Po raz kolejny w naszej szkole udało się zorganizować atrakcyjną wycieczkę dla młodzieży. Wyjazd trwał 5 dni - od 25 do 29 września 2017 r. Podróż rozpoczęliśmy bardzo wcześnie, bo o godz. 5 i koło południa dojechaliśmy do Wrocławia. Odwiedziliśmy Afrykarium , którego główną myślą przewodnią jest prezentacja różnorodnych ekosystemów związanych ze środowiskiem wodnym Czarnego Kontynentu, pod ogólnym hasłem „życiodajne wody Afryki”!  Dotarliśmy również do fontann, gdzie zaprezentowano nam program muzyczny i wodny pokaz multimedialny. Po wielogodzinnych zmaganiach przyjechaliśmy do Karpacza i pensjonatu " MORION", w którym czekał na nas smaczny, gorący posiłek.

FOTO RELACJA

Drugi dzień zaskoczył nas pogodą, ale postanowiliśmy realizować swoje plany i wyruszyć na Śnieżkę. Ach! Wspaniałe uczucie zdobyć najwyższy szczyt Karkonoszy. Widoki są piękne, nam też się udało 1602 m n.p.m. pokonać.
Udało nam się również zobaczyć Kościół Górski Naszego Zbawiciela (powszechnie znany jako Kościół Wang lub Świątynia Wang) – ewangelicki kościół parafialny, przeniesiony w 1842 z miejscowości Vang, leżącej nad jezioremVangsmjøsa w Norwegii.

Kolejnego dnia postanowiliśmy się trochę pobawić i przenieśliśmy się do miasteczka Western City. To park rozrywki osadzony w westernowym klimacie, mieszczący się w Ścięgnach, tuż obok Karpacza. Jego powierzchnia to około 65 hektarów pastwisk, zagród i miasteczko kowbojskie. Na kompleks składa się stylizowana zabudowa, w skład której wchodzą m.in. Saloon, biuro szeryfa, bank, sklep kolonialny czy poczta. Znajduje się tu ponad 40 koni, większość z wywodzącej się z Dzikiego Zachodu rasy – American Quarter Horse. Szczególną atrakcją Western City były specjalne pokazy: inscenizacja napadu na bank i pojedynek rewolwerowców. Odwiedziliśmy też muzeum zabawek, gdzie podziwialiśmy kolekcję lalek i zabawek z całego świata (ponad 2000 eksponatów), której podstawę stanowi prywatny zbiór Henryka Tomaszewskiego - twórcy Pantomimy Wrocławskiej. Wiele emocji dostarczyły zjazdy na torze saneczkowym „Kolorowa”.

W czwartek wyruszyliśmy nad najwyższy wodospad w polskich Karkonoszach. Próg wodospadu znajduje się na wysokości 843 m n.p.m. Wodospad spada trójstopniową kaskadą o wysokości 27 m do przepięknego Wąwozu Kamieńczyka.  Wcześniej obserwowaliśmy mozolną, ale ciekawą pracę w Hucie Szkła "Julia" w Piechowicach.
Wędrówkę czerwoną i czarną trasą zakończyliśmy zdobyciem górującego nad miastem szczytu w Głównym Grzbiecie Karkonoszy o wysokości 1362 m n.p.m.- Szrenicy. Ostatni dzień spędziliśmy na zwiedzaniu Parku Miniatur Zabytków Dolnego Śląska w Kowarach i oczywiście na powrocie do domu.

Cały wyjazd uświetniała piękna, słoneczna pogoda oraz niesamowita atmosfera na ogniskach. Była muzyka, śpiew i taniec, nie zabrakło konkursów i turniejów sportowych.

Super wyprawa, prosimy o jeszcze:)