SAMORZĄD UCZNIOWSKI 2023/2024

 

Opiekunowie SU: Renata Florczak, Edyta Salamucha, Adam Wołosz, Piotr Jaksina

Przewodniczący - Marceli Olivier Bis – 3F

Wiceprzewodniczący - Dawid Murzyn –2Iw

Sekretarz - Mateusz Białobrzewski – 3B

Sekcje:

Kronikarska: Iza Lelujka, – 4B Karolina Niedźwiedzka – 4B,

Fotograficzna: Zuzanna Zawrotna – 1Lw, Małgorzata Pawłowska – 2R, Alicja Bednarczyk – 3R , Oliwia Bakuła – 1Ew, Emily Chika Okenwa – 1R, Laura Lis – 1Lw, Wiktor Chłopik –4F, Lena Gacioch – 1R,

 

Organizacyjno-Dekoracyjna: Aleksandra Lewicka – 4F, Magdalena Dzbeńska – 1F, Kamil Kapuściński – 1F, Aleksandra Krajewska –1F, Urszula Remiszewska – 4We, Iga Kosińska – 2F, Zuzanna Janać –3F, Wiktoria Anna Pupecka – 2Sw, Oliwia Rykowska – 2Sw, Julia Rostkowska – 2F, Natalia  Drężewska – 1B, Oliwia Jeziorkowska – 1w, Wiktoria Pawelczyk – 1R, Oliwia Kowalczyk – 1R, Piotr Łempicki – 1Lw,

 

Profilaktyczna: Zuzanna Duch – 2Iw, Igor Gronowski – 3Sw, Karol Kowalczyk – 4Iw, Zuzanna Gers – 4B, Cezary Samsel – 1Sw,

Przyrodnicza: Arleta Kamińska – 2B, Julia Nowak – 2B, Joanna Grabowska – 1We, Zuzanna Parzych – 3We, Cezary Jakubowski – 1We,

Ds. MRM: Urszula Remiszewska – 4We, Iza Lelujka – 4B, Zuzanna Janać – 3F,

Medialna: Przemysław Bazylak – 4We, Iza Lelujka – 4B, Karolina Maria Niedźwiedzka 4B, Łukasz Fabiański – 2Sw, Jakub Godziebiewski 2Sw, Kamil Markowski – 2Sw,

 
Dyrektor
mgr Alina Bałdyga
 
Wicedyrektorzy
 
mgr inż. Agnieszka Murach
mgr Mariusz Głażewski
mgr inż. Iwona Kwiatkowska
mgr Izabella Sikora

 
wicedyrektor
wicedyrektor
kierownik ds. praktyk
kierownik internatu

Deklaracja dostępności strony Internetowej Zespołu Szkół Zawodowych Nr 2 w Ostrołęce

 

Zespół Szkół Zawodowych Nr 2 zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Zespołu Szkół Zawodowych Nr 2 w Ostrołęce.

  • Data publikacji strony internetowej: 2009
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

 

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

 

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Michał Bednarczyk.
  • E-mail: administrator@zsz2.ostroleka.edu.pl
  • Telefon: 297691045

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

 

Skargi i odwołania

 

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Dyrektor Zespołu Szkół Zawodowych Nr 2 w Ostrołęce
  • Adres: 07-401 Ostrołęka
    ul. Czwartaków 4
  • E-mail: sekretariat@zsz2.ostroleka.edu.pl
  • Telefon: 297691045

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

 

Budynek Zespołu Szkół Zawodowych Nr 2, przy ul. Czwartaków 4

 

1. Do budynku szkoły uczniowie, pracownicy i interesanci wchodzą przez wejście główne:
a. od ulicy Czwartaków, na poziomie terenu, przez otwierane ręcznie drzwi do holu na niski parter. W holu drzwi, otwierane i zamykane na elektromagnes, umożliwiające bezkolizyjne wejście. Wszyscy uczniowie i pracownicy posiadają karty szkolne umożliwiające otwieranie tych drzwi. Informacja główna na portierni. Pomieszczenie znajduje się po lewej stronie za wejściem z drzwiami na elektromagnes. Dyżury na portierni pełnią pracownicy szkoły. W budynku nie funkcjonują obszary kontroli.
b. od ulicy Czwartaków, po schodach, na hol znajdujący się na wysokim parterze.
c. budynek posiada 4 wyjścia ewakuacyjne. Jedno wyjście ewakuacyjne, znajdujące się na łączniku do sali gimnastycznej, przystosowane jest dla osób z niepełnosprawnością ruchową – pochylnia.

