Gala Finałowa VII edycji Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”
6 czerwca 2014 w Centralnym Ośrodku Sportu TORWAR w Warszawie odbyła się Gala Finałowa VII edycji Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”. Spotkali się tam finaliści konkursu „Znajdź haka na raka”. Konkurs był kolejnym etapem programu MHNR7 i polegał na przygotowaniu kampanii społecznej promującej profilaktykę nowotworu układu limfatycznego - chłoniaka.
Wśród finalistów znalazł się zespół „Hakowiczki z Dwójki” z naszej szkoły. Zespół w składzie: Paulina Domurad (lider), Wiktoria Domurad,Kinga Łępicka, Monika Żebrowska przygotował kampanię „Wyprzedź chłoniaka zanim da Ci kopniaka”.
Wręczono nagrody w 7 kategoriach. Nagrodę Główną otrzymaliHakowicze „Topolówka Kontra Rak” z III LO w Gdańsku za kampanię „Przejrzyj chłoniaka”.
Gala Finałowa obfitowała w koncerty. Dla Hakowiczów zagrali „Poparzeni Kawą Trzy”, „Marika” oraz „Mezo”. Całość prowadziła Marika i Wojciech Jagielski (tylko otwarcie).
„Hakowicze” serdecznie dziękują wszystkim za wsparcie podczas realizacji działań lokalnych i przygotowań projektu kampanii społecznej VII edycji programu „Mam Haka na Raka”. Dziękujemy również „Hakowiczkom” z I i III LO w Ostrołęce za wspólne działania.
Opiekun – Renata Florczak
Jesteśmy w II etapie MHNR7
Uczennice naszej szkoły: Paulina Domurad (lider), Wiktoria Domurad, Kinga Łępicka, Monika Żebrowska zakwalifikowały się do II etapu Programu „Mam Haka na Raka”. Przed nimi kolejne wyzwanie – konkurs „Znajdź Haka na Raka”, w którym będą miały za zadanie stworzyć projekt kampanii społecznej zachęcającej do dbania o własne zdrowie i profilaktyki w kierunku nowotworów układu limfatycznego – chłoniaków.
W związku z tym 28 marca 2014 roku wezmą udział w Warsztacie Kreatywnym, podczas którego poznają tajniki tworzenia kampanii społecznych. Do Warsztatu Kreatywnego zapraszani są specjaliści z dziedziny marketingu i reklamy, którzy przekazują uczestnikom programu wiedzę na temat projektowania kampanii społecznych. Jest on realizowany w formie spotkania online, podczas jego trwania młodzież ma szansę zadawać pytania gościom i ekspertom, uzupełniając w ten sposób swoją wiedzę nt. tworzenia kampanii, która ma wpłynąć na zmiany postaw polskiego społeczeństwa.
Projekt kampanii społecznej musi zawierać:
• szczegółowy opis głównej koncepcji z uwzględnieniem celów kampanii • hasło kampanii • scenariusz spotu telewizyjnego wraz z amatorską wersją propozycji filmu
• storyboardy ilustrujące sekwencję ujęć zdjęciowych spotu telewizyjnego (maksymalnie 6 klatek). • koncepcję spotu radiowego i tekst lektora wraz z amatorską wersją propozycji spotu • koncepcję plakatu zawierającego hasło kampanii
• propozycję adresu strony www dedykowanej kampanii.
Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy wspomogli „Hakowiczki" w dotychczasowych działaniach.
Opiekun zespołów – Renata Florczak
Zajęcia profilaktyczne
„Hakowiczki” odwiedziły również Przedszkole nr 9 w Ostrołęce. Przekazały prezenty dla przedszkolaków oraz ulotki dla ich rodziców.
Dzień Hakowicza – zbadaj się
14 lutego 2014r. w naszej szkole odbył się „Dzień Hakowicza – zbadaj się”. Od godz. 1000 do 1200 w świetlicy szkolnej można było nauczyć się udzielania pierwszej pomocy, samobadania piersi, zmierzyć ciśnienie, obliczyć współczynnik BMI, zmierzyć ilość tlenku węgla w powietrzu wydychanym. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszył się symulator jazdy na motocyklu. Prowadzona była loteria fantowa oraz sprzedaż ciast, z których zysk przeznaczony zostanie na zakup kosmetyków dla młodzieży z Placówki Pieczy Zastępczej "Korczakówka" w Ostrołęce. Każdy mógł wziąć ulotki mówiące o zdrowiu.
Serdecznie dziękujemy wszystkim osobom i instytucjom, które objęły patronatem nasze działania oraz wsparły nas w realizacji programu „Mam Haka na Raka”.
Marsz Hakowicza