać na ich wybiegach, inne, ciepłolubne zwierzęta przebywają w okresie jesienno-zimowym w ogrzewanych pawilonach i tam właśnie można je spotkać. Zwiedzanie ogrodu znacznie pogłębiło naszą wiedzę na temat prezentowanych gatunków zwierząt, a także dostarczyło wszystkim wielu pozytywnych estetycznych doznań.
Opracowała: Ewa Gałka
GABINET TERAPII PEDAGOGICZNEJ W INTERNACIE ZESPOŁU SZKÓŁ ZAWODOWYCH NR 2 IM. 5 PUŁKU UŁANÓW ZASŁAWSKICH
Wiadomym jest, że Pedagodzy są odpowiedzialni za przyszłe funkcjonowanie Młodych w społeczeństwie, dlatego w Internacie mieszczącym się przy Zespole Szkół Zawodowych Nr 2 powstał pomysł na wsparcie rozwoju wspólnej przestrzeni, poprzez eliminację nierówności społecznych. Naprzeciw takiej inicjatywie wyszły Polskie Sieci Energetyczne, które postanowiły napełnić Polskę MOCĄ nie tylko kW/h, https://raport.pse.pl/pl/, ale również MOCĄ, która zmienia i wzmacnia otoczenie www.wzmocnijotoczenie.pl
Pracownicy placówki napisali projekt pt.: WzMOCnieni psychicznie = Energetyczni społecznie i otrzymali grant w wysokości 20 000zł. Uzyskane środki zostały przeznaczone na adaptację oraz wyposażenie gabinetu terapeutycznego dla młodzieży. Dzięki wsparciu PSE S.A. powstała przyjazna przestrzeń, która będzie dostępna dla młodzieży zawsze: w sytuacjach interwencyjnych, kryzysowych, a przede wszystkim w sytuacjach kiedy to młody człowiek potrzebuje po prostu porozmawiać o życiu szkolnym i pozaszkolnym. Jesteśmy przekonani, że wyposażenie Młodych Ludzi w MOC sprawczą, przy pomocy narzędzi edukacyjnych uzyskanych z grantu, umożliwi im późniejsze wdrażanie długotrwałych i pozytywnych zmian w miejscu, w którym żyją.
I etap OLIMPIADY WIEDZY I UMIEJETNOŚCI FRYZJERSKICH
28 listopada w szkolnej auli odbył się I etap OLIMPIADY WIEDZY I UMIEJETNOŚCI FRYZJERSKICH.
Celem olimpiady jest poszerzanie oraz podnoszenie poziomu wiedzy i umiejętności uczniów w zawodzie Technik Usług Fryzjerskich, a także zintegrowanie środowiska edukacyjnego branży fryzjerskiej.
Do rywalizacji uczniowie przystąpili w dwuosobowych zespołach, które starają się o udział w kolejnym etapie konkursu. Młodzi styliści zmagali się z zadaniami przygotowanymi przez organizatora olimpiady, Stowarzyszenie Rozwoju Sztuki Fryzjerskiej w Olsztynie.
Bardzo kibicujemy wszystkim uczestnikom, życząc zakwalifikowania się do kolejnego etapu.
Jest o co walczyć, ponieważ Komitet Główny Olimpiady przewidział dla laureatów atrakcyjne nagrody finansowe. Ponadto finaliści zwolnieni są z egzaminu zawodowego, otrzymują najwyższą ocenę i dodatkowe punkty na studia.
Jeszcze raz wszystkim uczestnikom dziękujemy za reprezentowanie naszej szkoły w tak ważnym wydarzeniu branżowym i życzymy sukcesów w kolejnych etapach olimpiady.
Komisja Szkolna OWIUF
Europa z naszej ulicy
Rok 2022 został przez Komisję Europejską ogłoszony Rokiem Młodzieży, dlatego już po raz piąty zapraszamy młodzież ze szkół ponadpodstawowych do udziału w konkursie w ramach projektu Europa z naszej ulicy, w którym nagrodą jest wyjazd do Brukseli i spotkanie z europosłami. Organizatorem konkursu jest Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży. Nabór projektów trwa do 27 stycznia 2023.
– Celem konkursu jest zaktywizowanie młodzieży do uczestnictwa w życiu społecznym, poprzez zapoznanie się ze wspólnym dziedzictwem kulturalnym, historycznym oraz intelektualnym Europy. Chcemy budować wśród młodych osób poczucie wspólnoty, integracji, zaufania i przede wszystkim pokazać, że wspólne działania służą rozwojowi oraz wzajemnemu bezpieczeństwu w budowaniu lepszej przyszłości – mówi Sławomir Piwowarczyk, koordynator konkursu.
Co trzeba zrobić, aby wziąć udział w konkursie?
Zadaniem uczestników konkursu jest znalezienie i pokazanie związków swojej okolicy, miejscowości czy regionu z kulturą i wartościami europejskimi. Forma przekazu może być różnorodna, od prezentacji, po przygotowanie projektu folderu, krótkiego filmu, cyklu podcastów o różnorodnej tematyce związanej ze wspólną historią, czy też kulturą całej Europy. Wybór formy i tematu zależy od nieograniczonej wyobraźni młodzieży.
Kto może wziąć udział w konkursie?
