Tradycyjny sad
9 III 2023 odbył się apel związany z ogólnopolskim projektem edukacyjnym „TRADYCYJNY SAD”. Projekt jest organizowany przez Fundację Banku Ochrony Środowiska z myślą o zachowaniu różnorodności biologicznej Polski i zdrowiu społeczeństwa. Polega na poznaniu sadowniczego dziedzictwa polskich ziem i restytucji starych odmian drzew w formie szkolnego minisadu składającego się z co najmniej 5 drzew sadzonych na ogólnodostępnym terenie.
Do projektu zgłosiło się ponad 30 osób. Ponieważ zespół może liczyć maksymalnie 10 uczniów, pozostali pracują jako wolontariusze. Zespół przyjął nazwę: „Kurpiowski sad”. W jego skład wchodzą: Aleksander Stępniak, Przemysław Bazylak, Aleksander Pianka, Kornelia Trawińska, Ewelina Jóźwik, Gabriela Gutowska, Julia Pieńkowska, Kinga Dziubak, Zuzanna Podzielna, Zuzanna Parzych. Wolontariusze to: Luci Sieńkowska, Zuzanna Juchniewicz, Aleksandra Dąbkowska, Magdalena Zalewska, Jakub Mażewski, Amelia Siwek, Magdalena Krystian, Oliwia Laskowska, Jakub Cieśluk, Weronika Mołodziejko, Natalia Iwaniuk, Wojciech Aptacy, Maja Madrak, Jeremiasz Radwański, Karolina Ochenkowska, Aleksander Ciesielski, Kacper Żebrowski, Patrycja Nowacka, Patrycja Zawrotna, Roksana Drężek, Sebastian Parzych, Kacper Młyński, Aleksander Świderek.
Projekt „Lekcje z ZUS”. Olimpiada „Warto wiedzieć więcej o ubezpieczeniach społecznych”
Nasza szkoła ponownie uczestniczyła w dwóch edukacyjnych przedsięwzięciach: „Lekcje z ZUS” oraz Olimpiadzie „Warto wiedzieć więcej o ubezpieczeniach społecznych”. Są to ogólnopolskie akcje, których celem jest upowszechnianie i pogłębianie wiedzy z zakresu ubezpieczeń społecznych.
„Lekcje z ZUS” to cykl czterech lekcji, na których uczniowie poznawali, m.in. historię ubezpieczeń społecznych w Polsce, dowiedzieli się jaka jest rola i zadania ZUS, jakie świadczenia, dzięki ubezpieczeniom, będą mogli uzyskać oraz jak założyć własną firmę. Tego typu wiedza pomoże młodym ludziom odnaleźć się w dorosłym życiu oraz na rynku pracy.
W projekcie edukacyjnym oraz Olimpiadzie brali udział uczniowie następujących klas: 4gSw, 4BBw, 4pSw, 4pBB, 4gF, 4pWR, 4gIw. Łącznie około 180 osób.
Projekt realizowali nauczyciele: p. Alina Bałdyga, p. Bogusława Gocłowska, p. Dorota Kulesza, p. Mariusz Głażewski.
Najwyższą liczbę punktów w szkolnym etapie Olimpiady „Warto wiedzieć więcej o ubezpieczeniach społecznych” uzyskali:
- Sylwia Mazuch – kl. 4BBw
- Kamil Duszak – kl. 4pBB
- Kacper Kaczmarczyk – kl. 4gIw.
Szkolny koordynator projektu: B. Gocłowska.
TYDZIEŃ Z MATEMATYKĄ W ZSZ NR 2
TYDZIEŃ Z MATEMATYKĄ W ZSZ NR 2
„Światowy Dzień Liczby π”.
Projekt będzie realizowany w dniach 13 – 17 marca 2023 roku.
W ramach obchodów tygodnia z matematyką w naszej szkole odbędzie się szereg imprez, spotkań, konkursów, na które serdecznie Was zapraszamy !!!
Gwarantujemy atrakcyjne nagrody i wspaniałą zabawę edukacyjną w świecie matematyki !!!
Konkurs „Kolaż dla Szymborskiej w 100. rocznicę urodzin”
Z okazji ogłoszenia roku 2023 Rokiem Wisławy Szymborskiej oraz przypadającej 100. rocznicy urodzin poetki, Biblioteka Pedagogiczna w Ostrołęce zaprasza do udziału w konkursie plastycznym.
