Gratulujemy Wiktorii Kowalskiej kl. 3 Iw za zajęcie pierwszego miejsca w VII Miejskim Konkursie Papieskim „Święty Jan Paweł II w naszych wspomnieniach”.

Mottem konkursu było „Sursum corda - W górę serca”.

Konkurs dedykowany był do uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Uczestnicy mieli za zadanie przygotować pracę pisemną na jeden z tematów nawiązujących do motta i motywu przewodniego konkursu.

Konkurs odbył się pod patronatem Przewodniczącego Rady Miasta Ostrołęki.

Uczennicę przygotowała Pani Agnieszka Pasterska.

 

Uczeń  Branżowej Szkoły I Stopnia  ADAM GLINKA kształcący się w zawodzie KUCHARZ,  w klasie 1w brał udział w Konkursie: "Najlepszy uczeń w zawodzie Kucharz”. Konkurs zorganizowany był przez Centrum Kształcenia Ustawicznego w Wyszkowie, podczas turnusu dokształcania teoretycznego stopnia I w tym zawodzie.

Nasz uczeń zajął II miejsce, otrzymał Dyplom, a szkoła gratulacje.

Serdecznie dziękujemy za udział , gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów zawodowych.

  

Zapraszamy uczniów naszej szkoły do udziału w konkursie na plakat promujący hasło przewodnie tegorocznej edycji Światowego Tygodnia Pieniądza, które brzmi:

„ Zadbaj o siebie, zadbaj o swoje pieniądze”.

 

Global Money Week (GMW), czyli Światowy Tydzień Pieniądza (22-28 marca) to międzynarodowa kampania informacyjna na rzecz popularyzacji wiedzy oraz kształtowania postaw i nawyków niezbędnych do podejmowania racjonalnych decyzji finansowych przez dzieci i młodzież.

Nasza szkoła przystąpiła do Kampanii Global Money Week. Warunkiem uczestnictwa jest zaplanowanie i realizacja podczas Światowego Tygodnia Pieniądza szeregu działań z zakresu edukacji finansowej o możliwie największym zasięgu. Jednym z działań jest wykonanie plakatów promujących mądre zarządzanie swoimi finansami.

 

Prace w formie elektronicznej należy przesyłać do 28 marca na platformie teams do wychowawców bądź do szkolnego koordynatora akcji – Bogusławy Gocłowskiej.

 

Liczymy na Wasze zaangażowanie i twórcze pomysły. Uczestnicy zostaną docenieni.

 

Serdecznie zapraszamy!

 

Zapraszamy uczniów naszej szkoły do udziału w konkursie wielkanocnym pt: „Dekoracja, stroik wielkanocny 2021”. Zachęcamy, by podczas tworzenia palm, stroików i innych dekoracji wielkanocnych, wykorzystać materiały naturalne takie jak kora drzew, drewno, mech, bazie, bukszpan, bluszcz czy barwinek oraz materiały z recyklingu jak szkło, papier itp.

Tworząc ozdoby okolicznościowe mamy możliwość oderwać się od codziennych obowiązków oraz wprowadzić nastrój i atmosferę zbliżających się świąt, rozwijając jednocześnie swoją kreatywność. Ponadto własnoręcznie wykonane stroiki, pisanki, palmy, kwiaty i inne ozdoby, mogą być ciekawą i oryginalną ozdobą świątecznego stołu.

 Zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie i prosimy zapoznać się z jego warunkami zawartymi w regulaminie.

 Renata Karwowska i Beata Łada

 

 

 

REGULAMIN KONKURSU DEKORACJA WIELKANOCNA 2021

 

 

 

 

 

Dorastanie to czas wielu zmian i wyzwań. Zmienia się nasze ciało. Zaczynamy inaczej postrzegać świat. Przestajemy być dziećmi, a jeszcze nie jesteśmy dorosłymi. Zabrano nam bezpieczeństwo, nie dając w zamian wielu przywilejów. Poza tym pojawia się mnóstwo dręczących pytań. Kim jestem? Co chcę robić w życiu i dokąd zdążam? Jaki jest świat? Czym jest dobro i czym jest zło? Nic dziwnego, że w tym okresie życia nasz nastrój może się pogarszać. Jeżeli pogorszenie nastroju utrzymuje się przez dłuższy czas (powyżej dwóch tygodni) i przez większość dnia, to można zacząć podejrzewać, że młody człowiek cierpi na depresję. Mimo że depresja jest chorobą powszechną, często nie jest rozpoznawana w okresie dorastania. Wynika to między innymi z tego, że nastolatki chorują trochę inaczej niż osoby dorosłe.

