• Contrast
    • Default mode
    • Night mode
    • High Contrast Black White mode
    • High Contrast Black Yellow mode
    • High Contrast Yellow Black mode
    • Layout
    • Fixed layout
    • Wide layout
    • Font
    • Set Smaller Font
    • Set Default Font
    • Set Larger Font
Zespół Szkół Zawodowych Nr 2
  • Start
  • Rekrutacja

    • Rekrutacja ON-LINE
    • Kierunki kształcenia
    • Zasady Rekrutacji
    • Harmonogram rekrutacji
    • Szkoła dla dorosłych
    • FAQ rekrutacji
    • Nabór - Kursy i Branżowa Szkoła II Stopnia
  • Kierunki Kształcenia
    • Technik Informatyk - oddział przygotowania wojskowego
    • Technik pojazdów samochodowych - oddział przygotowania wojskowego
    • Technik pojazdów samochodowych - oddział o profilu mundurowym (policja/straż graniczna)
    • Technik elektronik - oddział przygotowania wojskowego
    • Liceum ogólnokształcące – oddział przygotowania wojskowego
    • Technik Budownictwa
    • Technik Weterynarii
    • Technik Reklamy
    • Technik Usług Fryzjerskich
    • Branżowa Szkoła I Stopnia
  • Szkoła
    • Patron szkoły
    • Historia szkoły
    • Dyrekcja
    • Rada pedagogiczna
    • RODO
  • Dokumenty
    • Stypendia edukacyjne Miasta Ostrołęki
    • Szkolne zestawy podręczników
      • Szkolny zestaw podręczników klasa I
      • Szkolny zestaw podręczników klasy II-V
    • Deklaracja dostępności
    • Informacje dla Emerytów
      • Wycieczka WILNO – DRUSKIENNIKI
      • Regulamin ZFŚŚ
      • Informacja
      • Wniosek do Funduszu Socjalnego (ZFŚS)
      • Wniosek o przyznanie pomocy zdrowotnej
      • Tabela dofinansowań
      • Oświadczenie RODO
    • Dokumenty szkolne
      • Statut Zespołu Szkół Zawodowych Nr 2 w Ostrołęce
      • Statut Centrum Kształcenia Zawodowego
      • Statut Technikum Nr 2
      • Statut Szkoły Branżowej I Stopnia
      • Statut IV Liceum Ogólnokształcącego
      • Wymagania edukacyjne
      • Procedura udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej
      • Program wychowawczo-profilaktyczny
      • Procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych
      • Procedury postępowania dotyczące działań zapewniających bezpieczeństwo młodzieży mieszkającej w internacie ZSZ NR 2 w Ostrołęce
      • Zasady e-dziennik
      • Zasady postępowania w sytuacjach zagrożenia młodzieży
      • Standardy ochrony małoletnich
      • Standardy ochrony małoletnich (wersja skrócona)
      • Legitymacja szkolna
    • Ubezpieczenie szkolne
      • Informacja
      • Zgłoszenie roszczenia z ubezpieczenia NNW Szkolnego
      • Oświadczenia indywidualne
      • OWU NNW Szkolne V RODO
    • Wyprawka
      • Informacja
      • Wniosek
      • Rozporządzenie
      • Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych
      • Zarządzenie prezydenta
  • Organizacja
    • Plan lekcji
    • Dzwonki
    • Kalendarz Roku Szkolnego MEN
    • Kalendarz Roku Szkolnego - ZSZ 2
    • Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze
    • Harmonogram dostępności nauczycieli w szkole
    • Rada rodziców
    • Pedagog szkolny
      • Dyżury pedagogów
      • Instytucje wspierające pomocą psychologiczno -pedagogiczną
      • Uczniowie
      • Rodzice
      • Aktualności
    • Doradca zawodowy
      • Treści programowe z zakresu doradztwa zawodowego
        • DLA TECHNIKÓW
        • DLA BRANŻOWYCH SZKÓŁ I STOPNIA
      • Godziny pracy
    • Centrum Kształcenia Zawodowego
      • Plan Dokształcania Teoretycznego młodocianych pracowników uczniów Branżowej Szkoły I stopnia -turnusy stopień II i III
