TREŚCI PROGRAMOWE Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO DLA BRANŻOWYCH SZKÓŁ I STOPNIA
TREŚCI PROGRAMOWE Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO
DLA BRANŻOWYCH SZKÓŁ I STOPNIA
- Poznawanie własnych zasobów Uczeń:
1.1 sporządza bilans własnych zasobów na podstawie dokonanej autoanalizy („portfolio”);
1.2 określa obszary do rozwoju edukacyjno-zawodowego i osobistego;
1.3 określa wpływ stanu zdrowia na wykonywanie zadań zawodowych;
1.4 rozpoznaje swoje możliwości i ograniczenia w zakresie wykonywania zadań zawodowych i uwzględnia je w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej;
1.5 analizuje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe) w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej;
1.6 określa własny system wartości, w tym wartości związanych z pracą i etyką zawodową.
- Świat zawodów i rynek pracy Uczeń:
2.1 analizuje informacje o lokalnym, regionalnym, krajowym i europejskim rynku pracy oraz funkcjonujących na nim zasadach w kontekście wyborów edukacyjno-zawodowych;
2.2 określa zawody i stanowiska pracy, dla których bazę stanowią jego kwalifikacje, z uwzględnieniem zawodów przyszłości i zapotrzebowania rynku pracy;
2.3 porównuje formy zatrudnienia i możliwości funkcjonowania na rynku pracy jako pracownik, pracodawca lub osoba prowadząca działalność gospodarczą w obszarze, w którym się kształci, oraz analizuje podstawy prawa pracy, w tym rodzaje umów o pracę, sposoby ich rozwiązywania, prawa i obowiązki pracownika;
2.4 konfrontuje własne zasoby ze zidentyfikowanymi potrzebami i oczekiwaniami pracodawców oraz wymaganiami rynku pracy;
2.5 określa znaczenie i wskazuje możliwości odbycia stażu zawodowego lub zdobycia zatrudnienia z wykorzystaniem dostępnych form aktywizacji zawodowej;
2.6 sporządza i aktualizuje dokumenty aplikacyjne zgodnie z wymaganiami pracodawców;
2.7 przygotowuje się do zaprezentowania siebie i swoich kompetencji podczas rozmowy kwalifikacyjnej;
2.8 charakteryzuje przebieg procesu zakładania własnej działalności gospodarczej oraz instytucje wspomagające zakładanie własnej działalności gospodarczej;
2.9 charakteryzuje instytucje wspomagające planowanie ścieżki edukacyjno-zawodowej, w tym instytucje rynku pracy.
- Rynek edukacyjny i uczenie się przez całe życie Uczeń:
3.1 korzysta ze źródeł informacji dotyczących dalszego kształcenia i doskonalenia zawodowego formalnego, pozaformalnego
i nieformalnego;
3.2 analizuje możliwości uzupełniania, poszerzania i uzyskiwania nowych kwalifikacji zawodowych w ramach krajowego i europejskiego systemu kwalifikacji;
3.3 określa korzyści wynikające z uczenia się przez całe życie w rozwoju osobistym i zawodowym;
3.4 analizuje możliwości kontynuowania nauki.
- Planowanie własnego rozwoju i podejmowanie decyzji edukacyjno-zawodowych Uczeń:
4.1 ustala swoje cele, zadania i działania w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej;
4.2 sporządza indywidualny plan działania – planuje różne warianty ścieżek edukacyjno-zawodowych na podstawie bilansu własnych zasobów i wartości oraz informacji na temat rynku edukacji i rynku pracy, przewidując skutki własnych decyzji;
4.3 dokonuje wyboru dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej zgodnie z posiadanymi zasobami i określonymi celami zawodowymi.
TREŚCI PROGRAMOWE Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO DLA TECHNIKÓW
TREŚCI PROGRAMOWE Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO
DLA TECHNIKÓW
- Poznawanie własnych zasobów Uczeń:
1.1 sporządza bilans własnych zasobów na podstawie dokonanej autoanalizy („portfolio”);
1.2 ustala obszary do rozwoju edukacyjno-zawodowego i osobistego;
1.3 określa wpływ stanu zdrowia na wykonywanie zadań zawodowych;
1.4 rozpoznaje swoje możliwości i ograniczenia w zakresie wykonywania zadań zawodowych i uwzględnia je w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej;
1.5 analizuje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe) w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej;
1.6 określa własny system wartości, w tym wartości związanych z pracą i etyką zawodową.