Aby wziąć udział w konkursie należy wykonać pracę plastyczną – kolaż/wyklejankę w formacie A3, która będzie ilustrować wybrany przez uczestnika wiersz Wisławy Szymborskiej.
Prace należy dostarczyć do biblioteki szkolnej do dnia 08 marca 2023 roku. Regulamin konkursu dostępny jest na stronie Biblioteki Pedagogicznej w Ostrołęce http://www.bp.ostroleka.pl/ lub w formie papierowej w bibliotece szkolnej.
Kolaż to technika artystyczna polegająca na tworzeniu kompozycji przy użyciu bardzo różnych materiałów i łączeniu ich np. na papierze. Do wykonania pracy należy wykorzystać wycinki z magazynów i gazet, ulotek reklamowych itp. W kolażach wykorzystywane są też tradycyjne techniki plastyczne, takie jak farby, kredki czy ołówki. Kolaż może być zabawny, dowcipny, groteskowy, absurdalny.
Poetka twierdziła, że zajęła się tą techniką, ponieważ nie mogła wówczas kupić ładnych pocztówek, więc zaczęła je produkować sama. Noblistka gromadziła wycinki z gazet, aby później wykorzystać je przy tworzeniu pocztówek, którymi obdarowywała swoich przyjaciół i czytelników. Powstało ich najprawdopodobniej kilka tysięcy.
WYJŚCIE NA LODOWISKO
W dniu 08.02.2023 r. klasa 2B wybrała się wraz z opiekunami Jolantą i Piotrem Jaksina na lodowisko miejskie w Ostrołęce. Głównym celem wyjścia była integracja uczestników i dobra zabawa oraz rozwijanie indywidualnych zainteresowań i zamiłowań, pokonywanie własnych lęków i rozwijanie wytrwałości w dążeniu do celu. Opiekunowie zachęcili uczniów do aktywnego stylu życia i propagowania sportów zimowych. Pokazali też jak można spędzić wolny czas ze znajomymi. Wszystkim dopisywały dobre humory. Do następnego razu! Do następnego piruetu na lodzie!
Logika ekologii rusza w naszej szkole
Kryzys klimatyczny, najbardziej palący problem współczesnego człowieka. W ramach projektu Logika ekologii, grupa uczniów z naszej szkoły stawią mu czoła. W przeciągu najbliższych miesięcy odbędzie się 10 lekcji poruszających problemy związane z ekologią, odbędą się spotkania z przedstawicielami samorządu, a także zostanie opracowany prototypowy projekt adaptacyjny lub mitygacyjny do zmiany klimatu w naszej gminie.
Projekt Logika ekologii w który zaangażowała się nasza społeczność szkolna, ma na celu rozwinięcie umiejętności krytycznego myślenia młodzieży o rozwiązaniach z zakresu ekologii i ochrony środowiska. W ramach planowanych zajęć zostaną poruszone zagadnienia globalne oraz lokalne związane ze zmianą klimatu, to jak nasze codzienne decyzje jako konsumentów dóbr społecznych, ma wpływ na klimat tu i w najodleglejszych zakątkach całego świata.
Planowane spotkania z samorządowcami będą miały na celu zapoznanie się z lokalną polityką środowiskową, strategią adaptacji i mitygacji do zmian klimatu, a przede wszystkim zapoznają naszych uczniów z zidentyfikowanymi problemami środowiskowymi naszej gminy i miasta.
Powyższe działania mają służyć przygotowaniu gruntu pod samodzielne działanie jakim będzie prototypowy innowacyjny projekt mający za zadanie odpowiedzieć na lokalne problemy środowiskowe, a wiedza zdobyta podczas zajęć ułatwi przygotowanie projektu realnego do wdrożenia w lokalnych warunkach.
Przygotowany projekt poprzez zaplanowane wydarzenia publiczne zostanie włączony do lokalnej debaty z udziałem mieszkańców, samorządów i organizacji społecznych.
Całe przedsięwzięcie ma za zadanie zaktywizować młodzież do podejmowania inicjatyw obywatelskich w zakresie ochrony środowiska naturalnego, które jest naszym najcenniejszym dobrem. Jako ludzkość osiągnęliśmy ewolucyjny i technologiczny sukces, ale zapomnieliśmy że nadal postajemy elementem całości, jaką jest kruchy ekosystem o który musimy zadbać już dziś: dla nas i przyszłych pokoleń.
Projekt Logika Ekologii finansowany jest z Funduszy Norweskich EOG w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.