W dniu 8 kwietnia 2024 roku  odbył się „ Dzień Profilaktyki w szkole. Reaguję, działam, pomagam” w ramach, którego młodzież szkoły uczestniczyła w warsztatach profilaktycznych z zakresu przeciwdziałania cyberprzemocy rówieśniczej, dobrych praktyk dbania o swoje bezpieczeństwo w sieci i szukania pomocy w sytuacji doświadczania hejtu. W ramach współpracy z Centrum Kompetencji Vulcan warsztaty prowadziła psycholog pani Agnieszka Kluszczyńska.

Chcąc zwrócić uwagę na skalę zjawiska hejtu i mowę nienawiści uczennice klasy pierwszej technikum reklamy przystąpiły do konkursu na spot profilaktyczny w ramach Kampanii edukacyjno-infoprmacyjnej pt. „Nie hejtuję – reaguję” organizowanego prze Komendę Wojewódzką Policji w Radomiu, Kuratorium Oświaty w Warszawie i Uniwersytet Radomski. Po ogłoszeniu wyników tego konkursu, spot naszych uczennic zostanie opublikowany na internetowej stronie i facebooku szkoły.

          

Po raz drugi uczniowie naszej szkoły mieli okazję do uczestniczenia w Konkursie Plastycznym Na Okładkę Zeszytu My English Notebook. Konkurs został przygotowany przez nauczycieli języka angielskiego: panią Ewę Grzeszczyk, panią Martę Łojewską oraz panią Marzenę Waszyk. Celem konkursu było stworzenie okładki do zeszytu języka angielskiego z wykorzystaniem jak największej liczby narzędzi edytora grafiki. Bardzo ważnym elementem każdej pracy była samodzielność, pomysłowość oraz stopień trudności wykonania pracy. Uczniowie mieli okazję do zaprezentowania swoich umiejętności graficznych oraz szansę na rozbudzenie zainteresowania językiem angielskim oraz kulturą Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.

Laureaci konkursu to:
1 miejsce - David Gungor 1 LW
2 miejsce - Amelia Kurpiewska 2 R
3 miejsce - Alicja Surgiewicz 2R

Zwycięzcy oprócz dyplomów otrzymają także upominki oraz cząstkowe oceny celujące. Gratulujemy!

    

 Global Money Week (GMW) - Światowy Tydzień Pieniądza jest coroczną międzynarodową kampanią z zakresu edukacji finansowej na rzecz dbania o to, by dzieci i młodzież od najmłodszych lat zyskiwały świadomość finansową i stopniowo rozwijały wiedzę, umiejętności, a także kształtowały postawy i zachowania niezbędne do podejmowania racjonalnych decyzji finansowych i docelowo uzyskały finansowy dobrostan i finansową odporność.

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego pełni rolę koordynatora kampanii GMW na gruncie krajowym. Koordynacja GMW odbywa się w ramach projektu edukacyjnego Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku - CEDUR.

 Hasło przewodnie edycji GMW 2024 brzmi:

„Zabezpiecz swoje pieniądze i swoją przyszłość”
 (Protect your money, secure your future).

 Hasło skupia się na bezpiecznym gospodarowaniu pieniędzmi i podkreśla znaczenie odpowiedzialnego i świadomego podejścia do finansów osobistych poprzez rozumienie potencjalnych zagrożeń. Wśród tych zagrożeń można wymienić oszustwa finansowe, takie jak: podszywanie się pod inną osobę w celu wyłudzenia poufnych informacji (phishing), wykorzystywanie fikcyjnych pośredników usług finansowych (money muling), oszustwa związane z zakupami w Internecie oraz zagrożenia związane z ochroną danych, np. kradzież tożsamości. Szczególnie często ofiarami oszustw finansowych padają osoby młode, co wynika z ich ograniczonych kompetencji finansowych i braku doświadczenia.

 W naszej szkole w ramach kampanii GMW uczniowie klasy 4We uczestniczyli w webinarium przygotowanym przez UKNF na temat „Cyberoszuści atakują - jak nie dać się okraść w Internecie”. Natomiast własna inicjatywa szkoły polegała na zaproszeniu przedstawicieli Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Inspektorat w Ostrołęce na edukacyjne spotkanie z młodzieżą, w którym uczestniczyli uczniowie klas: 4We, 4B, 4F, 4Sw i 4Iw.