- Świat zawodów i rynek pracy Uczeń:
2.1 analizuje informacje o lokalnym, regionalnym, krajowym i europejskim rynku pracy oraz funkcjonujących na nim zasadach w kontekście wyborów edukacyjno-zawodowych;
2.2 określa zawody i stanowiska pracy, dla których bazę stanowią jego kwalifikacje, z uwzględnieniem zawodów przyszłości i zapotrzebowania rynku pracy;
2.3 porównuje formy zatrudnienia i możliwości funkcjonowania na rynku pracy jako pracownik, pracodawca lub osoba prowadząca działalność gospodarczą w obszarze, w którym się kształci, oraz analizuje podstawy prawa pracy, w tym rodzaje umów o pracę, sposoby ich rozwiązywania, prawa i obowiązki pracownika;
2.4 konfrontuje własne zasoby ze zidentyfikowanymi potrzebami i oczekiwaniami pracodawców oraz wymaganiami rynku pracy; 2.5 określa znaczenie i wskazuje możliwości odbycia stażu zawodowego lub zdobycia zatrudnienia z wykorzystaniem dostępnych form aktywizacji zawodowej;
2.6 sporządza i aktualizuje dokumenty aplikacyjne zgodnie z wymaganiami pracodawców;
2.7 przygotowuje się do zaprezentowania siebie i swoich kompetencji podczas rozmowy kwalifikacyjnej;
2.8 charakteryzuje przebieg procesu zakładania własnej działalności gospodarczej oraz instytucje wspomagające zakładanie własnej działalności gospodarczej;
2.9 charakteryzuje instytucje wspomagające planowanie ścieżki edukacyjno-zawodowej, w tym instytucje rynku pracy.
- Rynek edukacyjny i uczenie się przez całe życie Uczeń:
3.1 korzysta ze źródeł informacji dotyczących dalszego kształcenia i doskonalenia zawodowego formalnego, pozaformalnego
i nieformalnego;
3.2 analizuje możliwości uzupełniania, poszerzania i uzyskiwania nowych kwalifikacji zawodowych w ramach krajowego
i europejskiego systemu kwalifikacji;
3.3 określa korzyści wynikające z uczenia się przez całe życie w rozwoju osobistym i zawodowym;
3.4 analizuje możliwości kontynuowania nauki.
- Planowanie własnego rozwoju i podejmowanie decyzji edukacyjno-zawodowych Uczeń:
4.1 ustala swoje cele, zadania i działania w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej;
4.2 sporządza indywidualny plan działania – planuje różne warianty ścieżek edukacyjno-zawodowych na podstawie bilansu własnych zasobów i wartości oraz informacji na temat rynku edukacji i rynku pracy, przewidując skutki własnych decyzji;
4.3 dokonuje wyboru dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej zgodnie z posiadanymi zasobami i określonymi celami zawodowymi.
Informacja dotycząca turnusu dokształcania teoretycznego w zawodzie Mechanik
Informacja dotycząca turnusu dokształcania teoretycznego w zawodzie Mechanik pojazdów samochodowych st. II w terminie od 04.10.2021 do 29.10.2021
w ZSZ Nr 2 w Ostrołęce ul. Czwartaków 4, 07-401 Ostrołęka
Tel. 29 760 32 49
Przypominam i jednocześnie informuję, że od 04 października w CKZ przy ZSZ Nr 2 w Ostrołęce rozpoczynają się zajęcia na turnusie dokształcania teoretycznego w zawodzie Mechanik pojazdów samochodowych.
Spotkanie rozpocznie się o godz. 11.00 w sali 142.- Iwona Kwiatkowska – kierownik praktycznej nauki zawodu w ZSZ Nr2 w Ostrołęce.
Informacje szczegółowe, dokumenty oraz plan zajęć zostanie przekazany na miejscu w poniedziałek.
O 11.45 rozpoczną się zajęcia z p. Cezarym Jaśkiewiczem- budowa pojazdów samochodowych również w tej samej sali.
Iwona Kwiatkowska- kierownik praktycznej nauki zawodu w ZSZ Nr 2 w Ostrołęce
Informacja dotycząca turnusu dokształcania teoretycznego w zawodzie Fryzjer
Informacja dotycząca turnusu dokształcania teoretycznego w zawodzie Fryzjer st. II w terminie od 04.10.2021 do 29.10.2021
w ZSZ Nr 2 w Ostrołęce ul. Czwartaków 4, 07-401 Ostrołęka
Tel. 29 760 32 49
Przypominam i jednocześnie informuję, że od 04 października w CKZ przy ZSZ Nr 2 w Ostrołęce rozpoczynają się zajęcia na turnusie dokształcania teoretycznego w zawodzie Fryzjer.
