Powiedz mi, a zapomnę.
Pokaż – zapamiętam.
Pozwól wziąć udział, a… wzbudzisz we mnie pragnienie.

KLASY 1B I 2BR POZNAJĄ TAJNIKI PRACY SWOICH ZAWODÓW NA WYCIECZCE PRZEDMIOTOWEJ W WARSZAWIE

Nasi uczniowie byli gośćmi w firmie RONSON DEVELOPMENT w Warszawie. Odwiedzili budowę osiedla mieszkaniowego na Woli o nazwie Espresso. Inwestycja składa się z pięciuset mieszkań i osiemnastu lokali usługowych. Budynki posiadają konstrukcję szkieletową o wysokości siedmiu i dziewięciu kondygnacji. Przedsiębiorstwo realizuje swoje projekty w oparciu o najnowocześniejsze technologie i ekologiczne materiały. Młodzi budowlańcy mieli okazję zapoznać się z etapami wykonywania ścian szczelinowych w gruncie, które stosuje się w przypadku prowadzenia robót w bezpośrednim sąsiedztwie istniejących budowli i w celu zabezpieczenia stateczności wykopu. W dużych aglomeracjach ściany te stały się koniecznością z uwagi na zapewnienie miejsc parkingowych w garażach podziemnych.

FOTO RELACJA

 image001

Rysunek 1 Etapy wykonania ścian szczelinowych

Projekt osiedla przewiduje realizację zielonych dachów. Dzięki temu możliwe jest częściowe zwrócenie powierzchni naturze, która została jej odebrana w procesie zabudowy. Dachy zielone znacznie podnoszą wartość budynków i dają szereg ekologicznych korzyści takich jak obniżanie temperatury powietrza, wytwarzanie tlenu, regulacja wilgotności powietrza, pochłanianie pyłów oraz retencja wód opadowych.

image003

Rysunek 2 Warstwy dachu zielonego

Kierownik budowy przybliżył zwiedzającym szczegóły projektu organizacji prac budowlanych i harmonogram robót. Opowiadał o pracy na budowie, odpowiedzialności zawodowej i o swojej drodze kariery zawodowej. Następnie, w biurze sprzedaży, odbyło się spotkanie z przedstawicielami działu marketingu, którzy wprowadzali młodzież w tajniki swojej pracy. Biuro mieści się w niewielkim obiekcie przy placu budowy i ku naszemu zaskoczeniu okazało się zaaranżowanym modelowym lokalem mieszkalnym. Po wejściu znaleźliśmy się w przytulnym mieszkaniu z salonem, sypialnią, pokojem dziecięcym, kuchnią i łazienką z pełnym wyposażeniem. W dobie komputerowych wizualizacji takie rozwiązanie jest miłym zaskoczeniem dla klienta i na pewno świetnym chwytem reklamowym.

image005Rysunek 3 Modelowy lokal mieszkalny

Dowiedzieliśmy się, że Ronson promuje swoją inwestycję hasłem: osiedle Espresso pobudza do życia.

image006Rysunek 4 Hasło reklamowe

Ciekawostką z dziedziny zarówno budownictwa jak i reklamy jest fakt, że Ronson Development w ramach standardowej oferty instaluje inteligentne systemy zarządzania mieszkaniami Fibaro. Dzięki nowym rozwiązaniom klienci będą mogli zdalnie zarządzać swoim mieszkaniem również z poziomu telefonu, a także oszczędzić na kosztach eksploatacji. Przy pomocy automatyki budynkowej można zmniejszyć zużycie energii elektrycznej nawet o 30%, a energii cieplnej o ponad 20 %. Działania te wpisane są w strategię sprzedaży, a oferowane przez firmę benefity mogą mieć także postać klubów malucha na osiedlu, bezpłatnego Wi-Fi czy lokalnych kawiarni. Wycieczka do firmy Ronson Development stała się okazją do poszerzenia wiedzy branżowej, poznania procesu inwestycyjnego i działań marketingowych „od środka”, a także inspiracją do planowania własnego rozwoju zawodowego.

Beata Jezierska