Obraz 018Tradycyjnie na 15 marca przypada Światowy Dzień Konsumenta. Młodzież ze Szkolnego Klubu Przedsiębiorczych z klasy 3R pod opieką nauczycieli: B. Gocłowskiej i D. Kuleszy zorganizowała szkolne obchody tego Dnia. Społeczność szkolna korzystała ze stoisk informacyjnych o prawach konsumenta. Uczestniczyła w konkursach na rozpoznawanie uczciwych i nieuczciwych praktyk handlowych bądź wskazywała na reklamę niezgodną z przepisami prawa, z dobrymi obyczajami, naruszającą godność człowieka, uciążliwą, niepełną i kłamliwą. Reprezentanci klas: 1F, 1Sw, 1We, 2RB i 2Mw sprawdzali swoją wiedzę konsumencką rozwiązując test świadomego konsumenta. Wśród rywalizujących 12 osób najwyższą ilość punktów uzyskali:

Jolanta Modzelewska – kl. 2RB

Monika Dąbkowska – kl. 2RB

Pola Chojnowska – kl. 1We

Gratulujemy.

Korzystając z ulotek i broszur oraz emitowanych krótkich filmów każdy mógł dowiedzieć się o nowych uregulowaniach prawnych dotyczących konsumenta, które obowiązują od 25 grudnia 2014r.

Warto pamiętać, że aktualnie:

 konsument może wybierać od razu z 4 uprawnień reklamacyjnych: bezpłatnej naprawy, wymiany, obniżenia ceny i odstąpienia od umowy,

 w ciągu 1 roku od wydania towaru w razie reklamacji towaru, to na sprzedawcy spoczywa ciężar dowodu, że towar nie był wadliwy,

 przy sprzedaży na odległość możemy zwrócić otrzymany towar bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od jego otrzymania. Kupuj z głową!

FOTO RELACJA

2014-11-07-starter-rkwe9 grudnia 2014r. uczniowie naszej szkoły wzięli udział w XIII Regionalnym Konkursie Wiedzy Ekonomicznej zorganizowanym przez Collegium Mazovia Innowacyjną Szkołę Wyższą w Siedlcach. Uczestnicy konkursu to: Natalia Ptak, Izabela Adamowska, Kacper Dumała – kl. 3R, Michał Biedrzycki, Tomasz Dubaj, Patryk Surmecki – kl. 2M, Karol Gutowski, Kamil Stolarczyk – 2 We. Do rywalizacji przystąpili uczniowie z województw: mazowieckiego, lubelskiego i podlaskiego, rozwiązując zadania testowe oraz otwarte opisowe i z obliczeniami. Do II etapu zakwalifikowała się Natalia Ptak. Etap II odbył się 16 stycznia 2015r. w siedzibie uczelni. Wyniki będą znane pod koniec stycznia. Podstawowym celem konkursu jest popularyzacja wiedzy z zakresu ekonomii, rynku finansowego, problematyki europejskiej oraz wspieranie przedsiębiorczości wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych.

  

Nasza szkoła, po raz kolejny, uczestniczyła w międzynarodowym przedsięwzięciu - Światowym Tygodniu Przedsiębiorczości. To największe na świecie wydarzenie mające na celu promocję przedsiębiorczości wśród dzieci i młodzieży. Projekt kierowany do szkół ponadgimnazjalnych realizowany jest pod hasłem: „Otwarta firma - Biznes przy tablicy”. Udział w projekcie to szansa na pełniejsze niż w warunkach szkolnych przygotowanie młodego człowieka do podejmowania decyzji edukacyjnych i zawodowych, pomoc w rozwijaniu przedsiębiorczych zachowań w miejscu zamieszkania, umożliwienie poznania specyfiki lokalnego rynku pracy. W ramach projektu, 26 listopada 2014 r., odbyło się spotkanie uczniów klasy 2RB i 3R z panem Michałem Piersa- przedstawicielem Agencji Reklamowej „INFORMEDIA” z Ostrołęki. Celem spotkania było m.in. kształtowanie wśród uczniów postaw przedsiębiorczych związanych z marketingiem i reklamą, rozwijanie własnych pasji i zainteresowań. Uczniowie mieli szansę przekonać się, że wiedza, pracowitość , kreatywność i ciągłe doskonalenie się jest nieodłącznym elementem sukcesu oraz daje wymierne efekty w postaci lepszego funkcjonowania w dorosłym życiu.

Organizatorem spotkania byli opiekunowie Szkolnego Klubu Przedsiębiorczych: B. Gocłowska i D. Kulesza.

   
 3  5