Tematem spotkania było omówienie, m.in.:

- istoty systemu ubezpieczeń społecznych w Polsce,
- rodzajów i wysokości składek społecznych płaconych przez pracownika z tytułu różnych form zatrudnienia,
- rodzajów i wysokości składek społecznych płaconych przez pracodawcę,
- rodzajów i wysokości składek społecznych płaconych przez przedsiębiorcę,
- zakładanie profilu zaufanego na Platformie Usług Elektronicznych PUE ZUS bądź e-PUAP,
- załatwianie spraw w ZUS przy użyciu aplikacji internetowych.

Zaproszonym gościom dziękujemy za przyjęcie zaproszenia oraz za przekazanie w przystępny sposób cennych informacji dotyczących ubezpieczeń społecznych.

 Szkolny koordynator kampanii: B. Gocłowska

FOTO RELACJA

Sukces uczniów „Dwójki” podczas III Dni Przedsiębiorczości w Akademii ŁomżyńskiejW dniu 19 marca 2024 roku uczestniczyliśmy w III Dniach Przedsiębiorczości zorganizowanych przez Akademię Łomżyńską.

Tegoroczne wydarzenie odbywało się pod hasłem „Gra o przedsiębiorczość”, którego głównym celem było pogłębianie wiedzy w zakresie przedsiębiorczości, wsparcie i rozwój kreatywności, integracja, łączenie nauki z zabawą oraz rozwijanie pewności siebie i wzajemnego szacunku. W ramach wydarzenia zorganizowany został międzyszkolny konkurs na najlepszą edukacyjną grę planszową oraz jej reklamę.

Nasz 5-osobowy zespół z klasy 4 technik weterynarii w składzie: Kinga Dziubak, Weronika Mołodziejko, Wojciech Aptacy, Jakub Cieśluk, Jeremiasz Radwański, pod nadzorem opiekuna - Bogusławy Gocłowskiej, stworzyli autorską edukacyjną grę planszową o wdzięcznej nazwie „PRZYGODY 18+”.

Gra przeznaczona dla max 6 graczy, zawiera cel i zasady gry, karty z pytaniami i odpowiedziami oraz estetyczną planszę wraz z akcesoriami. Uczniowie opracowali logotyp i slogan do gry („Młodzi – Przedsiębiorczy”). Dodatkowym elementem konkursu było nagranie filmiku 2-3 min. reklamującego grę. Natomiast w dniu konkursu członkowie zespołu prezentowali i rekomendowali grę na forum.

Link do pobrania filmiku reklamującego grę.

Gra testowana i oceniana była przez studentów uczelni oraz przez 7- osobowe merytoryczne jury, natomiast reklama gry dodatkowo przez osobę profesjonalnie zajmującą się reklamą.

Ostatecznie w konkursowych zmaganiach otrzymaliśmy:

  • nagrodę specjalną pod nazwą „Przedsiębiorczy wyGRAni” za najlepszą grę w ocenie studentów i jury,
  • III miejsce i nagrodę pod nazwą „Kreatywni i Przedsiębiorczy” w punktacji ogólnej (dodatkowo ocena filmiku reklamowego i prezentacja gry).

Uczniowie otrzymali atrakcyjne nagrody, statuetki i dyplomy. Zmaganiom konkursowym naszego zespołu dopingowali uczniowie z 4 klasy technikum weterynarii.

Konkursowi towarzyszyły inne ciekawe wydarzenia, jak: „WIEŻA – trening kreatywności”, „Oglądamy reklamy”, pokaz robotów, gry interakcyjne w„SOWA - Strefa Odkrywania, Wyobraźni i Aktywności”, przerwa na relaks. W konkursie wzięło udział 15 drużyn, a wydarzenie zgromadziło prawie 400 osób.

Akademii Łomżyńskiej, a w szczególności Pani dr Urszuli Widelskiej prof. AŁ,dziękujemy za zaproszenie i serdeczne przyjęcie. Uczelni i Sponsorom dziękujemy za atrakcyjne nagrody. 

Do zobaczenia na kolejnych „Dniach Przedsiębiorczości” w Akademii Łomżyńskiej.

 https://al.edu.pl/uczelnia/aktualnosci/1644-festiwal-kreatywnosci-podczas-dni-przedsiebiorczosci - link do artykułu na stronie uczelni.

