swieczka"Ciszą cmentarną ukołysani, z dala od życia i znoju, dobiwszy wreszcie cichej przystani,
odpoczywają w pokoju."

Elżbieta Daniszewska "Zaduszki" (fragm.)

1 listopada Święto Wszystkich Świętych to czas, kiedy odżywają wspomnienia o tych, którzy odeszli. Stojąc na grobami ukochanych osób wyraźniej niż zwykle widzimy, co tak naprawdę jest w życiu najważniejsze, o co warto walczyć i czemu wiele warto poświęcić.

Naszym bliskim, tym, których odwiedzimy na cmentarzach nie jesteśmy już wstanie powiedzieć, jak bardzo są dla nas ważni. Jednak możemy skorzystać z rady ks. Jana Twardowskiego i pospieszyć się kochać ludzi zanim będzie za późno...

Zagonieni trudami dnia codziennego nie zawsze pamiętamy, o tych, co odeszli. W tych szczególnych dniach wspomnijmy również w naszych sercach nauczycieli i uczniów naszej szkoły, których już z nami nie ma.

28 października w związku ze zbliżającym się dniem Wszystkich Świętych, na długiej przerwie uczennice klasy 2F – Patrycja Chorążewicz, Aleksandra Wachuta, oraz uczennica klasy 2 B – Klaudia Kowal przedstawiły przez radiowęzeł szkolny krótką historię tego święta oraz odczytały wiersze znanych poetów związane z tym tematem.

2 listopada - w Dzień Zaduszny będzie można posłuchać wierszy oraz utworów, które wprowadzą nas w ten szczególny nastrój –zadumy i refleksji.

Uczennice przygotowała p. Marzena Rogalska we współpracy z biblioteką szkolną.

26 września 2016r. wczesnym rankiem wyjechaliśmy w ilości 44 osób na upragnioną wycieczkę. Rozpoczęliśmy podróż wędrówką po zjawiskowo pięknych solnych podziemiach Kopalniw Wieliczce. Kopalnię cechuje unikatowy mikroklimat, na który składa się – obok dużej wilgotności i zawartości chlorku sodu – stała temperatura ciśnienie, jonizacja i wysoka zawartość w powietrzu potasu, magnezu i wapnia. Naładowani energią ruszyliśmy dalej. W godzinach wieczornych dotarliśmy na zasłużony odpoczynek do Zakopanego. Pensjonat BURTEK przywitał nas wytwornością obyczajów, z których w pełni korzystaliśmy przez kolejne cztery dni. Łączyliśmy wycieczki górskie z atrakcjami stolicy sportów zimowych. Kolejny dzień poświęciliśmy na długą wędrówkę szlakiem prowadzącym w Dolinę Rybiego Potoku, nad Morskie Oko. Miejsce to zawdzięcza swoją popularność niesamowitym widokom, jakie rozciągają się na Tatry Wysokie i szczyt Rysy. Byliśmy zauroczeni, mimo pokonanych kilometrów. Wieczorem oczywiście ognisko z kiełbaskami, podsumowanie dnia i planowanie następnego. Pogoda sprzyjała,więc trzeci dzień ze słońcem wykorzystaliśmy na wjazd krzesełkami na Polanę Szymoszkową i przejście na Gubałówkę, gdzie podziwialiśmy panoramę Tatr i rozkoszowaliśmy się widokiem gór. Zeszliśmy szlakiem, aby pozwiedzać Krupówki i poznać trochę kulturę góralską. Odwiedziliśmy też cmentarz zasłużonych na PęksowymBrzyzku, gdzie historię opowiedział nam rodowity Góral. Umęczeni, ale znowu szczęśliwi wróciliśmy do BURTKA, na kolację i ognisko tradycyjnie. Kolejny dzień to już próba sił w nogach i wytrwałości. Pokonaliśmy Kasprowy Wierch położony w grani głównej Tatr i zarazem na granicy polsko- słowackiej. Tak ucieszone oczy, niepowtarzalnymi widokami skał krystalicznych i roślinnością, pozostaną na długo w naszej pamięci. Po powrocie podsumowanie dnia i oczywiście ognisko. Tak jak wszystko i nasza podróż dobiegała powoli końca. W piątek 30 września 2016r. wyruszyliśmy w drogę powrotną. Zatrzymaliśmy się jeszcze w Krakowie, głównym mieście historycznej Małopolski,zwiedziliśmy Wawel, Sukiennice, nacieszyliśmy wzrok pięknym rynkiem. Późnym wieczorem wróciliśmy do domu. To były niesamowite wrażenia, dotarliśmy zadowoleni, przebywając przez 5 dni w podróży: dla niektórych sentymentalnej, dla niektórych nowej, nieznanej, ale pięknej.

