Informacja o cookies
Szanowny Użytkowniku!
1. Kiedy wchodzisz na strony naszych witryn, na dysku Twojego komputera mogą być zapisywane tzw. ciasteczka (ang. cookies), czyli niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez nasz serwer albo serwisy, do których odwołujemy się w naszych witrynach, np. pokazując multimedia.
2. Ciasteczka i podobne technologie używane są w witrynach internetowych przede wszystkim ze względu na wygodę użytkowników, m.in po to, by jak najlepiej dostosować treści i funkcje witryny do ich potrzeb i oczekiwań, a także w celach statystycznych.
3. Pliki ciasteczek wysyłamy wyjątkowo. Służą one tworzeniu statystyk, które pomagają dostosować zawartość stron do oczekiwań użytkowników, zapamiętaniu preferowanego wyglądu stron, np. ustawionego rozmiaru czcionki, odnotowaniu faktu głosowania w prowadzonych ankietach albo wykonaniu przez użytkownika kilkuetapowych czynności (np. dodania artykułu, dokonania zakupu w naszym sklepie internetowym). Korzystamy również z ciasteczek służących dopasowaniu wyświetlanych reklam do zainteresowań odwiedzających witryny.
4. Oprócz ciasteczek wysyłanych z naszego serwera za pośrednictwem naszych witryn, pliki cookies mogą być wysyłane także z serwerów stron, do których się odwołujemy, np. YouTube czy serwisów społecznościowych.
5. Zapisywanych na Twoim komputerze informacji wysyłanych z naszego serwera nigdzie nie gromadzimy i w żaden sposób nie przetwarzamy.
6. Każdy użytkownik może zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w używanej przez siebie przeglądarce, w tym zupełnie wyłączyć możliwość ich zapisywania. Jeśli nie wyłączysz możliwości zapisywania ciasteczek pochodzących z naszych witryn, oznacza to Twoją zgodę na ich zapisywanie i przechowywanie w komputerze.
7. Jeżeli zdecydujesz się na odrzucenie wszystkich ciasteczek, nie będzie możliwe korzystanie z niektórych treści i usług udostępnianych w naszych witrynach, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie ciasteczek nie powoduje natomiast braku możliwości przeglądania stron w naszych witrynach.
Jak wyłączyć ciasteczka?
Każdy użytkownik Internetu może dostosować poziom ochrony przed ciasteczkami do swoich preferencji, w tym całkowicie zablokować możliwość pozostawiania plików cookies. Zwiększa to poziom bezpieczeństwa i ochrony danych, ale może także uniemożliwiać niektóre funkcje, np. zalogowanie się do witryny.
Informacje na temat ustawień dotyczących ciasteczek w poszczególnych przegladarkach dostępne są na poniższych stronach:
w przeglądarce Opera
w przegladarce Firefox
w przeglądarce Chrome
w przeglądarce Internet Explorer
w przeglądarce Safarii
Jeśli korzystasz z urządzenia przenośnego (telefon, smartfon, tablet), zapoznaj się z opcjami dotyczącymi ochrony prywatności w dokumentacji na stronie internetowej producenta Twojego urządzenia.
Dokumenty szkolne
Dokumenty w formacie pdf
- Statut Zespołu szkół Zawodowych Nr 2 im. 5 Pułku Ułanów Zasławskich w Ostrołęce
- STATUT CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
- STATUT TECHNIKUM NR 2
- STATUT SZKOŁY BRANŻOWEJ I STOPNIA
- Wewnątrzszkolne zasady oceniania
- PROCEDURA UDZIELANIA I ORGANIZACJI POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
- PROGRAM WYCHOWAWCZO - PROFILAKTYCZNY
- ZASADY e-dziennik
- SZKOLNY ZESTAW PODRĘCZNIKÓW
- Zasady postępowania w sytuacjach zagrożenia młodzieży
- BEZPIECZNA SZKOŁA - Procedury reagowania w przypadku wystąpienia wewnętrznych i zewnętrznych zagrożeń fizycznych w szkole
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI
- Konstytucję Rzeczpospolitej Polskiej,
- Konwencję Praw Dziecka,
- Ustawę o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 roku,
- Rozporządzenie MENiS z dnia 26 lutego 2002 roku w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół,
- Rozporządzenie MENiS z dnia 7 stycznia 2003 roku w sprawie zasad udzielania
i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Rozporządzenie MENiS z dnia 31 stycznia 2003 roku w sprawie szczegółowych form działalności wychowawczej i zapobiegawczej wśród dzieci i młodzieży zagrożonych uzależnieniem, - Krajowy Program Zapobiegania Narkomanii,
- Narodowy Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na lata 2006-2010.
radzenie sobie z przeżywanymi trudnościami życiowymi (redukcja lęku i frustracji).
Zadania
|
Sposób realizacji
|
Odpowiedzialni
|
Wzmacnianie więzi między rodzicami i dziećmi.
|
1. Okazywanie szacunku rodzicom jako pierwszym wychowawcom.
2. Wstrzymywanie się z wszelkimi uwagami na temat rodziców wobec ich dzieci, a zwłaszcza klasy dziecka.
3. Organizowanie na terenie szkoły grup warsztatów wychowawczych dla rodziców.
4. Efektywne wykorzystanie wywiadówek w celu wzmacniania więzi rodziców i dzieci.
5. Realna współpraca z rodzicami na terenie szkoły; udział rodziców w imprezach i uroczystościach szkolnych.
6. Wykorzystanie różnorodnych umiejętności rodziców, spotkania z rodzicami z racji wykonywanego zawodu.
|
wszyscy wychowawcy
i nauczyciele |
Dbałość
o społeczny klimat w szkole. |
1. Budowanie zaufania w zespole nauczycielskim.
2. Udzielanie nauczycielom wsparcia
w trudnych sytuacjach. 3. Przestrzeganie norm grupowych.
4. Nastawienie na współpracę, wzajemną wymianę doświadczeń, wspólne podejmowanie decyzji.
5. Dobra organizacja pracy szkoły (sprawne zarządzanie, jasne procedury postępowania, przejrzysty plan pracy szkoły, racjonalnie opracowany plan zajęć dla młodzieży i nauczycieli, stała opieka nauczycieli podczas zajęć, dyżury nauczycieli na korytarzach podczas przerw.
6. Udział członków społeczności uczniowskiej w podejmowaniu decyzji dotyczących uczniów, zachęcanie do większej aktywności i samodzielności.
7. Promowanie szacunku i podmiotowości każdego członka społeczności szkolnej.
|
dyrekcja szkoły, wszyscy nauczyciele
|
Budowanie pozytywnej więzi uczniów ze szkołą.
|
1. Popieranie i rozwój samorządności uczniów.
2. Udział młodzieży w projektowaniu i urządzaniu wystroju wnętrz klas szkolnych.
3. Poszerzanie oferty kół zainteresowań.
4. Rozwój indywidualnych zainteresowań młodzieży (interesujące przekazywanie wiedzy, aktywizujące metody nauczania, ciekawie prowadzone lekcje).
5. Motywujący system oceniania.
6. Wyrażanie uznania za rzeczywiste osiągnięcia i umiejętności.
7. Odnoszenie się do uczniów z szacunkiem.
8. Stawianie wymagań stosownie do możliwości uczniów.
9. Życzliwa atmosfera na lekcji.
|
dyrekcja szkoły, opiekunowie SU, pedagog szkolny, wszyscy wychowawcy i nauczyciele
|
Dbałość o rozwój osobowości uczniów.
|
1. Rozwijanie poczucia własnej wartości.
2. Zwiększanie szacunku do samego siebie.
3. Wzmacnianie samooceny.
4. Kształcenie podejmowania przemyślanych decyzji.
5. Pobudzanie wrażliwości na sprawy innych ludzi.
6. Rozwój sfery cielesnej.
|
wychowawcy klas, nauczyciele, pedagog szkolny
|
Rozwijanie umiejętności radzenia sobie
w trudnych sytuacjach. |
1. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych.
2. Podejmowanie właściwych decyzji.
3. Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, złością.