FOTO RELACJA

„Dwójki” nie mogło zabraknąć na OSTROŁĘCKIM FORUM EDUKACYJNYM 2024💪

Dla całej społeczności szkolnej to była meeega impreza‼️

Mieliśmy wyjątkowe stoisko, przy którym odbywały się bardziej i mniej poważne rozmowy z ósmoklasistami planującymi swoją przyszłość edukacyjną i zawodową. Samoobrona, sztuki walki i musztra w wykonaniu uczniów z klas wojskowych zyskał aplauz widowni. Brawo MY👍

Ósmoklasistów zapraszamy do dołączenia do społeczności ZSZ Nr 2.

Slogan „Jedna szkoła – nieograniczone możliwości” zobowiązuje!

Resztę niech opowiedzą w swojej fotorelacji Alicja i Sebastian, uczniowie z technikum reklamy.

FOTO RELACJA

Wizyta studyjna nauczycieli z województwa mazowieckiego oraz lubelskiego w Oslo, była okazją do wymiany doświadczeń i podsumowania projektu "Logika ekologii". Przedsięwzięcia realizowanego przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z norweskim Partnerem Newschool z Oslo. Podczas wizyty w Trygg av Natur (Safe by Nature), wzięliśmy udział w spotkaniu „Metodologia Nature School dotycząca uczenia młodzieży w zakresie zagadnień dotyczących natury i środowiska. Trygg av natur to organizacja non-profit zajmująca się promowaniem dobrostanu psychicznego i zdrowia publicznego. Prowadzą zajęcia dla dzieci i młodzieży, a także edukację dla dorosłych w obszarach edukacji, rozwoju dziecka i opieki zdrowotnej. 

Bardzo ciekawym doświadczeniem było też spotkanie z dyrekcją, nauczycielami i przedstawicielką Wydziału Edukacji Oslo w Hellerud School, dotyczące systemu edukacji i szkolnictwa zawodowego w Norwegii. Pozwoliło ono nam dostrzec podobieństwa i różnice w podejściu do edukacji w naszych państwach oraz porozmawiać o problemach, z jakimi zderzmy się w dzisiejszym szkolnictwie zawodowym i sukcesach, dla których warto się z tymi problemami mierzyć. 

Ostatnim, oficjalnym spotkaniem w ramach tej wizyty, były warsztaty Design Thinking (DT), które miały na celu zapoznanie z tym procesem oraz wskazanie możliwości jego wykorzystania w nauczaniu. Myślenie projektowe to nieliniowy, powtarzalny proces, którego zespoły używają do zrozumienia użytkowników, kwestionowania założeń, ponownego definiowania problemów i tworzenia innowacyjnych rozwiązań do prototypowania i testowania. Najbardziej przydatne jest rozwiązywanie źle zdefiniowanych lub nieznanych problemów i obejmuje pięć faz: wczuwanie się, definiowanie, tworzenie pomysłów, prototypowanie i testowanie. Design Thinking oferuje praktyczne metody i narzędzia , których używają największe firmy, takie jak Google czy Apple, do napędzania innowacji. Od architektury i inżynierii po technologię i usługi, firmy z różnych branż przyjęły tę metodologię, aby napędzać innowacje i rozwiązywać złożone problemy. Ostateczny cel myślenia projektowego, to być pożądanym (wynikać z potrzeb ludzi), wykonalnym (być technologicznie możliwe) i opłacalnym (generować zyski). Pięć etapów myślenia projektowego to:  

  1. Empatia – badanie potrzeb. 
  2. Definiowanie – określanie potrzeb i problemów. 
  3. Generowanie pomysłów – kwestionowanie założeń i tworzenie pomysłów. 
  4. Prototypowanie – tworzenie rozwiązań. 
  5. Testowanie – wypróbowywanie rozwiązań. 

Etapy te nie zawsze następują po sobie. Zespoły często wykonują je równolegle, w innej kolejności i powtarzają je w razie potrzeby. To różne tryby , które składają się na cały proces projektowy, a nie kolejne kroki. Celem jest uzyskanie głębokiego zrozumienia problemu i znalezienia idealnego rozwiązania. Były to bardzo niekonwencjonalne warsztaty, które uświadomiły nam wachlarz nowych możliwości, dostępnych do wykorzystania w procesie nauczania, który przy obecnej technologii, powinien być dochodzeniem do wiedzy poprzez doświadczenie i poszukiwanie rozwiązań. 

