W dniu 8 kwietnia 2024 roku  odbył się „ Dzień Profilaktyki w szkole. Reaguję, działam, pomagam” w ramach, którego młodzież szkoły uczestniczyła w warsztatach profilaktycznych z zakresu przeciwdziałania cyberprzemocy rówieśniczej, dobrych praktyk dbania o swoje bezpieczeństwo w sieci i szukania pomocy w sytuacji doświadczania hejtu. W ramach współpracy z Centrum Kompetencji Vulcan warsztaty prowadziła psycholog pani Agnieszka Kluszczyńska.

Chcąc zwrócić uwagę na skalę zjawiska hejtu i mowę nienawiści uczennice klasy pierwszej technikum reklamy przystąpiły do konkursu na spot profilaktyczny w ramach Kampanii edukacyjno-infoprmacyjnej pt. „Nie hejtuję – reaguję” organizowanego prze Komendę Wojewódzką Policji w Radomiu, Kuratorium Oświaty w Warszawie i Uniwersytet Radomski. Po ogłoszeniu wyników tego konkursu, spot naszych uczennic zostanie opublikowany na internetowej stronie i facebooku szkoły.

          

Po raz drugi uczniowie naszej szkoły mieli okazję do uczestniczenia w Konkursie Plastycznym Na Okładkę Zeszytu My English Notebook. Konkurs został przygotowany przez nauczycieli języka angielskiego: panią Ewę Grzeszczyk, panią Martę Łojewską oraz panią Marzenę Waszyk. Celem konkursu było stworzenie okładki do zeszytu języka angielskiego z wykorzystaniem jak największej liczby narzędzi edytora grafiki. Bardzo ważnym elementem każdej pracy była samodzielność, pomysłowość oraz stopień trudności wykonania pracy. Uczniowie mieli okazję do zaprezentowania swoich umiejętności graficznych oraz szansę na rozbudzenie zainteresowania językiem angielskim oraz kulturą Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.

Laureaci konkursu to:
1 miejsce - David Gungor 1 LW
2 miejsce - Amelia Kurpiewska 2 R
3 miejsce - Alicja Surgiewicz 2R

Zwycięzcy oprócz dyplomów otrzymają także upominki oraz cząstkowe oceny celujące. Gratulujemy!

    

Sukces uczniów „Dwójki” podczas III Dni Przedsiębiorczości w Akademii ŁomżyńskiejW dniu 19 marca 2024 roku uczestniczyliśmy w III Dniach Przedsiębiorczości zorganizowanych przez Akademię Łomżyńską.

Tegoroczne wydarzenie odbywało się pod hasłem „Gra o przedsiębiorczość”, którego głównym celem było pogłębianie wiedzy w zakresie przedsiębiorczości, wsparcie i rozwój kreatywności, integracja, łączenie nauki z zabawą oraz rozwijanie pewności siebie i wzajemnego szacunku. W ramach wydarzenia zorganizowany został międzyszkolny konkurs na najlepszą edukacyjną grę planszową oraz jej reklamę.

Nasz 5-osobowy zespół z klasy 4 technik weterynarii w składzie: Kinga Dziubak, Weronika Mołodziejko, Wojciech Aptacy, Jakub Cieśluk, Jeremiasz Radwański, pod nadzorem opiekuna - Bogusławy Gocłowskiej, stworzyli autorską edukacyjną grę planszową o wdzięcznej nazwie „PRZYGODY 18+”.

Gra przeznaczona dla max 6 graczy, zawiera cel i zasady gry, karty z pytaniami i odpowiedziami oraz estetyczną planszę wraz z akcesoriami. Uczniowie opracowali logotyp i slogan do gry („Młodzi – Przedsiębiorczy”). Dodatkowym elementem konkursu było nagranie filmiku 2-3 min. reklamującego grę. Natomiast w dniu konkursu członkowie zespołu prezentowali i rekomendowali grę na forum.

Link do pobrania filmiku reklamującego grę.

Gra testowana i oceniana była przez studentów uczelni oraz przez 7- osobowe merytoryczne jury, natomiast reklama gry dodatkowo przez osobę profesjonalnie zajmującą się reklamą.

Ostatecznie w konkursowych zmaganiach otrzymaliśmy:

  • nagrodę specjalną pod nazwą „Przedsiębiorczy wyGRAni” za najlepszą grę w ocenie studentów i jury,
  • III miejsce i nagrodę pod nazwą „Kreatywni i Przedsiębiorczy” w punktacji ogólnej (dodatkowo ocena filmiku reklamowego i prezentacja gry).

Uczniowie otrzymali atrakcyjne nagrody, statuetki i dyplomy. Zmaganiom konkursowym naszego zespołu dopingowali uczniowie z 4 klasy technikum weterynarii.

