TREŚCI PROGRAMOWE Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO DLA BRANŻOWYCH SZKÓŁ I STOPNIA
TREŚCI PROGRAMOWE Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO
DLA BRANŻOWYCH SZKÓŁ I STOPNIA
- Poznawanie własnych zasobów Uczeń:
1.1 sporządza bilans własnych zasobów na podstawie dokonanej autoanalizy („portfolio”);
1.2 określa obszary do rozwoju edukacyjno-zawodowego i osobistego;
1.3 określa wpływ stanu zdrowia na wykonywanie zadań zawodowych;
1.4 rozpoznaje swoje możliwości i ograniczenia w zakresie wykonywania zadań zawodowych i uwzględnia je w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej;
1.5 analizuje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe) w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej;
1.6 określa własny system wartości, w tym wartości związanych z pracą i etyką zawodową.
- Świat zawodów i rynek pracy Uczeń:
2.1 analizuje informacje o lokalnym, regionalnym, krajowym i europejskim rynku pracy oraz funkcjonujących na nim zasadach w kontekście wyborów edukacyjno-zawodowych;
2.2 określa zawody i stanowiska pracy, dla których bazę stanowią jego kwalifikacje, z uwzględnieniem zawodów przyszłości i zapotrzebowania rynku pracy;
2.3 porównuje formy zatrudnienia i możliwości funkcjonowania na rynku pracy jako pracownik, pracodawca lub osoba prowadząca działalność gospodarczą w obszarze, w którym się kształci, oraz analizuje podstawy prawa pracy, w tym rodzaje umów o pracę, sposoby ich rozwiązywania, prawa i obowiązki pracownika;
2.4 konfrontuje własne zasoby ze zidentyfikowanymi potrzebami i oczekiwaniami pracodawców oraz wymaganiami rynku pracy;
2.5 określa znaczenie i wskazuje możliwości odbycia stażu zawodowego lub zdobycia zatrudnienia z wykorzystaniem dostępnych form aktywizacji zawodowej;
2.6 sporządza i aktualizuje dokumenty aplikacyjne zgodnie z wymaganiami pracodawców;
2.7 przygotowuje się do zaprezentowania siebie i swoich kompetencji podczas rozmowy kwalifikacyjnej;
2.8 charakteryzuje przebieg procesu zakładania własnej działalności gospodarczej oraz instytucje wspomagające zakładanie własnej działalności gospodarczej;
2.9 charakteryzuje instytucje wspomagające planowanie ścieżki edukacyjno-zawodowej, w tym instytucje rynku pracy.
- Rynek edukacyjny i uczenie się przez całe życie Uczeń:
3.1 korzysta ze źródeł informacji dotyczących dalszego kształcenia i doskonalenia zawodowego formalnego, pozaformalnego
i nieformalnego;
3.2 analizuje możliwości uzupełniania, poszerzania i uzyskiwania nowych kwalifikacji zawodowych w ramach krajowego i europejskiego systemu kwalifikacji;
3.3 określa korzyści wynikające z uczenia się przez całe życie w rozwoju osobistym i zawodowym;
3.4 analizuje możliwości kontynuowania nauki.
- Planowanie własnego rozwoju i podejmowanie decyzji edukacyjno-zawodowych Uczeń:
4.1 ustala swoje cele, zadania i działania w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej;
4.2 sporządza indywidualny plan działania – planuje różne warianty ścieżek edukacyjno-zawodowych na podstawie bilansu własnych zasobów i wartości oraz informacji na temat rynku edukacji i rynku pracy, przewidując skutki własnych decyzji;
4.3 dokonuje wyboru dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej zgodnie z posiadanymi zasobami i określonymi celami zawodowymi.
TREŚCI PROGRAMOWE Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO DLA TECHNIKÓW
TREŚCI PROGRAMOWE Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO
DLA TECHNIKÓW
- Poznawanie własnych zasobów Uczeń:
1.1 sporządza bilans własnych zasobów na podstawie dokonanej autoanalizy („portfolio”);
1.2 ustala obszary do rozwoju edukacyjno-zawodowego i osobistego;
1.3 określa wpływ stanu zdrowia na wykonywanie zadań zawodowych;
1.4 rozpoznaje swoje możliwości i ograniczenia w zakresie wykonywania zadań zawodowych i uwzględnia je w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej;
1.5 analizuje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe) w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej;
1.6 określa własny system wartości, w tym wartości związanych z pracą i etyką zawodową.