Wizyta w Oslo była dla nas bardzo inspirującym przeżyciem oraz okazją do wymiany spostrzeżeń i doświadczeń z innymi nauczycielami biorącymi udział w projekcie. Dodatkowym atutem była możliwość poznania stolicy Norwegii i jej niewątpliwych atrakcji kulturalnych i turystycznych.  

Beata Łada i Renata Karwowska

FOTO RELACJA

20 marca już po raz dwudziesty nasza szkoła tradycyjnie brała udział w ogólnopolskim przedsięwzięciu organizowanym przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości – Dzień Przedsiębiorczości. W program jednodniowych wizyt w wybranych przedsiębiorstwach i instytucjach zaangażowała się klasa 2 technikum reklamy wraz z wychowawcą. Uczniowie towarzyszyli opiekunom w codziennych czynnościach w zawodzie pracownik biurowy, specjalista do spraw reklamy, social media menager junior, informatyk, monter urządzeń, archiwista, agent ubezpieczeniowy, pedagog. Umożliwiło to zweryfikowanie wyobrażeń o danym zawodzie i utwierdzenie się lub modyfikowanie decyzji wyboru dalszej drogi zawodowej.

Jesteśmy wdzięczni zaangażowanym w akcję lokalnym firmom i instytucjom za otwartość i życzliwe przyjęcie młodych ludzi. 

 

 

                                                                   szkolny koordynator akcji – Dorota Kulesza

        

  Zgodnie z tezą Floriana Plit "Mamy tylko jedną Ziemię, a jej przyszłość zależy od każdego, na pozór niewielkiego, ludzkiego działania, zależy od każdego z nas."  Dlatego też, uczniowie naszej szkoły po raz kolejny wzięli udział w projekcie realizowanym przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży w Warszawie. 

Realizując projekt "Logika ekologii" w ramach Programu Aktywni Obywatele - Fundusz Regionalny, młodzież wzięła udział w warsztatach, których celem jest rozwój kompetencji społecznych, podniesienie świadomości ekologicznej i odpowiedzialności klimatycznej oraz rozwój krytycznego i interdyscyplinarnego myślenia o rozwiązywaniu wybranych problemów, a także poznanie demokratycznych narzędzi partycypacji społecznej. Warsztaty, podczas których realizowane były cele programowe, stały się też okazją do wzajemnego poznania się, dzielenia się swoimi opiniami i pomysłami. Współpraca i otwartość na nowe wyzwania oraz szanowanie zdania innych, to podstawowe zasady, które były wdrażane podczas tych spotkań. 

   W ramach realizacji zaplanowanych działań odbyły się spotkania z mentorem Zuzanną Murach, studentką leśnictwa Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Ich celem było podniesienie świadomości ekologicznej i przybliżenie uczestnikom projektu znaczenia właściwej gospodarki leśnej oraz jej wpływu na środowisko. Przypomnienie znaczenia lasu i jego roli w ekosystemie, to ważny element edukacji ekologicznej. Odpowiedzialność za środowisko w kontekście skutków konsumpcjonizmu oraz znaczenie umiejętności krytycznego myślenia w ramach działań ekologicznych, to tylko nie które z dyskutowanych przez nas tematów. Mają one zachęcić nas do wdrażania teorii w praktyce i podejmowania działań proekologicznych w środowisku lokalnym. Bardzo dziękujemy za ciekawe spotkania, uświadamiające znaczenie właściwego gospodarowania zasobami leśnymi oraz rolę, jaką lasy spełniają w ekologii.

    Ponadto uczestnicy projektu zapoznali się z aktualną lokalną polityką ochrony środowiska i zidentyfikowanymi problemami środowiskowymi. Odbyło się spotkanie z przedstawicielem samorządu i opiekunem Młodzieżowej Rady Miasta, Panem Bartoszem Śniecińskim, który opowiedział o tym, jak powstawała Młodzieżowa Rada Miasta Ostrołęki, jakie ma zadania oraz jakie inicjatywy podejmowała w poprzednich latach. Następnie Urszula Remiszewska i Iza Lelujka, przedstawicielki MRM z naszej szkoły, zaprezentowały podejmowane przez nią zadania oraz realizowane inicjatywy i zaprosiły do współpracy w ramach ekologicznych działań na terenie naszego miasta. Podczas spotkania młodzież analizowała też potrzeby wynikające z dbałości o planetę i środowisko, szukała rozwiązań, które mogłyby pozwolić na zmniejszenie emisji spalin w mieście i przyczynić się do poprawy życia mieszkańców. Wspólnie zastanawiali się, co już robią, a co jeszcze mogliby zrobić w ramach działań ekologicznych w środowisku lokalnym. Uczniowie zaangażowali się w akcje ekologiczne organizowane przez Młodzieżową Radę Miasta Ostrołęki i wspólnie porządkowali wyznaczone miejsca na terenie miasta.

    Jednym z etapów realizacji projektu była też wycieczka do Muzeum Przyrody w Drozdowie. W zabytkowym dworze ziemskim - dawnej siedzibie rodu Lutosławskich położonej na terenie malowniczej doliny rzeki Narew oraz Łomżyńskiego Parku Krajobrazowego Doliny Narwi, uczestniczyliśmy w bardzo ciekawych warsztatach ekologicznych oraz zwiedzaliśmy wystawy prezentujące przyrodę dolin rzek Narwi i Biebrzy. Zostaliśmy wtajemniczeni w „Ziołowe tajemnice” Doliny Narwi. Poznaliśmy szatę roślinną, ptaki, ssaki Kotliny Biebrzańskiej oraz ekspozycję akwarystyczną i „Podwodny Świat Pięciu Kontynentów”. Zajęcia te były doskonałą lekcją i uświadomiły, że „powinniśmy - docierać do faktów - nie polegać bezkrytycznie na tym, co modne - wybierać mądrze - szukać dobrych nauczycieli”, aby nie ulegać fake newsom i wynikającej z nich manipulacji.

 W kolejnym etapie młodzież opracowała i wspólnie przygotowała prototypowe innowacje mające na celu rozwiązanie wybranych kwestii środowiskowych.

W ramach tych prac zrealizowane zostały następujące projekty:

  •  Wystawa edukacyjna - Odpady to surowce - ekologiczne gospodarowanie odpadami

 Projekt jest odpowiedzią na problem wciąż niewystarczającej edukacji ekologicznej, która wymaga systematycznego wsparcia oraz poprawy świadomości, jak nieodpowiedzialna gospodarka człowieka, włącznie z naszym nieracjonalnym stylem życia i nadmierną konsumpcją wpływa na środowisko. Tworząc stałą wystawę edukacyjną uświadamiają, że odpady to surowce a ich ekologiczne zagospodarowanie ma ogromne znaczenie dla środowiska naturalnego, a także pokazują jak na nie wpływa.  Pomagają też zrozumieć wpływ człowieka na środowisko oraz uczą zachowań proekologicznych.

  •  Warsztaty edukacyjne - Ekologia w domu i w szkole - lokalnie dbamy o środowisko.

   Projekt ten jest odpowiedzią na problem niskiej świadomości ekologicznej i potrzeby edukacji, która wymaga nowatorskiego podejścia w celu dotarcia do szerszego grona odbiorców i zwrócenia uwagi na problemy związane z ochroną środowiska i zmianami klimatycznymi.  Jego głównym celem było uczestniczenie w warsztatach o tematyce ekologicznej poza szkołą a następnie, opracowanie, zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatowych zajęć edukacyjnych, dla młodzieży klas pierwszych uczniów ZSZ Nr 2, pomagające zrozumieć wpływ człowieka na środowisko naturalne, poprzez wskazywanie zachowań proekologicznych i degradacyjnych oraz uświadamiające wspólną odpowiedzialność za to środowisko.  W ten sposób młodzież podzieliła się zdobytymi doświadczeniami i pokazała możliwości wykorzystania nowej przestrzeni edukacyjnej w szkole, do promowania zajęć ekologicznych oraz jak można kształtować postawy proekologiczne poprzez bezpośrednie spotkania warsztatowe z kolegami z klas pierwszych. Rezultatem projektu jest rozwijanie kompetencji społecznych i ekologicznych oraz podnoszenie świadomości, wspólnej odpowiedzialności za środowisko wśród koleżanek i kolegów. Przeprowadzając zajęcia warsztatowe z kolegami, dali przykład jak można wychodzić z małymi inicjatywami, które są w zasięgu ich możliwości, aby działać na rzecz dobra wspólnego w środowisku lokalnym i jednocześnie zdobywać nowe doświadczenia oraz podnosić swoje kompetencje.

