Konkurs ”Frohe Ostern – Lapbook”  Tradycje wielkanocne w Polsce oraz w krajach niemieckiego obszaru językowego - prace  Konkurs ”Frohe Ostern – Lapbook”  Tradycje wielkanocne w Polsce oraz w krajach niemieckiego obszaru językowego - prace

Konkurs ”Frohe Ostern – Lapbook”  Tradycje wielkanocne w Polsce oraz w krajach niemieckiego obszaru językowego - prace  Konkurs ”Frohe Ostern – Lapbook”  Tradycje wielkanocne w Polsce oraz w krajach niemieckiego obszaru językowego - prace

Uczennica klasy IV F – Anna Laskowska – zajęła I miejsce w Międzyszkolnym Konkursie Plastycznym ”Frohe Ostern – Lapbook”. Konkurs polegał na przygotowaniu lapbooków przedstawiających tradycje wielkanocne w Polsce i w krajach niemieckojęzycznych.

Konkurs został zorganizowany przez Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Niemieckiego oddział Łomża oraz Szkołę Podstawową nr 7 im. Adama Mickiewicza w Łomży.

Wyniki Międzyszkolnego Konkursu „Frohe Ostern – Lapbook” – Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Niemieckiego: Oddział Łomża (psnjn.lomza.pl)

 Gratulujemy

Młodzież naszej szkoły niemal tydzień (07.04.2024 r.-12.04.2024 r.) spędziła w stolicy Francji – Paryżu – kolebce kultury europejskiej, mieście o niepowtarzalnej atmosferze i niezliczonych zabytkach. Wycieczka była fantastyczną przygodą, która dostarczyła uczniom wielu emocji oraz wspomnień. Montartre, Wieża Eiffla, Luwr, dzielnica La Défense , La Grande Arche, Moulin Rouge, Plac de la Concorde, Wielkie Bulwary, Łuk Triumfalny, Muzeum Perfum Fragonard – to tylko niektóre z wielu miejsc, które mogła podziwiać młodzież. Wielu wrażeń dostarczył uczestnikom wycieczki także rejs po Sekwanie. Jednak największą przygodą okazał się pobyt w podparyskim Disneylandzie – magicznej krainie Myszki Miki i jej przyjaciół. Ogromnym powodzeniem cieszyły się kolejki górskie: Indiana Jones, Góra Wielkich Grzmotów oraz Kosmiczna Góra. Młodzież odwiedziła też m.in.: Piratów z Karaibów i Dom Strachów. Na koniec miała miejsce wielka parada postaci z bajek i filmów Disneya w niezwykłym układzie choreograficznym.
Ten wyjazd okazał się strzałem w dziesiątkę – dostarczył wrażeń i niezwykłych emocji.
Młodzież zwiedzała stolicę Francji pod opieką: p. Ewy Fabiszewskiej-Kowalczyk, Joanny Klikczyńskiej, Doroty Sienkiewicz i p. Dariusza Niedźwiedziuka.

Uczennice naszej szkoły: Gabriela Gutowska i Ewelina Jóźwik uczestniczyły w etapie okręgowym XXXIX Olimpiady Wiedzy Ekologicznej. Sukces był o włos. Startujemy w przyszłym roku.

  

Uczennica naszej szkoły Patrycja Kinig zajęła I miejsce w kraju w Ogólnopolskim Konkursie Ekologicznym Eko-Planeta.

Opiekun - p. Renata Florczak.

Gratulujemy.

W dniu 11.04.2024 r. kolejny raz odbyliśmy spacery z psami ze Schroniska dla  Bezdomnych Zwierząt  „Canis” w Kruszewie. Przekazaliśmy również preparaty przeciwkleszczowe, które pozyskaliśmy dzięki Waszemu zaangażowaniu w trakcie zabawy "Rzut monetą do kosza" i życzliwości p. Tomasza Chalamońskiego. Tym razem pieskami zajmowali się uczniowie z klas technikum weterynarii, technikum usług fryzjerskich, technikum budownictwa i reklamy oraz opiekunowie:  p. Grażyna Mieczkowska i p. Anna Pruszyńska.                                                                                                                                                            

  Poniżej przedstawiamy galerię piesków,  potrzebujących  ciepłych domów i odpowiedzialnych opiekunów.   Nie kupuj! Adoptuj!