Spotkanie rozpocznie się o godz. 9.00 w sali 45.
Zajęcia rozpocznie p. Marzena Orłowska- technologia fryzjerstwa.
Informacje szczegółowe, dokumenty oraz plan zajęć zostanie przekazany na miejscu w poniedziałek.
Iwona Kwiatkowska- kierownik praktycznej nauki zawodu w ZSZ Nr 2 w Ostrołęce
Spotkanie integracyjne 2021/2022
Koleżanki i Koledzy!
Serdecznie zapraszamy na spotkanie integracyjne z okazji Dnia Edukacji Narodowej, które odbędzie się 15.10.2021r. od godz. 18.00. w Karczmie "Nowa Ostoja" w Ostrołęce.
Wnioski o dofinansowanie z funduszu socjalnego można odbierać u Pani Grażynki Żyłowskiej zaś wpłaty wraz z uzupełnionymi wnioskami przyjmują nasze Koleżanki w bibliotece.
Grupa I - Kwota 25zł
Grupa II - Kwota 28zł
Grupa III - Kwota 30zł
Grupa IV - Kwota 32zł
Grupa V - Kwota 35zł
Prosimy o podjęcie decyzji do 8 X 2021r.
Serdecznie zapraszamy:)
Renia Florczak, Bogusia Gocłowska i Jakub Rutka – współorganizatorzy
Dofinansowanie realizacji programu szkolenia w oddziale przygotowania wojskowego
Miasto Ostrołęka, organ prowadzący Technikum Nr 2 w Ostrołęce w Zespole Szkół Zawodowych Nr 2 im. 5 Pułku Ułanów Zasławskich otrzymało dotacje celową na dofinansowanie realizacji programu szkolenia w oddziale przygotowania wojskowego (OPW) – zakup pakietu ubiorczego dla 30 uczniów i pakietu szkoleniowego.
Wartość dotacji celowej wyniosła 82640,00 złotych (80%), wkład własny beneficjenta wyniósł 20660,00 zł. Całkowity koszt realizacji zadania to 103300,00 zł.
W Technikum Nr 2 od 01. września 2020 r. prowadzony jest oddział przygotowania wojskowego. Program szkolenia wojskowego w ramach OPW realizowany jest w klasie technik pojazdów samochodowych.
Uczniowie realizują program szkolenia wojskowego przez cztery lata, zajęcia praktyczne odbywają się w jednostce wojskowej „patronackiej” - 2. Ośrodku Radioelektronicznym w Przasnyszu. W klasie piątej planowany jest tygodniowy obóz szkoleniowy.
Oddziały przygotowania wojskowego (OPW) zostały wpisane do systemu edukacji dzięki nowelizacji ustawy Prawo oświatowe. Wprowadzenie OPW daje możliwość realizowania w szkole ujednoliconego programu, przy wsparciu MON oraz pod jego nadzorem, czego konsekwencją będzie uzyskanie przez uczniów wymiernych korzyści takich, jak:
- uczestnictwo w obozach na terenie jednostek wojskowych,
- udział w zajęciach specjalistycznych,
- możliwość odbycia skróconej służby przygotowawczej, która stanowi bezpośrednią przepustkę do zawodowej służby wojskowej,
- zapewnienie dodatkowych punktów rekrutacyjnych przy aplikowaniu do akademii wojskowych w kraju oraz w perspektywie zostanie oficerem Wojska Polskiego,
- pierwszeństwo w trakcie naboru do Terytorialnej Służby Wojskowej oraz preferencje przy realizacji programu Legia Akademicka skierowanego do studentów cywilnych (zwolnienie z zajęć teoretycznych na uczelni),
- stałe konsultacje (już w toku realizacji nauki w OPW) z oficerami Wojskowej Komendy Uzupełnień w zakresie możliwości przyjęcia do służby wojskowej oraz wskazywania możliwości podjęcia służby wojskowej adekwatnie do potrzeb Sił Zbrojnych, uwarunkowań i predyspozycji kandydata.
Poza przywilejami dla uczniów udział w programie oznacza też korzyści dla szkoły, która może liczyć m.in. na współpracę z jednostką patronacką i wsparcie podczas szkolenia wojskowego, zwiększoną subwencję oświatową z MEiN oraz dotacje z MON-u na zakup ubioru ucznia i specjalistycznego wyposażenia.
Drodzy Absolwenci!
Drodzy Absolwenci!
W dniu zakończenia roku szkolnego chciałabym życzyć wszystkim absolwentom przede wszystkim zdrowia, udanych wyborów życiowych, rozwijania swoich pasji, zainteresowań i realizowania planów.