- Świat zawodów i rynek pracy Uczeń:
2.1 analizuje informacje o lokalnym, regionalnym, krajowym i europejskim rynku pracy oraz funkcjonujących na nim zasadach w kontekście wyborów edukacyjno-zawodowych;
2.2 określa zawody i stanowiska pracy, dla których bazę stanowią jego kwalifikacje, z uwzględnieniem zawodów przyszłości i zapotrzebowania rynku pracy;
2.3 porównuje formy zatrudnienia i możliwości funkcjonowania na rynku pracy jako pracownik, pracodawca lub osoba prowadząca działalność gospodarczą w obszarze, w którym się kształci, oraz analizuje podstawy prawa pracy, w tym rodzaje umów o pracę, sposoby ich rozwiązywania, prawa i obowiązki pracownika;
2.4 konfrontuje własne zasoby ze zidentyfikowanymi potrzebami i oczekiwaniami pracodawców oraz wymaganiami rynku pracy; 2.5 określa znaczenie i wskazuje możliwości odbycia stażu zawodowego lub zdobycia zatrudnienia z wykorzystaniem dostępnych form aktywizacji zawodowej;
2.6 sporządza i aktualizuje dokumenty aplikacyjne zgodnie z wymaganiami pracodawców;
2.7 przygotowuje się do zaprezentowania siebie i swoich kompetencji podczas rozmowy kwalifikacyjnej;
2.8 charakteryzuje przebieg procesu zakładania własnej działalności gospodarczej oraz instytucje wspomagające zakładanie własnej działalności gospodarczej;
2.9 charakteryzuje instytucje wspomagające planowanie ścieżki edukacyjno-zawodowej, w tym instytucje rynku pracy.
- Rynek edukacyjny i uczenie się przez całe życie Uczeń:
3.1 korzysta ze źródeł informacji dotyczących dalszego kształcenia i doskonalenia zawodowego formalnego, pozaformalnego
i nieformalnego;
3.2 analizuje możliwości uzupełniania, poszerzania i uzyskiwania nowych kwalifikacji zawodowych w ramach krajowego
i europejskiego systemu kwalifikacji;
3.3 określa korzyści wynikające z uczenia się przez całe życie w rozwoju osobistym i zawodowym;
3.4 analizuje możliwości kontynuowania nauki.
- Planowanie własnego rozwoju i podejmowanie decyzji edukacyjno-zawodowych Uczeń:
4.1 ustala swoje cele, zadania i działania w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej;
4.2 sporządza indywidualny plan działania – planuje różne warianty ścieżek edukacyjno-zawodowych na podstawie bilansu własnych zasobów i wartości oraz informacji na temat rynku edukacji i rynku pracy, przewidując skutki własnych decyzji;
4.3 dokonuje wyboru dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej zgodnie z posiadanymi zasobami i określonymi celami zawodowymi.
Informacja dotycząca turnusu dokształcania teoretycznego w zawodzie Fryzjer
Informacja dotycząca turnusu dokształcania teoretycznego w zawodzie Fryzjer st. II w terminie od 04.10.2021 do 29.10.2021
w ZSZ Nr 2 w Ostrołęce ul. Czwartaków 4, 07-401 Ostrołęka
Tel. 29 760 32 49
Przypominam i jednocześnie informuję, że od 04 października w CKZ przy ZSZ Nr 2 w Ostrołęce rozpoczynają się zajęcia na turnusie dokształcania teoretycznego w zawodzie Fryzjer.
Spotkanie rozpocznie się o godz. 9.00 w sali 45.
Zajęcia rozpocznie p. Marzena Orłowska- technologia fryzjerstwa.
Informacje szczegółowe, dokumenty oraz plan zajęć zostanie przekazany na miejscu w poniedziałek.
Iwona Kwiatkowska- kierownik praktycznej nauki zawodu w ZSZ Nr 2 w Ostrołęce
Informacja dotycząca turnusu dokształcania teoretycznego w zawodzie Mechanik
Informacja dotycząca turnusu dokształcania teoretycznego w zawodzie Mechanik pojazdów samochodowych st. II w terminie od 04.10.2021 do 29.10.2021
w ZSZ Nr 2 w Ostrołęce ul. Czwartaków 4, 07-401 Ostrołęka
Tel. 29 760 32 49
Przypominam i jednocześnie informuję, że od 04 października w CKZ przy ZSZ Nr 2 w Ostrołęce rozpoczynają się zajęcia na turnusie dokształcania teoretycznego w zawodzie Mechanik pojazdów samochodowych.
Spotkanie rozpocznie się o godz. 11.00 w sali 142.- Iwona Kwiatkowska – kierownik praktycznej nauki zawodu w ZSZ Nr2 w Ostrołęce.
Informacje szczegółowe, dokumenty oraz plan zajęć zostanie przekazany na miejscu w poniedziałek.
O 11.45 rozpoczną się zajęcia z p. Cezarym Jaśkiewiczem- budowa pojazdów samochodowych również w tej samej sali.
Iwona Kwiatkowska- kierownik praktycznej nauki zawodu w ZSZ Nr 2 w Ostrołęce
Spotkanie integracyjne 2021/2022
Koleżanki i Koledzy!
Serdecznie zapraszamy na spotkanie integracyjne z okazji Dnia Edukacji Narodowej, które odbędzie się 15.10.2021r. od godz. 18.00. w Karczmie "Nowa Ostoja" w Ostrołęce.
Wnioski o dofinansowanie z funduszu socjalnego można odbierać u Pani Grażynki Żyłowskiej zaś wpłaty wraz z uzupełnionymi wnioskami przyjmują nasze Koleżanki w bibliotece.
Grupa I - Kwota 25zł
Grupa II - Kwota 28zł
Grupa III - Kwota 30zł
Grupa IV - Kwota 32zł
Grupa V - Kwota 35zł
Prosimy o podjęcie decyzji do 8 X 2021r.
Serdecznie zapraszamy:)
Renia Florczak, Bogusia Gocłowska i Jakub Rutka – współorganizatorzy