FOTO RELACJA

Obchody Międzynarodowego Dnia liczby Pi w ramach Tygodnia matematyki

W dniach 11 - 15 marca 2024r. w Zespole Szkół Zawodowych Nr 2 zorganizowane zostały obchody Międzynarodowego Dnia liczby Pi w ramach Tygodnia matematyki.  Wydarzenie miało na celu pokazanie, że matematyka to nie tylko liczby, wzory
i trudne zadania, ale również przygoda i mnóstwo zabawy.

Podczas Tygodnia matematyki zostały zorganizowane:
- kiermasz ciast,
- wystawa „Haftu matematycznego”,
- konkurs matematyczny „Jeden z wielu”.

FOTO RELACJA

W bieżącym roku szkolnym 2023/2024 wzięliśmy udział w szkolnej inicjatywie profilaktycznej „Nawigacja w każdą pogodę” (NWKP) organizowanej przez Instytut Profilaktyki Zintegrowanej. Inicjatywa ta realizuje cele i zadania profilaktyki uniwersalnej oraz promocji zdrowia psychicznego. Jej zadaniem jest wzmocnienie naturalnych zasobów odporności i radzenia sobie z sytuacjami trudnymi i kryzysowymi (zasobów rodzinnych, osobistych i środowiskowych). Działania w ramach programu były skierowane do młodzieży klas pierwszych i ukierunkowane na wspieranie naturalnych mechanizmów odporności połączonych z uważnością na osoby przeżywające większe trudności.

Celem głównym „Nawigacji w każdą pogodę” jest poprawa kondycji psychicznej uczniów i zapobieganie problemom mogącym wynikać z jej pogorszenia (w tym m.in. przemocy, korzystaniu z substancji psychoaktywnych, uzależnieniom behawioralnym) oraz wyposażenia młodzieży w umiejętności radzenia sobie w różnych sytuacjach.

Serdecznie dziękujemy wszystkim wychowawcom za zaangażowanie w realizację programu „Nawigacja w każdą pogodę”, a uczniom życzymy nieustannego rozwijania umiejętności dbania o swój dobrostan psychiczny.

Szkolnymi koordynatorami programu NWKP byli pedagodzy szkolni Renata Sawicka i Monika Brzozowska.

W dniu 8 kwietnia 2024 roku  odbył się „ Dzień Profilaktyki w szkole. Reaguję, działam, pomagam” w ramach, którego młodzież szkoły uczestniczyła w warsztatach profilaktycznych z zakresu przeciwdziałania cyberprzemocy rówieśniczej, dobrych praktyk dbania o swoje bezpieczeństwo w sieci i szukania pomocy w sytuacji doświadczania hejtu. W ramach współpracy z Centrum Kompetencji Vulcan warsztaty prowadziła psycholog pani Agnieszka Kluszczyńska.

Chcąc zwrócić uwagę na skalę zjawiska hejtu i mowę nienawiści uczennice klasy pierwszej technikum reklamy przystąpiły do konkursu na spot profilaktyczny w ramach Kampanii edukacyjno-infoprmacyjnej pt. „Nie hejtuję – reaguję” organizowanego prze Komendę Wojewódzką Policji w Radomiu, Kuratorium Oświaty w Warszawie i Uniwersytet Radomski. Po ogłoszeniu wyników tego konkursu, spot naszych uczennic zostanie opublikowany na internetowej stronie i facebooku szkoły.

