image001W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa biblioteka szkolna wraz z nauczycielami informatyki ogłasza konkurs fotograficzny pt. „Przyłapani na czytaniu".
Konkurs adresowany jest do wszystkich uczniów naszej szkoły. Celem konkursu jest uchwycenie na zdjęciu ciekawych i oryginalnych form czytelnictwa, pokazanie, że obcowanie z literaturą może być przyjemną i atrakcyjną formą rozrywki. Wystarczy uchwycić obiektywem osobę lub osoby czytające książki, czasopisma w nietypowych miejscach i sytuacjach. Zdjęcia należy nadsyłać do 05.12.2016. drogą elektroniczną na adres biblioteki szkolnej bibliotekazsz2@op.pl.
Rozstrzygnięcie konkursu odbędzie się 07.12.2016. Najciekawsze zdjęcia zostaną pokazane na wystawie oraz na stronie internetowej szkoły. Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie i życzymy udanych ujęć oraz powodzenia.

Regulamin konkursu

W dniu 26 listopada 2016 roku w Internacie Zespołu Szkół Zawodowych Nr 2 w Ostrołęce odbyły się Otrzęsiny wychowanków klas pierwszych. W poczet mieszkańców przyjętych zostało 44 pierwszoklasistów (22 dziewczyny i 22 chłopców). Była to pierwsza w tym roku szkolnym impreza dla wszystkich mieszkańców Internatu, była to okazja do podziękowania Samorządowi Mieszkańców Internatu, pracującemu w ubiegłym roku. Przedstawiony został nowo wybrany Samorząd na bieżący rok szkolny. Podczas pasowania młodsi koledzy wykazali się pewnymi umiejętnościami, m.in. pili mleko na czas, śpiewali do akompaniamentu. Została sprawdzona też ich wiedza na temat Internatu, w którym mieszkają. Uroczystość zakończyła się wyborem Super Kotki i Super Kota. Koronacji dokonały ubiegłoroczne Super Koty. Wyboru dokonali wszyscy wychowankowie.

FOTO RELACJA

swieczka"Ciszą cmentarną ukołysani, z dala od życia i znoju, dobiwszy wreszcie cichej przystani,
odpoczywają w pokoju."

Elżbieta Daniszewska "Zaduszki" (fragm.)

1 listopada Święto Wszystkich Świętych to czas, kiedy odżywają wspomnienia o tych, którzy odeszli. Stojąc na grobami ukochanych osób wyraźniej niż zwykle widzimy, co tak naprawdę jest w życiu najważniejsze, o co warto walczyć i czemu wiele warto poświęcić.

Naszym bliskim, tym, których odwiedzimy na cmentarzach nie jesteśmy już wstanie powiedzieć, jak bardzo są dla nas ważni. Jednak możemy skorzystać z rady ks. Jana Twardowskiego i pospieszyć się kochać ludzi zanim będzie za późno...

Zagonieni trudami dnia codziennego nie zawsze pamiętamy, o tych, co odeszli. W tych szczególnych dniach wspomnijmy również w naszych sercach nauczycieli i uczniów naszej szkoły, których już z nami nie ma.

28 października w związku ze zbliżającym się dniem Wszystkich Świętych, na długiej przerwie uczennice klasy 2F – Patrycja Chorążewicz, Aleksandra Wachuta, oraz uczennica klasy 2 B – Klaudia Kowal przedstawiły przez radiowęzeł szkolny krótką historię tego święta oraz odczytały wiersze znanych poetów związane z tym tematem.

2 listopada - w Dzień Zaduszny będzie można posłuchać wierszy oraz utworów, które wprowadzą nas w ten szczególny nastrój –zadumy i refleksji.