Do udziału w konkursie zapraszamy grupy młodzieży w zespołach od 4 do 6 osób. Oprócz wartości merytorycznych projektów, oceniane będą również umiejętności pracy zespołowej.
Zachęcamy do upowszechnienia informacji o konkursie, w tym celu załączam gotowy artykuł do umieszczenia w państwa kanałach informacyjnych, oraz grafiki do wykorzystania przy promocji konkursu.
Więcej informacji o konkursie na stronie naszej fundacji pod poniższym linkiem:
https://pcyf.org.pl/programy/
Szkolny Konkurs Recytatorski „Niepodległa”
„Być zwyciężonym i nie ulec to zwycięstwo, zwyciężyć i spocząć na laurach to porażka. Kto chce, ten może, kto chce, ten zwycięża, byle chcenie nie było kaprysem lub bez mocy.”
Józef Piłsudski
22 listopada bieżącego roku szkolnego w naszej szkole odbył się Szkolny Konkurs Recytatorski „Niepodległa”. Jego celem była popularyzacja literatury patriotycznej, kształtowanie postaw i charakterów poprzez mówienie o ważnych sprawach ówczesnego pokolenia, środowiska, kraju oraz rozbudzanie wrażliwości na kulturę żywego słowa.
Organizatorkami przedsięwzięcia były Panie: Joanna Klikczyńska, Edyta Sikora, Anna Kaczmarczyk oraz Elwira Prot.
Konkurs przeznaczony był dla uczniów klas technicznych w ZSZ nr 2 w Ostrołęce. Każdy z uczestników zaprezentował wybrany przez siebie wiersz o tematyce patriotycznej.
Wysoki poziom uczestników konkursu oceniało jury w składzie: Pani Joanna Klikczyńska, Pani Edyta Sikora oraz Pani Anna Kaczmarczyk.
Komisja konkursowa postanowiła przyznać:
I miejsce – Natalii Ciecierskiej z klasy IV gWR,
II miejsce – Zuzannie Bonisławskiej z klasy 1 We,
III miejsca – Julii Patrycji Pieńkowskiej z klasy 1 We oraz Rafałowi Krawczykowi
z klasy IV pSw.
Zwycięzcom gratulujemy , a wszystkim uczestnikom konkursu dziękujemy za pełną wzruszeń podróż po kartach historii.
Zapraszamy do obejrzenia foto relacji.
Konkurs Języka Niemieckiego rozstrzygnięty!
24 listopada 2022 r. odbył się w naszej szkole Konkurs Języka Niemieckiego klas III.
Celem konkursu było zainteresowanie uczniów krajami niemieckiego obszaru językowego, oraz zachęta do pogłębiania wiedzy językowej.
Do konkursu zgłosiło się 14 uczniów. Konkurs miał formę pisemną. Uczniowie rozwiązali test gramatyczno-leksykalny z elementami rozumienia ze słuchu i wypowiedzią pisemną na zadany temat. Na rozwiązanie testu uczniowie mieli 90 minut.
Laureatów konkursu wyłoniła komisja w składzie:
- Brodacka Edyta – nauczycielka języka niemieckiego
- Kwiatkowska Agnieszka - nauczycielka języka niemieckiego
Uczestnicy konkursu wykazali się dobrą znajomością języka niemieckiego.
Najlepszymi germanistami okazali się:
- Stępniak Aleksander kl. IIIWe
- Aptacy Wojciech kl. IIIWe
- Kowalska Magdalena kl. IIIB
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!!!
Płock w ramach programu „Kulturalna szkoła na Mazowszu”
10 XI 2022 r. uczniowie naszej szkoły wraz z opiekunami uczestniczyli w wycieczce do Płocka, Jej program obejmował:
- Obejrzenie spektaklu w Teatrze Dramatycznym im. Jerzego Szaniawskiego „Miarka za miarkę” wg. sztuki Williama Shakespeare, który opowiada o trzech rzeczach: o naturze sprawiedliwości, o władzy, o przebaczeniu.
- Zwiedzanie z przewodnikiem Muzeum Żydów Mazowieckich. Jedna z wystaw przedstawia historię pamiętnika spisanego przez 11-letnią dziewczynkę o imieniu Rywka, w okresie pomiędzy 3 października 1943 a 12 kwietnia 1944 roku, w getcie w okupowanej Łodzi.
- Zwiedzanie Bazyliki Katedralnej pw. Wniebowzięcia NMP, miejscu pochówku władców Polski: Władysława I Hermana i Bolesława Krzywoustego.
- Spacer po Wzgórzu Tumskim, gdzie zachwycił widok na szeroko rozlane wody Wisły, która zachowała swój niemal pierwotny charakter.
Największe wrażenie na młodzieży zrobił spektakl i Wzgórze Tumskie. Młodzież zaczęła snuć plany na kolejny wyjazd.
Wycieczka odbyła się w ramach programu „Kulturalna szkoła na Mazowszu”, którego celem jest upowszechnianie dziedzictwa kulturowego wśród uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych z województwa mazowieckiego w formie zorganizowanych grup szkolnych. Program umożliwia korzystanie z biletów wstępu za symboliczną złotówkę do mazowieckich instytucji kultury, dla których organizatorem jest Samorząd Województwa Mazowieckiego.