Uczestnicy

FOTO RELACJA

Dnia 19 października 2016r.w ZSZ nr 2 w Ostrołęce odbyły się warsztaty pod hasłem „ Bądź autorem swojej kariery”. Spotkanie to było zorganizowane w ramach obchodów Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery koordynowanego przez Stowarzyszenie Doradców Szkolnych i Zawodowych Rzeczypospolitej Polskiej.
     Głównym celem organizacji warsztatów było dotarcie do świadomości młodych osób z przesłaniem: „twoje życie zależy od ciebie”. Spotkanie poświęcone było wspieraniu i zachęcaniu uczniów do samodzielnego podejmowania decyzji, w oparciu o indywidualne cele, okoliczności i warunki oraz uświadomieniu młodym ludziom ich roli w procesie kreowania własnej kariery edukacyjno– zawodowej.
     Warsztaty zorganizowane zostały z udziałem doradców zawodowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy Filia w Ostrołęce –p. Jolanty Bałdygi, p. Magdaleny Prot oraz doradców zawodowych Mobilnego Centrum Informacji OHP w Ostrołęce –p. Agnieszki Fąk- Mróz, p. Anety Glinki oraz p. Waldemara Borowskiego.
     Koordynatorem działań na terenie szkoły w ramach Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery był doradca zawodowy p. Paulina Biedrzycka
     W warsztatach brały udział klasy z ZSZ Nr2 w Ostrołęce, kształcące w zawodzie: technik pojazdów samochodowych o profilu wojskowym( klasa III), technik weterynarii (klasa I, II)oraz technik organizacji reklamy (klasa I). Gości powitała uczennica klasy II kształcącej w zawodzie technik weterynarii Natalia Walendziewska.

FOTO RELACJA

DEN

Regulamin Konkursu na najwyższą frekwencję - download(pdf)

1408372303Pragniemy poinformować, że Nasza biblioteka bierze udział w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa, który ma na celu rozwijanie zainteresowań uczniów poprzez promowanie i wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych.
Do końca listopada w ramach tego programu, musimy zakupić książki. Zatem prosimy o Wasze sugestie, propozycje z literatury pięknej i popularnonaukowej (nie mogą to być podręczniki).
Chcemy kupić książki Waszych marzeń. Niech Biblioteka szkolna zapełni się lekturą taką, jaką lubicie i chcecie wypożyczać.
Czekamy na tytuły i nazwiska autorów w bibliotece szkolnej lub prześlijcie na adres: bibliotekazsz2@op.pl

Miasto Ostrołęka ogłasza "Konkurs fotograficzny o tematyce segregacji odpadów lub odnawialnych źródeł energii" , adresowany do uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Przedmiotem konkursu jest przygotowanie fotografii, o tematyce odpadowej lub odnawialnych źródeł energii. Podstawowym kryterium wyłonienia zwycięstw konkursu będzie ocena prac przez Komisję Konkursową uwzględniającą: jakość i estetykę wykonania, pomysłowość i wymiar edukacyjny.
Przebieg konkursu:

Etap szkolny.
Do 27 października należy wysłać podając imię nazwisko ucznia i klasę pracę w formacie jpg na adres konkurs@zsz2.ostroleka.edu.pl.
Komisja w składzie: Grzegorz Żebrowski, Michał Bednarczyk, Marek Sawicki, Adam Żebrowski wyłoni trzy najlepsze prace, które wezmą udział w etapie miejskim.

Etap miejski.
Uczniowie biorący udział w etapie miejskim dostaną dyplomy, a laureaci otrzymają: