Obraz 018Tradycyjnie na 15 marca przypada Światowy Dzień Konsumenta. Młodzież ze Szkolnego Klubu Przedsiębiorczych z klasy 3R pod opieką nauczycieli: B. Gocłowskiej i D. Kuleszy zorganizowała szkolne obchody tego Dnia. Społeczność szkolna korzystała ze stoisk informacyjnych o prawach konsumenta. Uczestniczyła w konkursach na rozpoznawanie uczciwych i nieuczciwych praktyk handlowych bądź wskazywała na reklamę niezgodną z przepisami prawa, z dobrymi obyczajami, naruszającą godność człowieka, uciążliwą, niepełną i kłamliwą. Reprezentanci klas: 1F, 1Sw, 1We, 2RB i 2Mw sprawdzali swoją wiedzę konsumencką rozwiązując test świadomego konsumenta. Wśród rywalizujących 12 osób najwyższą ilość punktów uzyskali:

Jolanta Modzelewska – kl. 2RB

Monika Dąbkowska – kl. 2RB

Pola Chojnowska – kl. 1We

Gratulujemy.

Korzystając z ulotek i broszur oraz emitowanych krótkich filmów każdy mógł dowiedzieć się o nowych uregulowaniach prawnych dotyczących konsumenta, które obowiązują od 25 grudnia 2014r.

Warto pamiętać, że aktualnie:

 konsument może wybierać od razu z 4 uprawnień reklamacyjnych: bezpłatnej naprawy, wymiany, obniżenia ceny i odstąpienia od umowy,

 w ciągu 1 roku od wydania towaru w razie reklamacji towaru, to na sprzedawcy spoczywa ciężar dowodu, że towar nie był wadliwy,

 przy sprzedaży na odległość możemy zwrócić otrzymany towar bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od jego otrzymania. Kupuj z głową!

FOTO RELACJA