      • Plan Dokształcania Teoretycznego młodocianych pracowników uczniów Branżowej Szkoły I stopnia -turnusy stopień I
      • Harmonogram i programy nauczania w zawodzie Fryzjer i Mechanik pojazdów samochodowych st. I, II, III
      • Skierowanie indywidualne
      • Skierowanie
    • Dyżury
    • Biblioteka
      • Artykuły
      • Godziny pracy
  • Egzaminy
    • Egzamin maturalny
      • Informacja
      • Harmonogram
      • Zasady składania deklaracji
      • Informatyka
      • Przybory
      • Dostosowania
    • Egzaminy zawodowe
    • Egzaminy poprawkowe
  • eSzkoła
    • Vulcan - logowanie
    • Office 365 - logowanie
    • UONETt+Office 365 - instrukcje
    • Nauczanie zdalne
    • Epodreczniki
    • Ankieta - Rola AI w edukacji
  • Galeria
    • Zdjęcia
    • Filmy
      • Klasy wojskowe
      • Klasa fryzjerska
      • Technik weterynarii
      • Mam Haka Na Raka
      • Pierwsza pomoc
      • Inne filmy
  • Internat
  • 60-lecie
    • Dyrektorzy szkoły
    • Kalendarium
    • Tego nie wiesz o "Dwójce"
    • Zarys historii szkoły
    • "Orły Dwójki"
    • Sukcesy sportowe
    • Odznaczenia, medale, tytuły, certyfikaty
    • Najdzielniejsi z dzielnych...
    • PRZEŻYJMY TO JESZCZE RAZ!
    • Transmisje konferencji i uroczystości głównych
    • Galeria z obchodów 60-lecia
    • Ławeczka multimedialna - kod QR
  • Projekty
    • PROJEKTY REALIZOWANE W ZSZ Nr 2 W RAMACH FUNDUSZY EUROPEJSKICH
    • TRADYCYJNY SAD
      • Aktualności
      • 2022-2023 jabłonie
      • 2023-2024 wiśnie
      • 2024-2025 śliwy
    • Projekt I-Career
      • O projekcie
      • Foto relacja
      • Wizyta studyjna
      • Udział ZSZ Nr 2 w projekcie i-Career
      • Projekt I-Career – ewaluacja i upowszechnianie
    • Projekt Ostrołęka-Meppen
      • Aktualności
      • O projekcie
      • Regulamin
      • Karta zgłoszenia
    • PO WER
      • Informacja
      • Regulamin
      • Karta zgłoszenia
      • Lista osób zakwalifikowanych do projektu
      • Portugalia - foto relacja
      • Turystyczne atrakcje północnej Portugalii - przewodnik
      • Portugalia oczami zawodowca - Amelia Żynda
      • Film nr 1 youtube - Protugalia
      • Film nr 2 youtube - Protugalia
  • Samorząd Uczniowski
    • Aktualności
    • Prezydium Samorządu Uczniowskiego i opiekunowie
  • Kontakt
  • ERASMUS
    • PROJEKT AKREDYTACJI 01.06.2024-31.08.2025
    • REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE - uczniowie (Hiszpania)
    • REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE - nauczyciele (Chiny)
    • Akredytacja Erasmus
    • FORMULARZ REKRUTACYJNY nauczyciele - Sycylia
    • REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE - nauczyciele (Sycylia)
    • Galerie zdjęć z mobliności
TECHNIK INFORMATYK - oddział przygotowania wojskowego
TECHNIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH - oddział przygotowania wojskowego
TECHNIK REKLAMY
TECHNIK ELEKTRONIK - oddział przygotowania wojskowego
TECHNIK USŁUG FRYZJERSKICH
TECHNIK BUDOWNICTWA
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE - oddział przygotowania wojskowego
TECHNIK WETERYNARII

  • ulotka A5 1.jpg
  • ulotka A5 2.jpg
  • ulotka A5 3.jpg
  • ulotka A5 4.jpg
Previous Next Play Pause
 
 

Obóz szkoleniowy klas wojskowych – BEMOWO PISKIE 2024

24 maja 2024 r. zakończył się obóz szkoleniowy dla uczniów klas wojskowych realizowany w Ośrodku Szkolenia Poligonowego Wojsk Lądowych ORZYSZ w Bemowie Piskim.