          

Po raz drugi uczniowie naszej szkoły mieli okazję do uczestniczenia w Konkursie Plastycznym Na Okładkę Zeszytu My English Notebook. Konkurs został przygotowany przez nauczycieli języka angielskiego: panią Ewę Grzeszczyk, panią Martę Łojewską oraz panią Marzenę Waszyk. Celem konkursu było stworzenie okładki do zeszytu języka angielskiego z wykorzystaniem jak największej liczby narzędzi edytora grafiki. Bardzo ważnym elementem każdej pracy była samodzielność, pomysłowość oraz stopień trudności wykonania pracy. Uczniowie mieli okazję do zaprezentowania swoich umiejętności graficznych oraz szansę na rozbudzenie zainteresowania językiem angielskim oraz kulturą Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.

Laureaci konkursu to:
1 miejsce - David Gungor 1 LW
2 miejsce - Amelia Kurpiewska 2 R
3 miejsce - Alicja Surgiewicz 2R

Zwycięzcy oprócz dyplomów otrzymają także upominki oraz cząstkowe oceny celujące. Gratulujemy!

    

 Global Money Week (GMW) - Światowy Tydzień Pieniądza jest coroczną międzynarodową kampanią z zakresu edukacji finansowej na rzecz dbania o to, by dzieci i młodzież od najmłodszych lat zyskiwały świadomość finansową i stopniowo rozwijały wiedzę, umiejętności, a także kształtowały postawy i zachowania niezbędne do podejmowania racjonalnych decyzji finansowych i docelowo uzyskały finansowy dobrostan i finansową odporność.

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego pełni rolę koordynatora kampanii GMW na gruncie krajowym. Koordynacja GMW odbywa się w ramach projektu edukacyjnego Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku - CEDUR.

 Hasło przewodnie edycji GMW 2024 brzmi:

„Zabezpiecz swoje pieniądze i swoją przyszłość”
 (Protect your money, secure your future).

 Hasło skupia się na bezpiecznym gospodarowaniu pieniędzmi i podkreśla znaczenie odpowiedzialnego i świadomego podejścia do finansów osobistych poprzez rozumienie potencjalnych zagrożeń. Wśród tych zagrożeń można wymienić oszustwa finansowe, takie jak: podszywanie się pod inną osobę w celu wyłudzenia poufnych informacji (phishing), wykorzystywanie fikcyjnych pośredników usług finansowych (money muling), oszustwa związane z zakupami w Internecie oraz zagrożenia związane z ochroną danych, np. kradzież tożsamości. Szczególnie często ofiarami oszustw finansowych padają osoby młode, co wynika z ich ograniczonych kompetencji finansowych i braku doświadczenia.

 W naszej szkole w ramach kampanii GMW uczniowie klasy 4We uczestniczyli w webinarium przygotowanym przez UKNF na temat „Cyberoszuści atakują - jak nie dać się okraść w Internecie”. Natomiast własna inicjatywa szkoły polegała na zaproszeniu przedstawicieli Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Inspektorat w Ostrołęce na edukacyjne spotkanie z młodzieżą, w którym uczestniczyli uczniowie klas: 4We, 4B, 4F, 4Sw i 4Iw.

Tematem spotkania było omówienie, m.in.:

- istoty systemu ubezpieczeń społecznych w Polsce,
- rodzajów i wysokości składek społecznych płaconych przez pracownika z tytułu różnych form zatrudnienia,
- rodzajów i wysokości składek społecznych płaconych przez pracodawcę,
- rodzajów i wysokości składek społecznych płaconych przez przedsiębiorcę,
- zakładanie profilu zaufanego na Platformie Usług Elektronicznych PUE ZUS bądź e-PUAP,
- załatwianie spraw w ZUS przy użyciu aplikacji internetowych.

Zaproszonym gościom dziękujemy za przyjęcie zaproszenia oraz za przekazanie w przystępny sposób cennych informacji dotyczących ubezpieczeń społecznych.

 Szkolny koordynator kampanii: B. Gocłowska

FOTO RELACJA