4. Rozwijanie umiejętności zachowań asertywnych.
|
wychowawcy, pedagog szkolny, referent ds. zdrowia
|
Zaangażowanie religijne.
|
1. Dobrze przygotowana pod względem metodycznym i merytorycznym lekcja katechezy.
2. Właściwe przygotowanie do sakramentów, zachęcanie do udziału w praktykach religijnych, budzenie odpowiedzialności za swoje życie religijne.
3. Wprowadzanie, a nie zmuszanie w praktyki religijne (w modlitwę, rozumienie liturgii, roku liturgicznego).
|
nauczyciele religii
|
Kształtowanie zachowań związanych z grupą rówieśniczą.
|
1. Poinformowanie o zagrożeniach wynikających ze strony różnych grup młodzieżowych.
2. Pomoc w tworzeniu związków z pozytywnie funkcjonującymi grupami.
3. Proponowanie spędzania czasu w bezpieczny sposób.
4. Wyczulenie uczniów na zagrożenie manipulacją.
5. Dbałość o zgodne funkcjonowanie oraz o integrację zespołów klasowych.
6. Kształtowanie umiejętności porozumiewania się i współpracy w grupie.
7. Pozyskiwanie uczniów do działań profilaktycznych.
|
wychowawcy klas, nauczyciele, pedagog szkolny
|
Rozwój kompetencji wychowawczych i profilaktycznych nauczycieli.
|
1. Rozwój umiejętności interpersonalnych:
· spostrzegania i rozumienia ludzi
· pomagania i wpływania
· rozwiązywania problemów i konfliktów związanych z wykorzystywaniem osobistych doświadczeń.
2. Rozwój umiejętności dydaktycznych:
3. Rozwój umiejętności profilaktycznych:
· Poszerzanie wiedzy i umiejętności z zakresu psychoprofilaktyki (istoty, celu, zadań, strategii działania),
· Poszerzanie umiejętności z zakresu konstruowania i oceniania skuteczności programów profilaktycznych.
|
dyrekcja szkoły, wszyscy nauczyciele
|
Dbałość
o tradycję szkoły. |
1. Podtrzymywanie tradycji związanych z patronem szkoły 5 PUZ.
|
wszyscy nauczyciele
|
PLAN REALIZACJI DZIAŁAŃ PROFILAKTYCZNYCH W OBSZARACH
PROBLEMOWYCH
Zadania
szczegółowe |
Formy realizacji
|
Oczekiwane efekty
|
Odpowiedzialny
|
1. Zapoznanie
uczniów z pojęciem agresja, przemoc |
Godziny wych. na
temat: Przemoc, agresja słowna fizyczna |
Uczeń rozróżnia postawy
powszechnie uważane za właściwe lub niewłaściwe; dostrzega istotne różnice. |
Nauczyciel wychowawca, inni nauczyciele, pedagog szkolny
|
2. Wulgaryzm jako
przejaw agresji i stresu, |
Godz. wych. —
przypomnienie mechanizmu powstawania agresji i stresu; rola postawy asertywnej. |
Uczeń rozumie, że
z agresją można sobie poradzić, przeciwdziałać jej i rozładować we właściwy sposób, a skutki stresu znacznie złagodzić. |
Nauczyciel- wychowawca
inni nauczyciele, pedagog szkolny |
3. Spotkania z Policją, Strażą Miejską
|
Pogadanki przeprowadzone przez funkcjonariuszy policji , Straży Miejskiej
|
Uczeń zapoznaje się z odpowiedzialnością karną związaną ze stosowaniem przemocy
|
Nauczyciel- wychowawca
inni nauczyciele, pedagog szkolny |
OBSZAR PROBLEMOWY BRAK KULTURY OSOBISTEJ
Zadania
szczegółowe |
Formy realizacji
|
Oczekiwane efekty
|
Odpowiedzialny
|
1. Zapoznanie
uczniów z pojęciem kultury osobistej ( od zasad higieny do świadomego odbioru kultury). |
Godziny wych. na
temat: czym charakteryzuje się człowiek kulturalny. Zajęcia na języku polskim |
Uczeń nazywa
i rozróżnia postawy powszechnie uważane za właściwe lub niewłaściwe; dostrzega istotne różnice. |
Nauczyciel języka polskiego, wychowawca, inni nauczyciele
|
2. Sposób ubierania się jako komunikat:
„kim jestem” |
Godziny wych. na temat: mój wygląd świadczy o mnie. Stroje na różne okazje.
Zajęcia na języku polskim i innych przedmiotach |
Uczeń zdaje sobie sprawę z faktu, że strój pełni rolę komunikatu
i świadczy o kulturze osobistej. Umiejętnie dyskutuje i wyraża swoje poglądy. Uczeń potrafi ubrać się stosownie do okazji. |
Nauczyciel języka polskiego, wychowawca, inni nauczyciele, rodzice ucznia
|
3. Spotkania z rodzicami
|
Spotkania podczas wywiadówek
|
Rodzic wpływa na poziom kultury osobistej swego
dziecka |
Wychowawcy
|
Zadania szczegółowe
|
Formy realizacji
|
Oczekiwane efekty
|
Odpowiedzialny
|
1. Dostarczanie
informacji o mechanizmach i następstwach uzależnienia |
Godzina wych.
Dyskusje, filmy, plansze, ulotki, |
Uczeń potrafi rozpoznać sytuacje stresowe oraz ocenić ich wpływ na własne życie.
|
Wychowawcy klas, nauczyciele, pedagog szkolny, psycholog
|
2.Uczenie radzenia sobie ze stresem
|
Godzina
wychowawcza, zebrania z rodzicami, spotkania z pedagogiem i psychologiem.Pomoc indywidualna w rozwiązaniu konkretnych sytuacji |
|
Wychowawcy klas, nauczyciele, pedagog szkolny, psycholog
|
3. Uczenie
konstruktywnego odmawiania |
Godzina
wychowawcza, zebrania z rodzicami, spotkania z pedagogiem i psychologiem |
Uczeń wykazuje
postawę asertywną, nabył umiejętności odpierania presji. |
Wychowawcy klas, pedagog szkolny
|
Zadania szczegółowe
|
Formy realizacji
|
Oczekiwane efekty
|
Odpowiedzialny
|
Praca z uczniami wagarującymi
|
Godzina
wychowawcza, zebrania z rodzicami, spotkania z pedagogiem i psychologiem. |
Zmiana postaw i zachowań młodzieży
|
Wychowawcy klas, nauczyciele, pedagog szkolny, psycholog
|
Pomoc indywidualna w rozwiązywaniu konkretnych sytuacji
|
Rozmowy
indywidualne, pomoc młodzieży w wyrabianiu nawyku systematycznego uczestniczenia w zajeciach lekcyjnych i praktycznych. konkretnych sytuacji |
Uzyskanie dodatkowych informacji o uczniach oraz wskazówek do dalszej pracy profilaktycznej. Uczeń otrzyma fachową pomoc od specjalisty.
|
Wychowawcy klas, nauczyciele, pedagog szkolny, psycholog
|
Zaangażowanie rodziców do współpracy.
|
Zebrania z rodzicami, spotkania
z pedagogiem i psychologiem. |
Rodzice są świadomi odpowiedzialności za edukację swoich dzieci, akceptują działania wychowawcze szkoły
|
Wychowawcy klas, nauczyciele, pedagog szkolny, psycholog
|
Zadania szczegółowe
|
Formy realizacji
|
Oczekiwane efekty
|
Odpowiedzialny
|
1.Przekazanie
wiedzy o mechanizmach następstwach wczesnej aktywności seksualnej |
Godziny
wychowawcze, mini wykłady, ulotki, filmy edukacyjne |
Zmiana postaw i zachowań młodzieży
|
Wychowawcy, referent ds. zdrowia, nauczyciele uczący
WŻR |
2.Rozwijanie akceptacji dojrzewania, problemy z tym związane
|
Godziny
wychowawcze, warsztaty |
Wzmocnienie poczucia własnej wartości, podejmowanie dojrzałych i odpowiedzialnych
|
Wychowawcy, referent ds. zdrowia, nauczyciele uczący
WŻR pedagog szkolny, pracownicy PP-P |
3. Praca z młodzieżą zagrożoną i zaniedbaną wychowawczo
|
Rozmowy indywidualne, pomoc młodzieży w wycofaniu się z zachowań ryzykownych poprzez atrakcyjne propozycje(udział
w zajęciach sportowych, organizacjach młodzieżowych, itp.) |
Uzyskanie dodatkowych informacji o uczniach oraz wskazówek do dalszej pracy
profilaktycznej |
Wychowawcy, inni nauczyciele, pedagog szkolny, referent ds. zdrowia
|
4. Pomoc
indywidualna w rozwiązaniu konkretnych sytuacji kryzysowych (choroba, ciąża) |
Skontaktowanie ucznia z lekarzem, psychologiem
|
Uczeń otrzyma fachową pomoc od specjalisty
|
Wychowawcy, pedagog szkolny, referent ds. zdrowia
|
5.Zaangażowanie
rodziców do współpracy |
Spotkania
z rodzicami podczas wywiadówek, indywidualne spotkania |
Rodzice są świadomi odpowiedzialności za edukację psychoseksualną
swoich dzieci, akceptują działanie profilaktyczno-wychowawcze szkoły |
Wychowawcy,
pedagog szkolny, nauczyciele uczący WŻR, referent ds. zdrowia |
Program wychowawczy
ażeby człowiek stawał się coraz bardziej człowiekiem
- o to, ażeby bardziej był, a nie tylko więcej miał;
aby więc poprzez wszystko, co ma, co posiada,
umiał bardziej i pełniej być człowiekiem, to znaczy, ażeby również umiał
bardziej być nie tylko z drugich, ale i dla drugich."
w swojej pracy wykorzystują nowoczesne i skuteczne metody
i innych, życzliwością, otwartością na potrzeby uczniów, itd.
w planowaniu działań szkoły.
w Ostrołęce
w imprezach przygotowywanych przez szkołę),
i wprowadzać ewentualne zmiany, które umożliwią osiąganie lepszych efektów wychowawczych. Monitoring programu będzie realizowany przy pomocy następujących narzędzi:
w Ostrołęce na lata 2007-2010.
- Konstytucję RP,
- Ustawę o systemie oświaty z dn. 7-09-1991 z późn. zmianami,
- Kartę Nauczyciela z dn. 26-01-1982 z późn. zmianami,
- Konwencję o prawach dziecka
- Statut Szkoły
- Wewnątrzszkolny System Oceniania.
WEWNĄTRZSZKOLNE ZASADY OCENIANIA
WEWNĄTRZSZKOLNE ZASADY OCENIANIA
z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, Nr 273, poz. 2703 i Nr 281, poz. 2781, z 2005 r. Nr 17, poz. 141, Nr 94, poz. 788, Nr 122, poz. 1020, Nr 131, poz. 1091, Nr 167, poz. 1400 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 144, poz. 1043, Nr 208, poz. 1532 i Nr 227, poz. 1658 oraz z 2007 r. Nr 42, poz. 273 i Nr 80, poz. 542, Nr 115, poz. 791 i Nr 120, poz. 818)
OCENIANIA
uwzględniających tę podstawę.
klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych oraz obowiązków ucznia
określonych w statucie szkoły.
w tym zakresie;
w nauce, zachowaniu oraz specjalnych uzdolnieniach ucznia;
śródrocznych i rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych
zajęć edukacyjnych;
zajęć edukacyjnych oraz śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, według skali i w formach
przyjętych w danej szkole;
oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania,
klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej
zachowania;
i trudnościach ucznia w nauce.
ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, wynikających z realizowanego
przez siebie programu nauczania;
z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych.
opiekunów) o:
3. Na wniosek ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) sprawdzone i ocenione pisemne prace kontrolne oraz
inna dokumentacja dotycząca oceniania ucznia są udostępniane do wglądu uczniowi lub jego rodzicom (prawnym
opiekunom) na zasadach określonych przez nauczyciela.
publicznej poradni specjalistycznej, dostosować wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb
psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub
specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom.
u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom,
następuje także na podstawie opinii niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym niepublicznej
poradni specjalistycznej, o której mowa w art. 71b ust. 3b ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, 3. W przypadku ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania
dostosowanie wymagań edukacyjnych, do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia może
nastąpić na podstawie tego orzeczenia.
ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć.
podstawie opinii o ograniczonych możliwościach uczestniczenia ucznia w tych zajęciach, wydanej przez lekarza,
na czas określony w tej opinii.
