TREŚCI PROGRAMOWE Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO

DLA BRANŻOWYCH SZKÓŁ I STOPNIA

 

  1. Poznawanie własnych zasobów Uczeń:

 

1.1 sporządza bilans własnych zasobów na podstawie dokonanej autoanalizy („portfolio”);

 1.2 określa obszary do rozwoju edukacyjno-zawodowego i osobistego;

1.3 określa wpływ stanu zdrowia na wykonywanie zadań zawodowych;

1.4 rozpoznaje swoje możliwości i ograniczenia w zakresie wykonywania zadań zawodowych i uwzględnia je w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej;

1.5 analizuje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe) w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej;

1.6 określa własny system wartości, w tym wartości związanych z pracą i etyką zawodową.

 

  1. Świat zawodów i rynek pracy Uczeń:

 

2.1 analizuje informacje o lokalnym, regionalnym, krajowym i europejskim rynku pracy oraz funkcjonujących na nim zasadach w kontekście wyborów edukacyjno-zawodowych;

2.2 określa zawody i stanowiska pracy, dla których bazę stanowią jego kwalifikacje, z uwzględnieniem zawodów przyszłości i zapotrzebowania rynku pracy;

2.3 porównuje formy zatrudnienia i możliwości funkcjonowania na rynku pracy jako pracownik, pracodawca lub osoba prowadząca działalność gospodarczą w obszarze, w którym się kształci, oraz analizuje podstawy prawa pracy, w tym rodzaje umów o pracę, sposoby ich rozwiązywania, prawa i obowiązki pracownika;

2.4 konfrontuje własne zasoby ze zidentyfikowanymi potrzebami i oczekiwaniami pracodawców oraz wymaganiami rynku pracy;

2.5 określa znaczenie i wskazuje możliwości odbycia stażu zawodowego lub zdobycia zatrudnienia z wykorzystaniem dostępnych form aktywizacji zawodowej;

2.6 sporządza i aktualizuje dokumenty aplikacyjne zgodnie z wymaganiami pracodawców;

2.7 przygotowuje się do zaprezentowania siebie i swoich kompetencji podczas rozmowy kwalifikacyjnej;

2.8 charakteryzuje przebieg procesu zakładania własnej działalności gospodarczej oraz instytucje wspomagające zakładanie własnej działalności gospodarczej;

2.9 charakteryzuje instytucje wspomagające planowanie ścieżki edukacyjno-zawodowej, w tym instytucje rynku pracy.

 

  1. Rynek edukacyjny i uczenie się przez całe życie Uczeń:

 

3.1 korzysta ze źródeł informacji dotyczących dalszego kształcenia i doskonalenia zawodowego formalnego, pozaformalnego
i nieformalnego;

3.2 analizuje możliwości uzupełniania, poszerzania i uzyskiwania nowych kwalifikacji zawodowych w ramach krajowego i europejskiego systemu kwalifikacji;

3.3 określa korzyści wynikające z uczenia się przez całe życie w rozwoju osobistym i zawodowym;

3.4 analizuje możliwości kontynuowania nauki.

 

  1. Planowanie własnego rozwoju i podejmowanie decyzji edukacyjno-zawodowych Uczeń:

 

4.1 ustala swoje cele, zadania i działania w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej;

4.2 sporządza indywidualny plan działania – planuje różne warianty ścieżek edukacyjno-zawodowych na podstawie bilansu własnych zasobów i wartości oraz informacji na temat rynku edukacji i rynku pracy, przewidując skutki własnych decyzji;

4.3 dokonuje wyboru dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej zgodnie z posiadanymi zasobami i określonymi celami zawodowymi.

 

 

 

TREŚCI PROGRAMOWE Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO

DLA TECHNIKÓW

 

  1. Poznawanie własnych zasobów Uczeń:

 

1.1 sporządza bilans własnych zasobów na podstawie dokonanej autoanalizy („portfolio”);

1.2 ustala obszary do rozwoju edukacyjno-zawodowego i osobistego;

 1.3 określa wpływ stanu zdrowia na wykonywanie zadań zawodowych;

1.4 rozpoznaje swoje możliwości i ograniczenia w zakresie wykonywania zadań zawodowych i uwzględnia je w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej;

1.5 analizuje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe) w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej;

1.6 określa własny system wartości, w tym wartości związanych z pracą i etyką zawodową.

 

  1. Świat zawodów i rynek pracy Uczeń:

 

2.1 analizuje informacje o lokalnym, regionalnym, krajowym i europejskim rynku pracy oraz funkcjonujących na nim zasadach w kontekście wyborów edukacyjno-zawodowych;

2.2 określa zawody i stanowiska pracy, dla których bazę stanowią jego kwalifikacje, z uwzględnieniem zawodów przyszłości i zapotrzebowania rynku pracy;

2.3 porównuje formy zatrudnienia i możliwości funkcjonowania na rynku pracy jako pracownik, pracodawca lub osoba prowadząca działalność gospodarczą w obszarze, w którym się kształci, oraz analizuje podstawy prawa pracy, w tym rodzaje umów o pracę, sposoby ich rozwiązywania, prawa i obowiązki pracownika;