Uczennice przygotowała p. Marzena Rogalska we współpracy z biblioteką szkolną.

papierosUwaga
drodzy koledzy i drogie koleżanki

ŚWIATOWY DZIEŃ RZUCANIA PALENIA przypada na dzień 17.11.2016 roku, ale my już dziś zapraszamy Was do poparcia idei promującej zdrowy, wolny od dymu tytoniowego styl życia.
   W ramach szkolnej akcji profilaktycznej „Wspólnie zgaśmy papierosa” zachęcamy do udziału w konkursach: na najciekawszą prezentację multimedialną, na najlepszą profilaktyczną gazetkę szkolną i konkurs plastyczny.
   Prace plastyczne, prezentacje multimedialne i projekt gazetki profilaktycznej należy złożyć do 14 listopada 2016 roku do pokoju pedagoga szkolnego.
   Rozstrzygnięcie konkursów odbędzie się 15 listopada 2016 roku.
   Pamiętajcie każdy z nas może promować zdrowy styl życia, a jeśli palisz rzuć palenie!

Zespół ds. profilaktyki

Samorząd Uczniowski

Regulamin na gazetkę szkolną

Regulamin na prezentację multimedialną

Regulamin na pracę plastyczną

26 września 2016r. wczesnym rankiem wyjechaliśmy w ilości 44 osób na upragnioną wycieczkę. Rozpoczęliśmy podróż wędrówką po zjawiskowo pięknych solnych podziemiach Kopalniw Wieliczce. Kopalnię cechuje unikatowy mikroklimat, na który składa się – obok dużej wilgotności i zawartości chlorku sodu – stała temperatura ciśnienie, jonizacja i wysoka zawartość w powietrzu potasu, magnezu i wapnia. Naładowani energią ruszyliśmy dalej. W godzinach wieczornych dotarliśmy na zasłużony odpoczynek do Zakopanego. Pensjonat BURTEK przywitał nas wytwornością obyczajów, z których w pełni korzystaliśmy przez kolejne cztery dni. Łączyliśmy wycieczki górskie z atrakcjami stolicy sportów zimowych. Kolejny dzień poświęciliśmy na długą wędrówkę szlakiem prowadzącym w Dolinę Rybiego Potoku, nad Morskie Oko. Miejsce to zawdzięcza swoją popularność niesamowitym widokom, jakie rozciągają się na Tatry Wysokie i szczyt Rysy. Byliśmy zauroczeni, mimo pokonanych kilometrów. Wieczorem oczywiście ognisko z kiełbaskami, podsumowanie dnia i planowanie następnego. Pogoda sprzyjała,więc trzeci dzień ze słońcem wykorzystaliśmy na wjazd krzesełkami na Polanę Szymoszkową i przejście na Gubałówkę, gdzie podziwialiśmy panoramę Tatr i rozkoszowaliśmy się widokiem gór. Zeszliśmy szlakiem, aby pozwiedzać Krupówki i poznać trochę kulturę góralską. Odwiedziliśmy też cmentarz zasłużonych na PęksowymBrzyzku, gdzie historię opowiedział nam rodowity Góral. Umęczeni, ale znowu szczęśliwi wróciliśmy do BURTKA, na kolację i ognisko tradycyjnie. Kolejny dzień to już próba sił w nogach i wytrwałości. Pokonaliśmy Kasprowy Wierch położony w grani głównej Tatr i zarazem na granicy polsko- słowackiej. Tak ucieszone oczy, niepowtarzalnymi widokami skał krystalicznych i roślinnością, pozostaną na długo w naszej pamięci. Po powrocie podsumowanie dnia i oczywiście ognisko. Tak jak wszystko i nasza podróż dobiegała powoli końca. W piątek 30 września 2016r. wyruszyliśmy w drogę powrotną. Zatrzymaliśmy się jeszcze w Krakowie, głównym mieście historycznej Małopolski,zwiedziliśmy Wawel, Sukiennice, nacieszyliśmy wzrok pięknym rynkiem. Późnym wieczorem wróciliśmy do domu. To były niesamowite wrażenia, dotarliśmy zadowoleni, przebywając przez 5 dni w podróży: dla niektórych sentymentalnej, dla niektórych nowej, nieznanej, ale pięknej.