   Kolejna młodzieżowa inicjatywa w ramach realizacji projektu „Logika ekologii”, to „Ekoporadnik kulinarny - ebook - jak gotować i nie marnować”, dostępny dla szerokiego grona odbiorców w wersji elektronicznej: Jak gotować i nie marnować - ebook - ekoporadnik kulinarny.pdf. Ponadto w ograniczonej i bardzo oryginalnej wersji papierowej, jako reklama projektu oraz rekomendacja jego założeń jest dostępna dla społeczności szkolnej i środowiska lokalnego w bibliotece szkolnej ZSZ Nr 2 w Ostrołęce. Uczestnicząc w pozaszkolnych warsztatach o tematyce ekologicznej oraz pod wpływem wynikających z nich inspiracji, powstał e-book będący ekoporadnikiem kulinarnym, wskazującym jak gotować i nie marnować. Stanowi on kreatywny sposób na edukację ekologiczną związaną z oszczędnym gospodarowaniem żywnością oraz jak najbardziej naturalnym i zdrowym przetwarzaniem niewykorzystanej części żywności, która została zakupiona i nieskonsumowana. Projekt odpowiada na problem edukacji w zakresie gospodarności, przetwarzania i nie marnowania żywności - Zero Waste, a przez to również ochrony środowiska.

  •  Warsztaty artystyczne - Odpadkowe cuda – recykling w dekoracjach świątecznych.

  "Warsztaty artystyczne - odpadkowe cuda - recykling w dekoracjach świątecznych", to kolejna inicjatywa młodzieżowa realizowana w ramach udziału w projekcie "Logika ekologii". Wskazuje ona możliwości wykorzystania odpadów, jako materiałów do recyklingu, z których można własnoręcznie stworzyć wartościowe ozdoby świąteczne zamiast kupować nowe. Wykorzystane zostały stare i niepotrzebne już bombki i inne ozdoby, stare gazety, zużyte opakowania i słoiki po produktach spożywczych, rolki po ręcznikach papierowych, sznurki i wstążki oraz zebrane w lesie i ogrodzie szyszki, gałęzie, kawałki kory orzechy i wiele innych ciekawych materiałów, będących odpadami. Inspiracji uczniowie szukali, również podczas Kurpiowskiego Jarmarku Bożonarodzeniowego, który odbył się w naszym mieście.

Przeprowadzenie warsztatów wskazujących możliwości wykorzystania odpadów, jako materiałów do recyklingu, z których można własnoręcznie stworzyć wartościowe ozdoby świąteczne zamiast kupować nowe, wpływa na uświadamianie konsumpcjonizmu i możliwości jago ograniczania. Tego typu działalność pozwala, choć małymi krokami przywracać równowagę ekologiczną poprzez budowanie w młodych ludziach poczucia odpowiedzialności i dawanie poczucia sprawczości za otaczające ich środowisko.

   Przedsięwzięcie pozwala też doświadczyć znaczenia współpracy i efektów pracy zespołowej oraz umożliwia rozwijanie kompetencji społecznych i ekologicznych. Dodatkowym efektem tego projektu, jest przekazanie wykonanych prac na szkolny jarmark świąteczny, a zyski ze sprzedaży zostały przekazane na pomoc dla schroniska „CANIS” w Kruszewie oraz szkolny przedfinał 32 WOŚP 2024r.  Samorząd podejmuje szeroko pojęte działania edukacyjne realizowane zarówno kampanią informacyjną, jak i włączając się w działania jednostek edukacyjnych. Projekty naszych uczniów korespondują z działaniami podejmowanymi przez samorząd, do którego w ramach Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, należy prowadzenie spraw związanych z ochroną środowiska, ochroną powietrza, gospodarowaniem odpadami komunalnymi, utrzymaniem mieszkaniowego zasobu miasta oraz gospodarką wodno-ściekową, a w szczególności prowadzenie spraw związanych z edukacją ekologiczną oraz sporządzanie corocznej informacji o realizacji programu edukacji ekologicznej.