Konkursowi towarzyszyły inne ciekawe wydarzenia, jak: „WIEŻA – trening kreatywności”, „Oglądamy reklamy”, pokaz robotów, gry interakcyjne w„SOWA - Strefa Odkrywania, Wyobraźni i Aktywności”, przerwa na relaks. W konkursie wzięło udział 15 drużyn, a wydarzenie zgromadziło prawie 400 osób.

Akademii Łomżyńskiej, a w szczególności Pani dr Urszuli Widelskiej prof. AŁ,dziękujemy za zaproszenie i serdeczne przyjęcie. Uczelni i Sponsorom dziękujemy za atrakcyjne nagrody. 

Do zobaczenia na kolejnych „Dniach Przedsiębiorczości” w Akademii Łomżyńskiej.

 https://al.edu.pl/uczelnia/aktualnosci/1644-festiwal-kreatywnosci-podczas-dni-przedsiebiorczosci - link do artykułu na stronie uczelni.

FOTO RELACJA

 Global Money Week (GMW) - Światowy Tydzień Pieniądza jest coroczną międzynarodową kampanią z zakresu edukacji finansowej na rzecz dbania o to, by dzieci i młodzież od najmłodszych lat zyskiwały świadomość finansową i stopniowo rozwijały wiedzę, umiejętności, a także kształtowały postawy i zachowania niezbędne do podejmowania racjonalnych decyzji finansowych i docelowo uzyskały finansowy dobrostan i finansową odporność.

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego pełni rolę koordynatora kampanii GMW na gruncie krajowym. Koordynacja GMW odbywa się w ramach projektu edukacyjnego Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku - CEDUR.

 Hasło przewodnie edycji GMW 2024 brzmi:

„Zabezpiecz swoje pieniądze i swoją przyszłość”
 (Protect your money, secure your future).

 Hasło skupia się na bezpiecznym gospodarowaniu pieniędzmi i podkreśla znaczenie odpowiedzialnego i świadomego podejścia do finansów osobistych poprzez rozumienie potencjalnych zagrożeń. Wśród tych zagrożeń można wymienić oszustwa finansowe, takie jak: podszywanie się pod inną osobę w celu wyłudzenia poufnych informacji (phishing), wykorzystywanie fikcyjnych pośredników usług finansowych (money muling), oszustwa związane z zakupami w Internecie oraz zagrożenia związane z ochroną danych, np. kradzież tożsamości. Szczególnie często ofiarami oszustw finansowych padają osoby młode, co wynika z ich ograniczonych kompetencji finansowych i braku doświadczenia.

 W naszej szkole w ramach kampanii GMW uczniowie klasy 4We uczestniczyli w webinarium przygotowanym przez UKNF na temat „Cyberoszuści atakują - jak nie dać się okraść w Internecie”. Natomiast własna inicjatywa szkoły polegała na zaproszeniu przedstawicieli Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Inspektorat w Ostrołęce na edukacyjne spotkanie z młodzieżą, w którym uczestniczyli uczniowie klas: 4We, 4B, 4F, 4Sw i 4Iw.

Tematem spotkania było omówienie, m.in.:

- istoty systemu ubezpieczeń społecznych w Polsce,
- rodzajów i wysokości składek społecznych płaconych przez pracownika z tytułu różnych form zatrudnienia,
- rodzajów i wysokości składek społecznych płaconych przez pracodawcę,
- rodzajów i wysokości składek społecznych płaconych przez przedsiębiorcę,
- zakładanie profilu zaufanego na Platformie Usług Elektronicznych PUE ZUS bądź e-PUAP,
- załatwianie spraw w ZUS przy użyciu aplikacji internetowych.

Zaproszonym gościom dziękujemy za przyjęcie zaproszenia oraz za przekazanie w przystępny sposób cennych informacji dotyczących ubezpieczeń społecznych.

 Szkolny koordynator kampanii: B. Gocłowska

FOTO RELACJA

„Dwójki” nie mogło zabraknąć na OSTROŁĘCKIM FORUM EDUKACYJNYM 2024💪

Dla całej społeczności szkolnej to była meeega impreza‼️

Mieliśmy wyjątkowe stoisko, przy którym odbywały się bardziej i mniej poważne rozmowy z ósmoklasistami planującymi swoją przyszłość edukacyjną i zawodową. Samoobrona, sztuki walki i musztra w wykonaniu uczniów z klas wojskowych zyskał aplauz widowni. Brawo MY👍

Ósmoklasistów zapraszamy do dołączenia do społeczności ZSZ Nr 2.

Slogan „Jedna szkoła – nieograniczone możliwości” zobowiązuje!

Resztę niech opowiedzą w swojej fotorelacji Alicja i Sebastian, uczniowie z technikum reklamy.

FOTO RELACJA