2. W przypadku zwolnienia ucznia z zajęć z wychowania fizycznego, informatyki lub technologii informacyjnej
przewiduje naukę jazdy pojazdem silnikowym, zwalnia z realizacji tych zajęć ucznia, który przedłoży prawo jazdy
odpowiedniej kategorii.
się "zwolniony", a także numer i kategorię posiadanego przez ucznia prawa jazdy oraz datę wydania uprawnienia.
zwolnienie z nauki drugiego języka obcego może nastąpić na podstawie tego orzeczenia.
klasyfikacyjnej wpisuje się "zwolniony".
określonych w szkolnym planie nauczania, i zachowania ucznia oraz ustaleniu - według skali określonej w statucie
szkoły - śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
okresowym podsumowaniu jego osiągnięć edukacyjnych z zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie
nauczania, z uwzględnieniem indywidualnego programu edukacyjnego opracowanego dla niego na podstawie
odrębnych przepisów, i zachowania ucznia oraz ustaleniu śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych
i śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania,
określonych w statucie szkoły.
w szkolnym planie nauczania, i zachowania ucznia w danym roku szkolnym oraz ustaleniu rocznych ocen
klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania. Klasyfikacja roczna ucznia
z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, polega na podsumowaniu jego osiągnięć
edukacyjnych z zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania, z uwzględnieniem indywidualnego
programu edukacyjnego opracowanego dla niego na podstawie odrębnych przepisów, i zachowania ucznia w danym
roku szkolnym oraz ustaleniu rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i rocznej oceny klasyfikacyjnej
zachowania,
prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne oraz wychowawca klasy są obowiązani poinformować ucznia i jego
rodziców (prawnych opiekunów) o przewidywanych dla niego rocznych (semestralnych) ocenach klasyfikacyjnych
z zajęć edukacyjnych i przewidywanej rocznej ocenie klasyfikacyjnej zachowania, w terminie i formie określonych
statucie szkoły.
z wyprzedzeniem 1 miesiąca za pośrednictwem wychowawcy.
pośrednictwem ucznia, który ma obowiązek zwrócić podpisane przez rodziców pismo w terminie 3 dni od daty jego
otrzymania , telefonicznie lub w ostateczności listownie.
prowadzący poszczególne dodatkowe zajęcia edukacyjne. Roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z dodatkowych
zajęć edukacyjnych nie ma wpływu na promocję do klasy programowo wyższej (na semestr programowo wyższy) ani
na ukończenie szkoły. Oceny z dodatkowych zajęć edukacyjnych wlicza się do średniej ocen.
kierownik praktycznej nauki zawodu;
Nr
|
Ocena słowna
|
Ocena cyfrowa
|
Skrót
|
1.
|
celujący
|
6
|
cel.
|
2.
|
bardzo dobry
|
5
|
bdb.
|
3.
|
dobry
|
4
|
db.
|
4.
|
dostateczny
|
3
|
dst.
|
5.
|
dopuszczający
|
2
|
dop.
|
6.
|
niedostateczny
|
1
|
ndst.
|
„nb” – oznaczające nieobecność i „np” – oznaczające nieprzygotowanie ucznia.
umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym są ocenami opisowymi.
100% - 95%
|
celujący
|
94% - 85%
|
bardzo dobry
|
84% - 75%
|
dobry
|
74% - 51%
|
dostateczny
|
50% - 30%
|
dopuszczający
|
29% - 0%
|
niedostateczny
|
samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia,
z programu nauczania danej klasy, proponuje rozwiązanie nietypowe, rozwiązuje także zadania wykraczające
poza program nauczania tej klasy l u b
finałów na szczeblu wojewódzkim (regionalnym) albo krajowym lub posiada inne porównywalne osiągnięcia.
ujęte programem nauczania, potrafi zastosować posiadaną wiedzę do rozwiązywania zadań i problemów
w nowych sytuacjach.
przekraczającym wymagania zawarte w podstawie programowej,
przekraczającym wymagań zawartych w podstawach programowych,
podstawowej wiedzy z danego przedmiotu w ciągu dalszej nauki,
w danej klasie, a braki w wiadomościach i umiejętnościach uniemożliwiają dalsze zdobywanie wiedzy z tego
przedmiotu,
L.p.
|
Ocena słowna
|
Skrót
|
1.
|
wzorowe
|
wz.
|
2.
|
bardzo dobre
|
bdb.
|
3.
|
dobre
|
db.
|
4.
|
poprawne
|
popr.
|
5.
|
nieodpowiednie
|
ndp.
|
6.
|
naganne
|
ng.
|
klasy oraz ocenianego ucznia.