Obóz odbył się w dwóch turach:

- od 12 do 17 maja 2024 r. uczestniczyli kadeci klas pierwszych oddziałów przygotowania wojskowego w Technikum: technik elektronik, technik informatyk, technik pojazdów samochodowych. W obozie uczestniczyli także kadeci klasy pierwszej liceum ogólnokształcącego OPW. W pierwszym terminie uczestniczyło 128 kadetów, pod opieką 7 nauczycieli.

- od 19 do 24 maja 2024 r. uczestniczyli kadeci oddziałów przygotowania wojskowego w Technikum: klasa 2 technik informatyk, klasy 2 i 3 technik pojazdów samochodowych. W obozie uczestniczyli także kadeci klasy 4 technik informatyk, którzy szkolenie wojskowe realizują w ramach innowacji pedagogicznej. W drugim terminie uczestniczyło 88 kadetów, pod opieką 4 nauczycieli.

Kadeci mieli możliwość doskonalenia wiedzy oraz umiejętności praktycznych z zakresu wojskowego rzemiosła obejmującego takie przedmioty jak: regulaminy i musztra, profilaktyka pożarowa i bhp, szkolenie strzeleckie, szkolenie inżynieryjno – saperskie, szkolenie medyczne, taktyka, terenoznawstwo, ochrona przed bronią masowego rażenia, ochrona środowiska, ochrona i obrona obiektów, szkolenie medyczne oraz elementy samoobrony.

Zajęcia prowadzone były przez instruktorów Ośrodka i stanowiły doskonałe uzupełnienie w ćwiczeniu współdziałania, pracy w grupie a także integracji społecznej. Młodzież mogła również poczuć namiastkę wojskowego życia oraz miała okazję do przebywania z żołnierzami wojsk NATO z: USA, Rumuni i Chorwacji.

FOTO RELACJA

Spot profilaktyczny w ramach kampanii edukacyjno-informacyjnej pt. „Nie hejtuję – reaguję”

Serdecznie gratulujemy uczennicom klasy pierwszej technikum reklamy: Julii Lewandowskiej, Ewelinie Karasińskiej, Dominice Giers za zaangażowanie i włączenie się w działania w ramach kampanii edukacyjno-informacyjnej pt. Nie hejtuję- reaguję organizowanej przez Komendę Wojewódzką Policji w Radomiu, Kuratorium Oświaty w Warszawie i Uniwersytet Radomski.

https://zsz2.ostroleka.edu.pl/images/stories/2023_2024/Hejt-w-internecie.mkv

 

Gratulujemy uczennicom pomysłu

 i realizacji spotu profilaktycznego pt. „Nie hejtuję - reaguję

 

AKREDYTACJA ERASMUSA

AKREDYTACJA ERASMUSAZespół Szkół Zawodowych Nr 2 im. 5 Pułku Ulanów Zasławskich w Ostrołęce otrzymał Akredytację Erasmusa w sektorze kształcenia i szkolenia zawodowego na okres 01.02.2024- 31.12.2027.

Przyznanie Akredytacji jest gwarancją regularnego otrzymywania dofinansowania na zadania związane z działaniami w ramach programu Erasmus.

W sektorze kształcenia i szkolenia zawodowego Erasmus+ umożliwia uczniom wyjazdy na staże i praktyki zagraniczne, a także stwarza szkole możliwość udziału w projektach międzynarodowych.

Celem projektów jest wzrost efektywności i skuteczności szkolnictwa zawodowego w Zespole Szkół Zawadowych  Nr2 w Ostrołęce poprzez podnoszenie umiejętności oraz uzyskiwanie kwalifikacji zawodowych przez uczniów w formie szkoleń i staży zagranicznych.