 

 

Jeśli zainteresował Cię ten temat, zapoznaj się z informacjami dotyczącymi depresji na stronie https://forumprzeciwdepresji.pl/depresja. Znajdziesz tam cenne informacje dotyczące depresji i informacje gdzie szukać pomocy.

 

 

Możesz skorzystać także z aplikacji mobilnej grupawsparcia.pl

 

Czas pandemii i jej skutki dla wielu z nas są trudnym czasem, który może wzmagać niepokój i nieprzyjemne emocje.Dystans społeczny i brak bliskości
 z innymi ludźmi mogą bardzo negatywnie wpływać na psychikę każdego z nas. Warto zatem zadbać o siebie, swoją rodzinę i przyjaciół poprzez chociażby rozmowę z nimi, czy powiedzenie „dobrze, że tu jesteś”.

 

Proponujemy wszystkim udział w szkolnej kampanii pozytywnego myślenia, której celem jest  budowanie wzajemnego wsparcia i szukania pozytywnego nastawienia do siebie i innych, szukania dobrych sposobów na smutek, ale także rozmawiania o trudnych emocjach i zachowaniach.

 

Do pierwszych działań w ramach szkolnej akcji przystąpili uczniowie klas drugich technikum reklamy pod kierunkiem pani Doroty Kuleszy, którzy przygotowali grafiki promujące akcję. Autorem plakatów jest Alan Rudziński uczeń klasy 2 technikum reklamy.

 

W ramach szkolnych działań chcemy pokazać społeczności szkolnej, że nikt nie jest sam, że życzliwe słowo czyni wiele dobra. Mając to na uwadze, w najbliższym czasie za pośrednictwem poczty Office 365, będziemy wysyłać do siebie dobre, życzliwe słowa, myśli, życzenia. Poruszymy problematykę emocji, trudności i sposobów radzenia sobie z nimi na godzinach wychowawczych. Porozmawiamy o naszych sprawach, niejednokrotnie trudnych, z pedagogiem szkolnym, psychologiem podczas konsultacji indywidualnej, czy zajęć w grupie.

 

Nad całością szkolnej kampanii pozytywnego myślenia czuwać będą pedagodzy szkolni Monika Brzozowska i Renata Sawicka. Zachęcamy wszystkich do aktywnego udziału.

 

Nasza szkoła przystąpiła do V edycji Ogólnopolskiego Konkursu „Przedsiębiorczy na Rynku Finansowym” realizowanym przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości w ramach programu „Moje finanse”.

Temat przewodni konkursu to  "Rynek pracy w Polsce i Unii Europejskiej".

 

I etap konkursu polegał na wykonaniu testu, który należało wysłać on-line do 28 lutego. Zadania tego podjęli się następujący uczniowie:

  • Wiktoria Kaczorek – kl. 2BBw
  • Sylwia Mazuch – kl. 2BBw
  • Jakub Bożomański - kl. 2BBw
  • Weronika Wierzbowska - kl. 2BBw
  • Patrycja Ejzak - kl. 2BBw
  • Flip Gumowski - kl. 2BBw
  • Oliwia Klimkowska - kl. 2pBB
  • Angelika Murach - kl. 2pBB
  • Damian Kowalczyk – 2pSw
  • Julia Korzeniecka – 2pF
  • Klaudia Korzeniecka – 2pF
  • Alicja Jastrzębska - kl. 2pF
  • Gabriela Skiba – 2pIw
  • Paulina Napiórkowska – 2gWR
  • Dominik Antoszewski – 2gWR

 Z przesłanych wyników od organizatora okazało się, że w dalszych zmaganiach konkursowych szkołę reprezentował będzie 3-osobowy zespół w składzie:

  1. Gabriela Skiba
  2. Patrycja Ejzak
  3. Damian Kowalczyk

 Wszystkim uczestnikom dziękujemy za zaangażowanie, zaś najlepszym gratulujemy i życzymy sukcesów w następnych etapach!

 

Opieka merytoryczna i organizacyjna nad uczestnikami konkursu – D. Kulesza, B. Gocłowska

Otrzymaliśmy wyniki Ogólnopolskiego Konkursu Ekologicznego Eko-Planeta. W kategorii praca indywidualna Dawidowska Kinga z klasy 2pWe otrzymała bardzo dobry wynik natomiast Siwek Amelia z klasy 2pBw – dyplom uznania.