Opiekunowie grup projektowych Renata Karwowska i Beata Łada

 FOTO RELACJA

 

  

  

15 lutego 2024 r. przedstawiciele Szkolnego Koła Przyjaciół Zwierząt Sukurs odwiedzili Schronisko dla bezdomnych zwierząt Arka w Łomży. Młodzież ofiarowała psiakom preparat Simparica, który jest skuteczną ochroną zwierząt domowych przed ektopasożytami.

Mogliśmy zrobić ten prezent naszym braciom mniejszym, dzięki wielkim sercom uczniów i pracowników naszej szkoły.

Dziękujemy!

W dniach 4 i 5 marca 2024 r. w Ostrołęce przebywała delegacja ze Szkoły Zawodowej (BBS) z niemieckiego miasta partnerskiego Meppen.

Na zaproszenie dyrektora Zespołu Szkół Zawodowych Nr 2 im. 5 Pułku Ułanów Zasławskich w Ostrołęce przyjechał Pan Peter Diekmann – dyrektor szkoły, Pani Hildegard Kock – wicedyrektor szkoły i Pan Manuel Bengs – kierownik działu technika metalowa i pojazdów.

Dyrektorzy ZSZ Nr 2 i ZSZ Nr 1 oraz nauczyciele tych szkół Pani Ewa Gałka i Pan Mariusz Krukowski wizytowali szkołę w Meppen w październiku 2023 r.

Oficjalna wizyta gości z Meppen rozpoczęła się 4 marca 2024 r. spotkaniem w Zespole Szkół Zawodowych Nr 2 im. 5 Pułku Ułanów Zasławskich w Ostrołęce. Podczas spotkania dyrektor szkoły Alina Bałdyga zaprezentowała i omówiła system szkolnictwa zawodowego w Polsce, aktualne kierunki kształcenia w szkole.

Prezentowane treści na język niemiecki tłumaczyła pani Ewa Gałka – nauczycielka języka niemieckiego w ZSZ Nr 2.

W spotkaniu uczestniczyła Pani Anna Gocłowska – wiceprezydent miasta Ostrołęki.

W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele ostrołęckich zespołów szkół zawodowych i Centrum Kształcenia Zawodowego w Ostrołęce. Cezary Pilcicki – dyrektor ZSZ Nr 1 oraz Anna Dudzic – dyrektor ZSZ Nr 3 zaprezentowali kierunki kształcenia w swoich szkołach. Goście zwiedzili szkołę, m.in.: pracownie: fryzjerskie, fotograficzną, informatyczne, budowlaną i mechaniczną.

W latach 1991 – 1997 realizowana była polsko – niemiecka wymiana młodzieży pomiędzy BBS Meppen i ZSZ Nr 2. Na bazie tej wymiany powstało w 1994 r. partnerstwo miast. W spotkaniu uczestniczyli absolwenci ZSZ Nr 2, Pani Iwona Kwiatkowska – obecnie kierownik kształcenia praktycznego w ZSZ Nr 2 oraz Pan Grzegorz Pragacz – były Komendant Państwowej Straży Pożarnej w Ostrołęce, którzy jako uczniowie ZSZ Nr 2 uczestniczyli w wymianie. Podzielili się refleksjami nt. wyjazdów do Meppen, zajęć w szkole, znajomości i przyjaźniach, które utrzymują do dzisiaj.

Alina Bałdyga - dyrektor ZSZ Nr 2 przekazała na ręce dyrektora BBS Meppen – Petera Diekmanna na pamiątkę wymiany między szkołami kopię kroniki, która prowadzona była w ZSZ Nr 2 w czasie wymiany uczniów między szkołami.

Podczas wizyty goście zwiedzili Muzeum Historyczne, Izbę Tradycji 5 Pułku Ułanów Zasławskich w ZSZ Nr 2, bazę Centrum Kształcenia Zawodowego przy ul. Kamieńskiego 5 oraz pracownię gastronomiczną w ZSZ Nr 4.

Realizacja wizyty możliwa była dzięki wsparciu organizacyjnym i finansowym udzielonym przez pana Prezydenta Miasta Ostrołęki – Łukasza Kulika i Dyrektora MOSiR – pana Arkadiusza Dobkowskiego.

FOTO RELACJA