Zebranie rodziców 23 IV 2024

23 IV 2024 podczas ogólnego zebrania rodziców przedstawicielki „Kurpiowskiego sadu 2” Zuzanna i Kornelia przekazały informacje o naszym sadzie.  Opowiedziały o naszej zeszłorocznej pracy i o tym co robimy w bieżącym roku. Przedstawiły skład zespołu „Kurpiowski sad 2”, wolontariuszy, nasze hasło i logo. Przybliżyły informacje i ciekawostki dotyczące wiśni.  Pochwaliły się, że za I etap tegorocznej edycji mamy pierwsze miejsce. Każdy z rodziców dostał ulotkę lub kod QR dotyczący projektu „Tradycyjny sad” i „Kurpiowskiego sadu”. Rodzice mogli również zapoznać się z mini wystawą o wiśniach.

FOTO RELACJA

Sadzenie wiśni

 

29 IV 2024r. wspólnie z p. dyrektor Aliną Bałdyga, p. Wiesławą Gałka i opiekunem zespołu p. Renatą Florczak posadziliśmy wiśnie, agrest czerwony, porzeczkę czarną, porzeczkę czerwoną, karaganę i inne rośliny towarzyszące. Pogoda i humory nam dopisywały. Czuliśmy satysfakcję w wykonywanej pracy. W ten sposób realizujemy II etap projektu „Tradycyjny sad” i kontynuujemy rozwój „Kurpiowskiego sadu” przy naszej szkole.

FOTO RELACJA

Dyplomy uznania za wyniki Konkursu Geo-Planeta

Dyplomy uznania za wyniki Konkursu Geo-Planeta

    

Przemysław Bazylak, Radosław Szczepanek i Karolina Ochenkowska,

pod kierunkiem opiekuna – Doroty Kuleszy, uzyskali największą liczbę punktów w szkolnym etapie XV edycji Ogólnopolskiego Konkursu Geograficznego „Geo-Planeta”. Udział uczniów został doceniony, choć nie udało się przejść do kolejnego poziomu konkursu.

Wyniki naszych uczniów zostały nagrodzone dyplomami uznania i mamy nadzieję, są zachętą do dalszego rozwijania umiejętności w zakresie geografii. Gratulujemy wyników i życzymy podejmowania kolejnych wyzwań konkursowych.

 

Wycieczka przedmiotowa do Muzeum Mleka w Grajewie

22 kwietnia uczniowie klas weterynaryjnych zwiedzali, jedyne w Polsce interaktywne, Centrum Tradycji Mleczarstwa – Muzeum Mleka w Grajewie. Ekspozycja Muzeum składa się siedem stref, w których zwiedzający poznają różne aspekty związane z mlekiem. Są to:

Łąka – strefa I
Zwiedzanie muzeum rozpoczyna się od zainscenizowanej łąki, na której pasą się zwierzęta najczęściej występujące w naszym kraju i kojarzone z produkcją mleka. Spotykamy w tym miejscu manekiny krowy, owcy i kozy. Manekiny zwierząt są wyposażone w monitory, które w języku polskim oraz trzech językach obcych wyświetlają informacje i ciekawostki o zwierzętach.

Historia i kultura –  strefa II
Zwiedzając muzeum, dowiadujemy się, że spożywanie mleka ewoluowało wraz ze zmianą sposobu życia człowieka, który będąc ssakiem, spożywał je jako pierwszy pokarm. Gdy prowadził koczowniczy i łowiecki tryb życia, dzieci były karmione tylko mlekiem swoich matek. Osiadły tryb życia zaowocował udomowieniem zwierząt i łatwym dostępem do ich mleka. Tutaj natkniemy się także na interaktywne monitory z zadaniami do wykonania przez zwiedzających. Mleko było też inspiracją dla poetów i malarzy. Wiersze o nim pisali m.in. Jan Brzechwa i Julian Tuwim.

Powrót do przeszłości – strefa III
Ekspozycja w tej strefie jest inscenizacją obory, w której można wydoić krowę. Można również zobaczyć podstawowy sprzęt do przerobu mleka, a więc maselnice, prasy do wyciskania serwatki, wirówki do mleka. Jest ekspozycja baniek na mleko, używanych jako opakowanie na surowiec pozyskiwany bezpośrednio od krowy lub sprzedawane w sklepie z konwi.

