LOGO Global Money Week, czyli Światowy Tydzień Pieniądza

Global Money Week (GMW) - Światowy Tydzień Pieniądza od 10 lat  jest coroczną międzynarodową kampanią informacyjną na rzecz dbania o to, by dzieci i młodzież od najmłodszych lat zyskiwały świadomość finansową i stopniowo rozwijały wiedzę, umiejętności, postawy i nawyki niezbędne do podejmowania racjonalnych decyzji finansowych.

Hasło przewodnie edycji GMW 2022 brzmi: „Zadbaj o swoją przyszłość, mądrze zarządzaj pieniędzmi” (Build your future, be smart about money). Hasło to podkreśla, jak ważne przy podejmowaniu decyzji finansowych jest myślenie o swojej przyszłości. Natomiast oficjalny tegoroczny slogan kampanii to: „Zdobywaj wiedzę. Oszczędzaj. Zarabiaj” (Learn. Save. Earn.).

Rolę koordynatora kampanii GMW na gruncie krajowym pełni Urząd Komisji Nadzoru Finansowego. Koordynacja GMW odbywa się w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku - CEDUR.

Nasza szkoła po raz kolejny przystąpiła do Global Money Week, podejmując działania z zakresu edukacji finansowej. Uczniowie klas: 2We, 3pBB, 3pWR, 3gWR uczestniczyli w webinariach przygotowanych przez UKNF o następującej tematyce:

  1. „Moje pierwsze płatności – podstawowe zagadnienia dotyczące elektronicznych metod płatności”.
  2. „Cyberoszuści atakują- jak nie dać się okraść w Internecie”.
  3. „System gwarantowania depozytów w Polsce”.
  4. „Dark patterns – jak pułapki w sieci zmuszają Cię do robienia rzeczy, których nie chcesz. Prezentacja narzędzia edukacyjnego UOKiK – konsument.edu.pl”.

Dla całej społeczności szkolnej na korytarzu szkoły zostały przygotowane materiały informacyjne promujące kampanię GMW oraz edukujące w zakresie świadomego podejmowania decyzji finansowych. Wystawkę szkolną przygotowali uczniowie z kl. 2We – Izabela Topa i Przemysław Bazylak.

Nadzór nad przebiegiem kampanii sprawowały: D. Kulesza oraz B. Gocłowska (szkolny koordynator).

FOTO RELACJA