Dzisiaj, kiedy nadszedł czas rozstania życzę Wam, aby doświadczenia zdobyte przez cztery lata nauki w tej szkole dodały Wam odwagi, wiary w siebie i pomogły dotrzeć do wyznaczonego celu. Odnajdujcie własne ścieżki i starajcie się nie zgubić tego, co najistotniejsze dla bycia prawdziwym człowiekiem.
Idźcie śmiało z uśmiechem i wysoko uniesionym czołem w życie, pokonując nadchodzące próby losu. W życiu kierujcie się wyłącznie tymi zasadami, które pozwolą Wam zawsze zachować godność człowieka oraz zdobywać uznanie i szacunek innych.
Chcę bardzo gorąco podziękować uczniom klasy czwartej Iw, którzy godnie reprezentowali naszą szkołę w poczcie sztandarowym, to funkcja szczególna, pełna poświęceń i dyspozycyjności. Dziękuję Wam!
Dziękuję także rodzicom absolwentów za współpracę, zaangażowanie i pomoc w funkcjonowaniu szkoły i uczniów.
Szczególne podziękowania kieruję w stronę wychowawców klas maturalnych. Dziękuję za troskę, pomoc i wyrozumiałość, za pracę wychowawczą i pedagogiczną, za czas poświęcony wychowankom w kształtowaniu ich postaw i osobowości.
Drodzy absolwenci! Lata, które tutaj spędziliście niech będą miłym wspomnieniem Waszych przyjaźni, wspólnie spędzonego czasu, doświadczeń i zdobytej wiedzy, którą będziecie kontynuować w następnym etapie edukacji.
Drodzy absolwenci! Pamiętajcie o nas, tak jak i my będziemy Was wspominać.
Gratuluję Wam wszystkim!
Życzę wszelkiej pomyślności i zdanych egzaminów maturalnych.
Alina Bałdyga, Dyrektor Zespołu Szkół Zawodowych Nr 2 im. 5 Pułku Ułanów Zasławskich w Ostrołęce
Rodzice
Drogi Rodzicu,
zwróć się do pedagoga szkolnego, gdy:
- Niepokoi Cię zachowanie Twojego dziecka lub sytuacja w jakiej się znalazło.
- Chcesz porozmawiać o swoim dziecku i relacjach z nim. Potrzebujesz wsparcia, porady w procesie wychowania dziecka.
- Twoje dziecko ma trudności z nauką.
- Twoje dziecko nie radzi sobie z problemami rówieśniczymi, szkolnymi, sytuacją rodzinną.
- Nie jesteś pewien do jakiego specjalisty czy instytucji możesz się zgłosić w trudnej sytuacji życiowej.
NIE MA TAKIEGO PROBLEMU, KTÓREGO NIE DA SIĘ ROZWIĄZAĆ. NIEKTÓRE Z NICH WYMAGAJĄ JEDYNIE WIĘCEJ CZASU.
Uczniowie
Drogi Uczniu,
zwróć się do pedagoga szkolnego, gdy:
- Chcesz, aby Cię wysłuchać.
- Czujesz, że inni Cię nie rozumieją, czujesz się samotny.
- Masz kłopoty, znajdujesz się w trudnej sytuacji.
- Chcesz poznać siebie, nauczyć rozwiązywania sporów i konfliktów czy radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
- Chcesz podzielić się swoją radością i sukcesem.
- Chcesz pomóc innym, ale nie wiesz jak.
PRZYJDŹ Z KAŻDĄ SPRAWĄ, Z KTÓRĄ SAM NIE POTRAFISZ SOBIE PORADZIĆ.
Dyżury pedagogów
DYŻUR PEDAGOGA SZKOLNEGO
Pedagog szkolny
mgr Monika Brzozowska
Poniedziałek | 8.00 – 13.00 | |
Wtorek | 8.00 – 13.00 | |
Środa | 10.25 – 14.25 | |
Czwartek | 11.00 – 15.00 | |
Piątek | 8.00 – 12.00 |
Pedagog szkolny
mgr Renata Sawicka
Poniedziałek | 9.30 -11.30/*12.15-13.15 | |
Wtorek | 9.50 – 13.50 | |
Środa | 8.50 – 13.05/*13.35-14.20 | |
Czwartek | 8.20 – 13.20 | |
Piątek | 8.20 – 13.20 |
/* inne zajęcia pedagoga
Plan może ulegać zmianom
Telefon do sekretariatu szkoły (29) 769 10 45
Ostatni wtorek miesiąca na terenie szkoły istnieje możliwość konsultacji z psychologiem
z Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Ostrołęce.