Droga mleka – strefa IV
Tutaj można uświadomić sobie złożoność procesów technologicznych, którym poddawane jest mleko, zanim trafi do konsumentów. Początek tej drogi znajduje się w gospodarstwach rolnych, w których surowiec jest produkowany, a jego jakość musi spełniać surowe wymagania, kontrolowane przez mleczarnie. Zwiedzający dowiadują się, że proces produkcji i przerobu mleka przebiega w surowym reżimie higienicznym, co jest podstawą wysokiej jakości gotowych produktów. W tej części ekspozycji można uzyskać informacje o polskim mleczarstwie, w którym dominują spółdzielnie mleczarskie zrzeszające rolników.

Bar mleczny – strefa V
Bary mleczne były w okresie PRL-u bardzo popularne – można było posilić się w nich za niezbyt duże pieniądze. Zapoznać się można tu z przykładowym jadłospisem. Prezentowana jest też kolekcja kartek na mleko i masło oraz bogata kolekcja mleczników. Ponadto w tej strefie na monitorach można obejrzeć zdjęcia i fragmenty filmów związanych tematycznie z barami mlecznymi.

Laboratorium – strefa VI
Ekspozycja ta w prosty sposób obrazuje, m.in. skład mleka, które zawiera ok. 88% wody. Przedstawia to szklany cylinder z wodą, w którym znajdują się piłeczki w różnych kolorach symbolizujące składniki mleka, a więc węglowodany, białko, tłuszcz, składniki mineralne. Bardziej dociekliwi zwiedzający mogą obejrzeć przestrzenne modele wzorów chemicznych laktozy, kazeiny czy sprzężonego kwasu linolowego CLA. Oczywiście w laboratorium nie może zabraknąć mikroskopu, przez który można zobaczyć w dużym powiększeniu, jak wyglądają próbki mleka świeżego, homogenizowanego, pasteryzowanego oraz mleka w proszku i sera Brie.

Mleko na co dzień – strefa VII
Po produkty mleczne sięgamy niemal codziennie, co obrazuje ekspozycja opakowań mleka, serów twardych, twarogów, śmietan, deserów mlecznych itp. Okazuje się także, że mleko ma zastosowanie w przemyśle kosmetycznym, do produkcji mydeł, kremów, odżywek do włosów. Zwiedzający mogą zabrać ze sobą ulotki z przepisami do samodzielnego wykonania toniku do twarzy oraz kąpieli w mleku.

Zwiedzanie muzeum wieńczy test, pozytywne odpowiedzi są nagradzane upominkiem, stanowiącym swoistą pamiątkę z pobytu w tym miejscu.

Muzeum to jest ciekawym miejscem turystycznym, w 2018 roku otrzymało Certyfikat Specjalny – Najlepszy Produkt Turystyczny, przyznany przez Polską Organizację Turystyczną. Współpracuje ze Spółdzielnią Mleczarską Mlekpol, która wspiera Muzeum w wielu przedsięwzięciach.

Z pewnością działalność muzeum w Grajewie kultywuje i popularyzuje tradycje mleczarskie Podlasia. Jego oferta jest niewątpliwie zaskakująco bogata i warto odwiedzić to miejsce.

Drugim punktem wycieczki była wizyta w Grajewskiej Izbie Historycznej, która jest Oddziałem Grajewskiego Centrum Kultury. Uczniowie mieli okazję zobaczyć bogate zbiory Miasta Grajewa i regionu o charakterze materialnym i niematerialnym. Izba Pamięci Ziemi Grajewskiej powstała w latach 90-tych XX wieku, dzięki staraniom członków Klubu Byłych Żołnierzy 9 Pułku Strzelców Konnych.

Organizatorzy i opiekunowie wycieczki: B. Gocłowska, R. Florczak, E. Prot

FOTO RELACJA

Strona 15 z 203

  • start
  • poprz.
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • nast.
  • koniec

 

INFORMATOR 2025/2026

E-DZIENNIK

Szkoła prowadzi pion certyfikowanych wojskowych klas mundurowych. Program Ministerstwa Obrony Narodowej

  

 

 Certyfikat uczestnictwa

Akademia Sztuki Wojennej

 Microsoft Azure

Office 365

      

 

Joomla Templates by Joomla-Monster.com

Back to top