Ocena wzorowa - charakterystyka ucznia:
i uznaniem do osiągnięć kolegów, jest tolerancyjny i wyrozumiały wobec innych wyznań, poglądów i sytuacji materialnej i rodzinnej kolegów i koleżanek, aktywnie uczestniczy w tworzeniu dobrej atmosfery w klasie, jest uprzejmy i uczynny, przestrzega zasad kultury, okazuje szacunek innym osobom (np. ustępuje miejsca starszym, przestrzega zasad kultury w dyskusjach z dorosłymi), zawsze wykonuje polecenia pracowników szkoły.
z własnej inicjatywy wykonuje prace na rzecz klasy i szkoły ( np. gazetki szkolne i klasowe ), powierzone prace wykonuje chętnie i starannie.
z zapisem przyjętym w Statucie Szkoły (dopuszczalne są 3 spóźnienia), ma schludny wygląd i jego strój nie budzi zastrzeżeń (opis wymaganego stroju przy ocenie wzorowej), podczas zajęć nie je, nie żuje gumy, na czas lekcji wyłącza telefon komórkowy, nie przynosi do szkoły sprzętu elektronicznego, nie pali papierosów, nie pije alkoholu
i nie stosuje innych używek, rzetelnie przygotowuje się do lekcji, przestrzega regulaminów BHP w pracowniach lekcyjnych oraz przerw śródlekcyjnych, szanuje mienie innych osób i szkoły, dotrzymuje ustalonych terminów (zwrot książek do biblioteki, przekazywanie usprawiedliwień, zaliczanie sprawdzianów i prac klasowych itp.), dba o ład i porządek, informuje pracowników szkoły o uszkodzonym sprzęcie i pomocach dydaktycznych, nie ma uwag negatywnych
Aktywność na rzecz szkoły: godnie reprezentuje szkołę na zewnątrz, bierze udział w życiu szkoły (imprezy szkolne, praca samorządu szkolnego i klasowego, udział w promocji szkoły), powierzone prace na rzecz klasy i szkoły wykonuje chętnie i starannie.
Ocena dobra – charakterystyka ucznia:
i rodzinnej kolegów i koleżanek, stara się włączać do pracy w grupie, jest uprzejmy i uczynny, przestrzega zasad kultury, okazuje szacunek innym osobom (np. ustępuje miejsca starszym, przestrzega zasad kultury w dyskusjach
w pracy, niszczy efekty ich pracy, utrudnia prowadzenie lekcji, wyśmiewa i lekceważy innych, pogarsza relacje między kolegami i koleżankami, dokucza innym, jest nietolerancyjny i niewyrozumiały wobec poglądów innych oraz sytuacji materialnej i rodzinnej kolegów i koleżanek, odmawia pomocy kolegom i koleżankom, nie przestrzega norm zachowania, lekceważy polecenia pracowników szkoły, jest wulgarny, kłamie i oszukuje, obraża pracowników szkoły.
oceny wzorowej i bardzo dobrej.
a podjęte działania wychowawcze przyniosły pozytywny skutek.
umiarkowanym lub znacznym są ocenami opisowymi.
rozwojowe, należy uwzględnić wpływ stwierdzonych zaburzeń lub odchyleń na jego zachowanie na podstawie
orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania lub opinii publicznej poradni
psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.
szkoły przez ucznia, któremu w danej szkole po raz drugi z rzędu ustalono naganną roczną ocenę klasyfikacyjną
zachowania.
otrzymuje promocji do klasy programowo wyższej, a uczeń klasy programowo najwyższej w danym typie szkoły
nie kończy szkoły.
