I KONKURS WETERYNARYJNY
Dnia 20 marca 2014 r. w Zespole Szkół Zawodowych Nr 2 im. 5 Pułku Ułanów Zasławskich w Ostrołęce odbył się I KONKURS WETERYNARYJNY pod hasłem WSZYSTKIE ZWIERZĘTA MAŁE I DUŻE. Pierwsza edycja konkursu obejmowała wiedzę z zakresu rozrodu zwierząt gospodarskich i towarzyszących. Adresowany był do młodzieży ze szkół ponadgimnazjalnych kształcących w zawodzie: technik weterynarii. Wzięła w nim udział młodzież z: Golądkowa, Łomży, Ostrołęki
i Piaseczna/Warszawy.
Laureaci konkursu
I miejsce – Kinga Stępień z Zespołu Szkół RCKU w Piasecznie
II miejsce – Anna Prusaczyk z ZSZ Nr 2 w Ostrołęce
III miejsce – Iga Delej z Zespołu Szkół RCKU w Piasecznie
Wyróżnienia
Sandra Szepietowska z Zespołu Szkół Weterynaryjnych i Ogólnokształcących Nr 7 w Łomży
Ewa Lubicz-Kraśnicka z Zespołu Szkół Weterynaryjnych i Ogólnokształcących Nr 7 w Łomży
Anna Więcka z Zespołu Szkół CKR w Golądkowie
ZWYCIĘZCOM I WSZYSTKIM UCZESTNIKOM
GRATULUJEMY!
Dzień Konsumenta
15 marca obchodzony jest na całym świecie Dzień Konsumenta. Ustanowiony został w rocznicę przemówienia prezydenta Johna Kennedy’ego, który sformułował cztery podstawowe prawa konsumentów:
-do informacji,
-do wyboru,
-do bezpieczeństwa,
-do reprezentacji.
Jak co roku, z okazji tego święta młodzież z klasy 2R ze Szkolnego Klubu Przedsiębiorczych zorganizowała konkursy ze słodkimi nagrodami. Wielu chętnych próbowało swoich sił
w ustalaniu kolejności etapów w dochodzeniu roszczeń konsumenckich, rozpoznawaniu sytuacji umożliwiających składanie reklamacji oraz powinności sprzedawcy. Około 60 osób rozwiązywało też test świadomego konsumenta.
Konsumentami jesteśmy wszyscy, dobrze więc znać swoje podstawowe prawa.
Dla wszystkich mamy radę: „Kupuj z głową”.
Wizyta w Urzędzie Statystycznym
11 marca klasa 1 We uczestniczyła w obchodach Dnia Statystyki Polskiej. Uczniowie, jak co roku, gościli w oddziale Urzędu Statystycznego w naszym mieście. Na spotkaniu z pracownikiem Urzędu można było się dowiedzieć o możliwościach korzystania z różnych źródeł informacji , zwłaszcza tych dotyczących naszego regionu. Ta lekcja z ekspertem uświadamiała jak ważna jest umiejętność wyszukiwania i selekcjonowania informacji. Na ich podstawie mamy szanse podejmować racjonalne decyzje.
Olimpiada Wiedzy o Bankach
Grzegorz Święcicki – uczeń klasy czwartej technikum budowlanego w Zespole Szkół Zawodowych Nr 2 w Ostrołęce został finalistą II Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Bankach na temat : „Oszczędzam – Inwestuję”. Olimpiada odbyła się w Gnieźnie w dniach 14-16.03.2014r. W murach Uniwersytetu Adama Mickiewicza 100 uczniów z 60 szkół z całej Polski rywalizowało o jak najlepsze wyniki. Laureaci oraz finaliści są zwolnieni z etapu pisemnego egzaminu zawodowego w zawodzie: technik ekonomista, technik handlowiec, technik administracji, technik rachunkowości. Jest to równoznaczne z uzyskaniem z części pisemnej najwyższego wyniku. Laureaci oraz finaliści Olimpiady przy ubieganiu się na studia wyższe posiadają uprawnienia określone w uchwałach senatów poszczególnych uczelni zgodnie z przepisami ustawy: Prawo o szkolnictwie wyższym.
Gratulujemy !
„AKADEMIA WYKONAWCY ŚNIEŻKI”
NOWATORSKI PROGRAM SZKOLENIOWO – EDUKACYJNY
„AKADEMIA WYKONAWCY ŚNIEŻKI”
13 marca 2014 roku w naszej szkole odbyły się zajęcia w ramach nowego programu szkoleniowo-edukacyjnego "Akademia Wykonawcy Śnieżki". Program skierowany jest do uczniów szkół budowlanych i ma na celu dzielenie się profesjonalną wiedzą techniczną i umożliwienie młodzieży nabycia praktycznych umiejętności z zakresu aplikacji wybranych materiałów dekoracyjnych czy budowlanych. W spotkaniu z przedstawicielem FFiL „Śnieżka” uczestniczyli uczniowie klas 1B, 2B i 4 B.
