W piątek 17 listopada 20117 roku  w auli szkoły odbył się X Turniej tenisa stołowego dziewcząt i chłopców. W zawodach wzięło udział 14 uczniów.

 FINALIŚCI

 Dziewczęta: 
I miejsce  -  Kujawa Monika            II  Iw
II miejsce  -  Prusaczyk Milena       IV F
III miejsce -  Kiernozek Martyna     II Iw

 Chłopcy:
I miejsce - Kęszczyk Daniel            II B
II miejsce -  Józwik Sebastian         II Sw
III miejsce – Kowalczyk Arkadiusz  III Iw

                                                                                     Organizatorzy:  Ewa Rudzik, Joanna Augustyniak, Jerzy Dąbrowski

Nasza szkoła po raz kolejny przystąpiła do projektu „Otwarta Firma – Biznes przy tablicy”, programu realizowanego w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości (13-19 listopada 2017r.) – największego na świecie wydarzenia promującego przedsiębiorczość.  W związku z tym 15 listopada odbyło się spotkanie pracowników Banku Zachodniego WBK S.A. Oddział w Ostrołęce z uczniami klas: 3We, 3Iw, 3F, 4B. Młodzież miała okazję dowiedzieć się od osób kompetentnych, np. jakie są korzyści z korzystania z konta dla osób do 26 roku życia, o zaletach bankowości internetowej i bankowości mobilnej, co to jest blik, zasadach udzielania kredytów studenckich. Na koniec spotkania zostały przeprowadzone mini konkursy sprawdzające przekazaną wiedzę. Nagrodzeni otrzymali powerbanki, pendrive’y, długopisy i gadżety reklamowe.

Szkoła przystępując do programu „Otwarta Firma”, m.in.:

- umożliwia młodzieży bezpośredni kontakt ze środowiskiem biznesu

- przygotowuje do aktywnego i świadomego uczestnictwa w życiu gospodarczym

- inspiruje do przedsiębiorczych zachowań

- wspiera uczniów w planowaniu ścieżki edukacyjnej i kariery zawodowej.

FOTO RELACJA

30 września 2017 r. w naszej szkole obchodziliśmy Europejski Dzień Języków Obcych.

Celami nadrzędnymi, które chcieliśmy zrealizować poprzez obchody tego dnia, były:

- podkreślenie potrzeby uczenia się różnych języków i roli wielojęzyczności w zjednoczonej Europie,

- promowanie nauki języków obcych,

- podnoszenie świadomości w zakresie bogactwa i różnorodności językowej Europy, które należy pielęgnować i rozszerzać;

- ukazanie bogactwa kultur i języków w Europie.

Organizatorami tego wydarzenia byli wszyscy nauczyciele języka angielskiego i niemieckiego. Dla uczniów przygotowano wiele atrakcji, m.in. przeprowadzono konkursy, przygotowano quizy, gry, młodzież rozwiązywała krzyżówki. Można też było zajrzeć do kącika leksykalno-gramatycznego. Kolejną atrakcją tego przedsięwzięcia był kącik fotograficzny oraz kufer z gadżetami do sesji zdjęciowej. Uczniowie mogli zrobić sobie pamiątkowe zdjęcia, aby mile wspominać to wydarzenie.

Cieszymy się z dużego zainteresowania uczniów i dziękujemy wszystkim, którzy pomogli w przygotowaniach i realizacji tego wydarzenia.

FOTO RELACJA

  

Dnia 9 listopada odbył się Szkolny Konkurs Języka Niemieckiego. Konkurs adresowany był do uczniów klas trzecich i polegał na rozwiązaniu testu językowego. W skład testu wchodziły ćwiczenia na rozumienie słuchania, czytania oraz gramatyka i słownictwo . Uczestnicy musieli skonstruować również wypowiedz pisemną. W konkursie wzięło udział 12 uczniów z klas: 3 IW, 3WE, 3F, 3B. Po sprawdzeniu wszystkich prac wyłoniono uczniów z największą ilością punktów. Są to:
I miejsce- Mateusz Olech kl. 3IW
II miejsce- Milena Białobrzeska kl. 3WE
III miejsce- Wiktoria Tańska kl. 3 WE.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział oraz gratulujemy najlepszym, dla których przewidziane są nagrody.

Dnia 26.10.2017r. uczniowie klas: 2WR, 1B, 4B, 1We, 2w uczestniczyli w wycieczce przedmiotowej na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Była to okazja do pogłębienia wiedzy z przedmiotu „Podstawy przedsiębiorczości”. Młodzież zwiedziła budynek giełdy, zobaczyła salę notowań, symbole giełdy (byk, dzwon), poznała historię i rozwój GPW w Polsce. Obejrzała, przekazaną w sposób obrazowy dla młodego odbiorcy, edukacyjną prezentację o funkcjonowaniu i inwestowaniu na giełdzie.
Następnym punktem wycieczki była „Niewidzialna Wystawa”, która zbliża do siebie dwa światy- osób widzących i niewidomych. Pod opieką niewidomych przewodników uczniowie wkroczyli w świat ludzi niewidomych, odwiedzając całkowicie zaciemnione miejsca (mieszkanie, ulicę, ogród, las, przejście kładką nad strumykiem, kawiarnię, itp.). Uczyli się, jak się poruszać w miejskim zgiełku, płacić za towary, przemieszczać się po kuchni czy łazience. Była to nauka wykorzystująca dotyk, słuch, węch oraz poczucie równowagi. Młodzież także obejrzała przedmioty i narzędzia, którymi otaczają się niewidomi, np. mówiący zegarek, termometr, ciśnieniomierz, telefon. Dowiedziała się na czym polega istota alfabetu brajla, jak rozpoznawać nominały pieniężne, jak nie pomylić po praniu, np. skarpetek. Godzina bycia „niewidomym” otwiera oczy na osoby inaczej funkcjonujące w społeczeństwie. Jest to doskonała lekcja empatii, wrażliwości i pomocy ludziom niewidomym i niedowidzącym.

Opiekę nad uczniami sprawowały: Bogusława Gocłowska i Dorota Kulesza.

FOTO RELACJA