2.4 konfrontuje własne zasoby ze zidentyfikowanymi potrzebami i oczekiwaniami pracodawców oraz wymaganiami rynku pracy; 2.5 określa znaczenie i wskazuje możliwości odbycia stażu zawodowego lub zdobycia zatrudnienia z wykorzystaniem dostępnych form aktywizacji zawodowej;

2.6 sporządza i aktualizuje dokumenty aplikacyjne zgodnie z wymaganiami pracodawców;

2.7 przygotowuje się do zaprezentowania siebie i swoich kompetencji podczas rozmowy kwalifikacyjnej;

2.8 charakteryzuje przebieg procesu zakładania własnej działalności gospodarczej oraz instytucje wspomagające zakładanie własnej działalności gospodarczej;

2.9 charakteryzuje instytucje wspomagające planowanie ścieżki edukacyjno-zawodowej, w tym instytucje rynku pracy.

 

  1. Rynek edukacyjny i uczenie się przez całe życie Uczeń:

 

3.1 korzysta ze źródeł informacji dotyczących dalszego kształcenia i doskonalenia zawodowego formalnego, pozaformalnego
i nieformalnego;

3.2 analizuje możliwości uzupełniania, poszerzania i uzyskiwania nowych kwalifikacji zawodowych w ramach krajowego
i europejskiego systemu kwalifikacji;

3.3 określa korzyści wynikające z uczenia się przez całe życie w rozwoju osobistym i zawodowym;

3.4 analizuje możliwości kontynuowania nauki.

 

  1. Planowanie własnego rozwoju i podejmowanie decyzji edukacyjno-zawodowych Uczeń:

 

4.1 ustala swoje cele, zadania i działania w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej;

 4.2 sporządza indywidualny plan działania – planuje różne warianty ścieżek edukacyjno-zawodowych na podstawie bilansu własnych zasobów i wartości oraz informacji na temat rynku edukacji i rynku pracy, przewidując skutki własnych decyzji;

 4.3 dokonuje wyboru dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej zgodnie z posiadanymi zasobami i określonymi celami zawodowymi.

 

 

 

 

Informacja dotycząca turnusu dokształcania teoretycznego w zawodzie Fryzjer st. II w terminie od 04.10.2021 do 29.10.2021

w ZSZ Nr 2 w Ostrołęce ul. Czwartaków 4, 07-401 Ostrołęka

Tel. 29  760 32 49

 

Przypominam i jednocześnie informuję, że od 04 października w CKZ przy ZSZ Nr 2 w Ostrołęce rozpoczynają się zajęcia na turnusie dokształcania teoretycznego w zawodzie Fryzjer.

 

Spotkanie rozpocznie się o godz. 9.00 w sali 45.

 

Zajęcia rozpocznie p. Marzena Orłowska- technologia fryzjerstwa.

 

Informacje szczegółowe, dokumenty oraz plan zajęć zostanie przekazany na miejscu w poniedziałek.

 

Iwona Kwiatkowska- kierownik praktycznej nauki zawodu w ZSZ Nr 2 w Ostrołęce

 

 

Informacja dotycząca turnusu dokształcania teoretycznego w zawodzie Mechanik pojazdów samochodowych st. II w terminie od 04.10.2021 do 29.10.2021

w ZSZ Nr 2 w Ostrołęce ul. Czwartaków 4, 07-401 Ostrołęka

Tel. 29  760 32 49

 

Przypominam i jednocześnie informuję, że od 04 października w CKZ przy ZSZ Nr 2 w Ostrołęce rozpoczynają się zajęcia na turnusie dokształcania teoretycznego w zawodzie Mechanik pojazdów samochodowych.

 

Spotkanie rozpocznie się o godz. 11.00 w sali 142.- Iwona Kwiatkowska – kierownik praktycznej nauki zawodu w ZSZ Nr2 w Ostrołęce.

 

Informacje szczegółowe, dokumenty oraz plan zajęć zostanie przekazany na miejscu w poniedziałek.

 

O 11.45 rozpoczną się zajęcia z p. Cezarym Jaśkiewiczem- budowa pojazdów samochodowych  również w tej samej sali.

 

Iwona Kwiatkowska- kierownik praktycznej nauki zawodu w ZSZ Nr 2 w Ostrołęce

 

 

 

Koleżanki i Koledzy!

 

Serdecznie zapraszamy na spotkanie integracyjne z okazji Dnia Edukacji Narodowej, które odbędzie się 15.10.2021r. od godz. 18.00. w Karczmie "Nowa Ostoja" w Ostrołęce.

Wnioski o dofinansowanie z funduszu socjalnego można odbierać u Pani Grażynki Żyłowskiej zaś wpłaty wraz z uzupełnionymi wnioskami przyjmują nasze Koleżanki w bibliotece.

Grupa I - Kwota 25zł
Grupa II - Kwota 28zł
Grupa III - Kwota 30zł
Grupa IV - Kwota 32zł
Grupa V - Kwota 35zł


Prosimy o podjęcie decyzji do 8 X 2021r.

Serdecznie zapraszamy:)

Renia Florczak, Bogusia Gocłowska i Jakub Rutka – współorganizatorzy