 

2. W budynku szkoły nie ma toalet oraz wind dla osób niepełnosprawnych. Schody nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Budynek nie jest przystosowany dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Dla osób na wózkach dostępne mogą być korytarze, natomiast pomieszczenia dydaktyczne nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych.

 

3. W budynku nie ma informacji głosowej. Informacji o rozkładzie pomieszczeń udzielają pracownicy szkoły. Szkoła posiada pochylnię dla osób poruszających się na wózkach, w budynku nie ma pętli indukcyjnych.

 

4. Przy pochylni dla osób niepełnosprawnych zapewniono 2 miejsca parkingowe oraz 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych przy wejściu głównym do szkoły.

 

5. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

 

6. W szkole nie można skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego.

 

Budynek Internatu Zespołu Szkół Zawodowych Nr 2, przy ulicy Koszarowej 3

 

1. Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Dla wychowanków i interesantów dostępne jest jedno wejście główne do budynku:

a) Od strony parkingu szkoły ( wejście nr 1 ) – drzwi jednoskrzydłowe 90 cm, otwierane i zamykane na elektromagnes, umożliwiające bezkolizyjne wejście.

b) Budynek posiada 3 wejścia ewakuacyjne:
– wejście nr 2 (obok wejścia głównego) od strony parkingu szkolnego – jest ono przystosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową – zamontowana rampa podjazdowa dla osób ze szczególnymi potrzebami,
– wejście nr 3 (od strony budynku szkoły STO) – nie jest przystosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową,
– wejście dla pracowników kuchni (od strony ul. Koszarowej) – nie przystosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową,
Informacja główna w pokoju wychowawców. Pomieszczenie znajduje się po lewej stronie za wejściem głównym do budynku internatu, jest dostępne bez barier architektonicznych.
c) Drogi ewakuacyjne wewnątrz budynku są oznakowane.


2. Dostępność korytarzy, schodów i wind
W budynku internatu brak jest dostosowania schodów oraz brak windy dla osób niepełnosprawnych. Budynek nie jest przystosowany dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
Dla osób na wózkach dostępne mogą być korytarze oraz wszystkie pomieszczenia użytku wspólnego: stołówka, świetlica, łazienki i toalety (wejścia do wszystkich pomieszczeń pozbawione są progów, skrzydła drzwiowe mają szerokość min. 90 cm)


3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych
a) W budynku brak informacji dotykowej/głosowej. Informacji o rozkładzie pomieszczeń w budynku udziela pracownik Internatu, tel. 29 7691329
b) W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. Dostępność zapewniona jest poprzez wsparcie pracowników Internatu.


4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.


5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.


6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online
W budynku nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.

 

Do porania: kopia Raportu o stanie dostępności podmiotu publicznego - GUS

Technik informatyk – profil wojskowy

1. Czym zajmuje się technik informatyk?
Zadania zawodowe obejmują szeroki zakres zagadnień z różnych obszarów branży informatycznej.

  • opracowuje, uruchamia i obsługuje własne programy aplikacyjne,
  • przystosowuje aplikacje firmowe na potrzeby zakładu pracy,
  • obsługuje komputery typu PC, posługując się gotowymi pakietami oprogramowania użytkowego i narzędziowego,
  • projektuje i wykonuje bazy danych i ich oprogramowanie aplikacyjne,
  • administruje bazami danych i systemami   przetwarzania   informacji,
  • dobiera   konfigurację sprzętu   i   oprogramowania komputerowego,
  • obsługuje lokalne sieci komputerowe i nadzoruje ich pracę.