Przebieg zajęć:
-część teoretyczna
-Prezentacja firmy Śnieżka, obszar działania, marki.
-Informacje ogólne, podstawowe pojęcia i terminy, przegląd narzędzi do malowania.
-Zasady doboru i stosowania produktów z uwzględnieniem rodzaju i jakości podłoża.
-Prezentacja produktów cz. I – grunty i szpachle
-Prezentacja produktów cz. II – farby wewnętrzne
Część praktyczna
-Jak malować? – film instruktażowy
-Praktyczne ćwiczenia z zakresu aplikacji wybranych produktów
-Test na plamoodporność Magnat Ceramik
Dystrofia mięśniowa
Jest szansa by pomóc 13% chorym, którzy cierpią na dystrofię mięśniową Duchenne’a. W USA jest testowany lek, który spowalnia, a nawet zatrzymuje chorobę.
POMÓŻCIE NAM ZAWALCZYĆ O NIEGO !!!
Trzeba podpisać petycję skierowana do Białego Domu. Potrzebujemy zebrać 100 tysięcy podpisów do 29 marca. Petycja znajduje się tu
Instrukcja dot. podpisywania petycji: Najpierw należy się zarejestrować. Klikamy NIEBIESKI PRZYCISK create and account, potem wpisujemy trzy rzeczy: e-mail, imię i nazwisko ( jest też miejsce na kod-zip, ale to nie jest wymagane) oraz musimy odpowiedzieć na proste pytanie po angielsku i to jest najtrudniejsze jeśli nie zna się angielskiego… ale od czego mamy translator? Jak odpowiemy dobrze to wyświetli się nam komunikat na żółtym tle, że zaraz otrzymamy e-maila. Otwieramy e-mail i tam mamy taki długi link, zaczynający się od https……., po nim wytłuszczonym drukiem jest napisane IMPORTANT. Klikamy link, lub jeśli jest nieaktywny kopiujemy go i otwieramy w przeglądarce internetowej i dopiero wtedy możemy podpisać petycje czyli kliknąć na zielony przycisk SIGN THIS PETITION. Na koniec wyświetli nam się ile podpisów jeszcze brakuje oraz który jest nasz podpis.
BARDZO DZIĘKUJEMY ZA PODPISY I PROSIMY O PRZEKAZYWANIE INFORMACJI DALEJ, ABY JAK NAJWIĘCEJ OSÓB JĄ PODPISAŁO !
Jesteśmy w II etapie MHNR7
Uczennice naszej szkoły: Paulina Domurad (lider), Wiktoria Domurad, Kinga Łępicka, Monika Żebrowska zakwalifikowały się do II etapu Programu „Mam Haka na Raka”. Przed nimi kolejne wyzwanie – konkurs „Znajdź Haka na Raka”, w którym będą miały za zadanie stworzyć projekt kampanii społecznej zachęcającej do dbania o własne zdrowie i profilaktyki w kierunku nowotworów układu limfatycznego – chłoniaków.
W związku z tym 28 marca 2014 roku wezmą udział w Warsztacie Kreatywnym, podczas którego poznają tajniki tworzenia kampanii społecznych. Do Warsztatu Kreatywnego zapraszani są specjaliści z dziedziny marketingu i reklamy, którzy przekazują uczestnikom programu wiedzę na temat projektowania kampanii społecznych. Jest on realizowany w formie spotkania online, podczas jego trwania młodzież ma szansę zadawać pytania gościom i ekspertom, uzupełniając w ten sposób swoją wiedzę nt. tworzenia kampanii, która ma wpłynąć na zmiany postaw polskiego społeczeństwa.
Projekt kampanii społecznej musi zawierać:
• szczegółowy opis głównej koncepcji z uwzględnieniem celów kampanii • hasło kampanii • scenariusz spotu telewizyjnego wraz z amatorską wersją propozycji filmu
• storyboardy ilustrujące sekwencję ujęć zdjęciowych spotu telewizyjnego (maksymalnie 6 klatek). • koncepcję spotu radiowego i tekst lektora wraz z amatorską wersją propozycji spotu • koncepcję plakatu zawierającego hasło kampanii
• propozycję adresu strony www dedykowanej kampanii.
Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy wspomogli „Hakowiczki" w dotychczasowych działaniach.
Opiekun zespołów – Renata Florczak