W kategorii test Krukowski Wiktor z klasy 1Sw otrzymał bardzo dobry wynik, dyplomy uznania otrzymały Ropiak Emilia z klasy 2pWe i Zawalich Wiktoria z klasy 1We.

Serdecznie gratulujemy.

Przemysław Bazylak z klasy 1WE i Oliwia Dmoch z klasy 1F, pod kierunkiem opiekuna – Doroty Kuleszy, reprezentowali szkołę w XII edycji Ogólnopolskiego Konkursu Geograficznego „Geo-Planeta”, który odbył się w formie on-line. Wyniki naszych uczniów zostały nagrodzone dyplomami uznania i mamy nadzieję, są zachętą do dalszego rozwijania umiejętności w zakresie geografii. Gratulujemy wyników i życzymy podejmowania kolejnych wyzwań w rywalizacjach konkursowych.

 

 

Dzień Bezpiecznego Internetu – święto obchodzone w całej Europie w pierwszej połowie lutego. Został ustanowiony z inicjatywy Komisji Europejskiej w ramach programu "Safer Internet". Celem ustanowienia takiego dnia było zwrócenie uwagi na kwestię bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych. W Polsce Dzień Bezpiecznego Internetu organizowany jest przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę oraz NASK, odpowiedzialne za realizację programu "Safer Internet" w Polsce.

Nasza szkoła włączyła się w działania związane z promowaniem bezpiecznego internetu. W ramach tygodnia bezpieczeństwa online przeprowadzane są spotkania profilaktyczne z funkcjonariuszem policji asp. Krzysztofem Kolatorem oraz rozmowy na temat bezpieczeństwa online na godzinach wychowawczych.

Uczennica z klasy drugiej technikum reklamy Anna Dmoch pod kierunkiem wychowawcy pani Doroty Kuleszy opracowała infografikę zawierającą cenne informacje dotyczące bezpiecznego internetu.

 

 

Co zrobić aby dostęp do Internetu był bezpieczny:

  • Aktualizuj oprogramowanie systemowe (Windows, Linuks, iOS),
  • Stosuj silne hasła dostępu do systemu oraz sieci domowych,
  • Nie udostępniaj „sąsiadom” swojej sieci Internet (WiFi).

Co zrobić, aby korzystanie z  Internetu było bezpieczne:

  • Aktualizuj oprogramowanie antywirusowe,
  • Pamiętaj treści zamieszczone w sieci (zdjęcia, posty, komentarze) nigdy nie zostaną usunięte,
  • Nie otwieraj nieznanych załączników w wiadomościach e-mail,
  • Nie udostępniaj swoich danych w Internecie.

Co zrobić aby twoje dziecko było bezpieczne w sieci:

  • Rozważ zainstalowanie oprogramowania do kontroli rodzicielskiej,
  • Nie pozostawiaj dziecka samego w sieci – pokaż mu dobre strony Internetu, pokaż jak może rozwijać swoje pasje, ostrzeż o zagrożeniach które mogą z niego płynąć,
  • Jeśli masz wątpliwości możesz zgłosić je wyspecjalizowanym komórkom do Walki
  • z Cyberprzestępczością znajdującym się w Komendach Wojewódzkich Policji (Komendzie Stołecznej Policji).

Najczęstsze zagrożenia:

  • Złośliwe oprogramowanie - Instalacja złośliwego oprogramowania może doprowadzić do przejęcia Twojego komputera przez Cyberprzestępców, a w efekcie może być narzędziem do popełniania przestępstw internetowych.
  • Hejt,
    Często wystawianie złych wręcz kompromitujących komentarzy to rozrywka dla młodego internauty. Niestety Hejt w sieci może być przyczyną samobójstwa.
  • Niebezpieczne gry - Bardzo często Internet dla dziecka to „wypełniacz” czasu, w którym znajdzie wiele wyzwań/zadań.  Niektóre z nich, mogą doprowadzić do samookaleczenia lub śmierci.
  • Kontakt dziecka z treściami pornograficznymi (kontakt z pedofilami), uwodzenie w Internecie (child grooming). Działania podejmowane przez osoby w sieci w celu zaprzyjaźnienia się i nawiązania więzi emocjonalnej z dzieckiem, tak aby w późniejszym czasie zmniejszyć jego opory przed kontaktem w świecie rzeczywistym, który w efekcie może doprowadzić do seksualnego wykorzystania.