2. Kwalifikacje uzyskiwane w wyniku kształcenia:

  1. INF.02. Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych
  2. INF.03. Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych

3. Umiejętności, jakie nabierzesz w trakcie nauki:

Zadania zawodowe obejmują szeroki zakres zagadnień z różnych obszarów branży informatycznej:

  • montaż oraz eksploatacja komputera i urządzeń peryferyjnych,
  • naprawa i diagnostyka usterek sprzętu komputerowego,
  • projektowanie i wykonywanie lokalnej sieci komputerowej,
  • administrowanie sieciowymi systemami operacyjnymi,
  • projektowanie baz danych i administrowanie bazami,
  • konfigurowanie urządzeń sieciowych, serwerów, routerów,
  • tworzenie i administrowanie stronami WWW,
  • tworzenie desktopowych, webowych oraz mobilnych aplikacji internetowych,
  • administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi,
  • cyfrowe przetwarzanie obrazu i dźwięku,
  • projektowanie grafiki komputerowej.

 4. Możliwość podjęcia pracy zawodowej:

  • w serwisach i sklepach komputerowych,
  • w firmach administrujących sieci komputerowe,
  • w firmach tworzących oprogramowanie komputerowe,
  • w firmach zarządzających serwerami oraz bazami danych,
  • w firmach projektujących efektywne serwisy internetowe,
  • w działach obsługi informatycznej dowolnego przedsiębiorstwa.

5. Nauczane przedmioty zawodowe:

  • Bezpieczeństwo i higiena pracy
  • Podstawy informatyki
  • Przygotowanie stanowiska komputerowego do pracy
  • Eksploatacja urządzeń peryferyjnych
  • Naprawa urządzeń techniki komputerowej
  • Montaż i eksploatacja lokalnej sieci komputerowej
  • Eksploatacja urządzeń sieciowych
  • Administrowanie serwerowymi systemami operacyjnymi
  • Projektowanie stron internetowych
  • Projektowanie i administrowanie bazami danych
  • Programowanie aplikacji internetowych
  • Język obcy zawodowy
  • Kompetencje personalne i społeczne
  • Organizacja pracy małych zespołów

Praktyczne umiejętności przygotowujące do przyszłego zawodu uczniowie zdobywają na zajęciach w nowocześnie wyposażonych pracowniach oraz podczas praktyki zawodowej.


Profil Wojskowy
Przygotowanie wojskowe obejmuje treści, uwzględniające, m.in.:

  • zajęcia poligonowe, 
  • wyjazdy do jednostek wojskowych, 
  • ćwiczenia terenowe, 
  • musztra wojskowa, 
  • regulaminy wojskowe, 
  • terenoznawstwo, 
  • rajdy ekstremalne, 
  • biegi przełajowe, 
  • działania na sprzęcie wojskowym, 
  • zajęcia strzeleckie. 

Szkoła zapewnia uczniowi:

  • zajęcia prowadzone przez pracowników wojska, 
  • dodatkowe zajęcia sportowe (techniki samoobrony) w ramach godzin lekcyjnych, 
  • zajęcia na strzelnicy sportowej, 
  • zajęcia z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej, 
  • wyjazdy na obozy letnie obozy szkoleniowe, 
  • umundurowanie.

Szkoła współpracuje z:

  • Ministerstwem Obrony Narodowej, szczególnie z Departamentem Wychowania i Promocji Obronności MON,
  • Centrum Szkolenia Łączności i Informatyki w Zegrzu,
  • Akademią Obrony Narodowej w Warszawie,
  • Wojskową Komendą Uzupełnień w Ostrołęce, 
  • Ośrodkiem Szkolenia Poligonowego Wojsk Lądowych Orzysz w Bemowie Piskim,
  • Miejską Komendą Policji w Ostrołęce.

Zwiększona ilość godzin z przedmiotów: edukacja dla bezpieczeństwa, wychowanie fizyczne, język angielski

Klasa o profilu wojskowym umożliwia:

  • przygotowanie do podjęcia dalszej nauki w szkołach i uczelniach wojskowych, 
  • kontynuowanie edukacji w cywilnych szkołach i uczelniach na kierunkach proobronnych, 
  • wybór jednostki wojskowej i rodzaju wojsk w celu odbycia zawodowej służby wojskowej