uniemożliwi lub utrudni kontynuowanie nauki w klasie programowo wyższej (semestrze programowo wyższym),
szkoła, w miarę możliwości, stwarza uczniowi szansę uzupełnienia braków.
ustalenia śródrocznej lub rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach
edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
(prawnych opiekunów) rada pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin klasyfikacyjny.
zajęć edukacyjnych - wychowanie fizyczne oraz dodatkowych zajęć edukacyjnych.
fizycznego ma przede wszystkim formę zadań praktycznych.
przez dyrektora szkoły, nauczyciela takich samych lub pokrewnych zajęć edukacyjnych.
szkoły, który zezwolił na spełnianie przez ucznia odpowiednio obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki poza
szkołą.
komisji;
opiekunami) liczbę zajęć edukacyjnych, z których uczeń może zdawać egzaminy w ciągu jednego dnia.
opiekunowie) ucznia.
przeprowadzanego dla ucznia, o którym mowa w ust. 4 pkt 2 - skład komisji;
usprawiedliwionej nieobecności szkoła organizuje zajęcia umożliwiające uzupełnienie programu nauczania
i ustalenie śródrocznej lub rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z zajęć praktycznych.
klasyfikacyjnej wpisuje się "nieklasyfikowany".
klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych jest ostateczna,
ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych może być zmieniona w wyniku egzaminu poprawkowego
(semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych lub roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została
ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny. Zastrzeżenia mogą być zgłoszone
w terminie 7 dni od dnia zakończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny,
dyrektor szkoły powołuje komisję, która:
wiadomości i umiejętności ucznia, w formie pisemnej i ustnej, oraz ustala roczną (semestralną) ocenę
klasyfikacyjną z danych zajęć edukacyjnych;
w drodze głosowania zwykłą większością głosów; w przypadku równej liczby głosów decyduje głos
przewodniczącego komisji.
opiekunami).
komisji,
komisji,
w innych, szczególnie uzasadnionych przypadkach. W takim przypadku dyrektor szkoły powołuje innego
nauczyciela prowadzącego takie same zajęcia edukacyjne, z tym że powołanie nauczyciela zatrudnionego w innej
szkole następuje w porozumieniu z dyrektorem tej szkoły.
klasyfikacyjna zachowania nie może być niższa od ustalonej wcześniej oceny. Ocena ustalona przez komisję jest
ostateczna, z wyjątkiem niedostatecznej rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych, która
może być zmieniona w wyniku egzaminu poprawkowego,
do niego w dodatkowym terminie wyznaczonym przez dyrektora szkoły.
obowiązkowych zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania, uzyskał roczne (semestralne) oceny
klasyfikacyjne wyższe od oceny niedostatecznej,
4,75 oraz co najmniej bardzo dobrą ocenę zachowania, otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej
z wyróżnieniem.
wyższej, uwzględniając specyfikę kształcenia tego ucznia, w porozumieniu z rodzicami (prawnymi opiekunami).
ocenę klasyfikacyjną. Uczeń, który tytuł laureata konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim bądź laureata
lub finalisty olimpiady przedmiotowej uzyskał po ustaleniu albo uzyskaniu rocznej (semestralnej) oceny
klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych, otrzymuje z tych zajęć edukacyjnych celującą końcową ocenę klasyfikacyjną.
semestr programowo wyższy) i powtarza klasę (semestr),
zajęć edukacyjnych, może zdawać egzamin poprawkowy. W wyjątkowych przypadkach rada pedagogiczna może
wyrazić zgodę na egzamin poprawkowy z dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych.
technologii informacyjnej oraz wychowania fizycznego, z których egzamin ma przede wszystkim formę zadań
praktycznych.
i innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, których programy nauczania przewidują prowadzenie ćwiczeń
(doświadczeń), ma formę zadań praktycznych.
zajęcia dydaktyczno-wychowawcze kończą się w styczniu - po zakończeniu tych zajęć, nie później jednak niż do
końca lutego.
komisji;
w innych, szczególnie uzasadnionych przypadkach. W takim przypadku dyrektor szkoły powołuje jako osobę
egzaminującą innego nauczyciela prowadzącego takie same zajęcia edukacyjne, z tym że powołanie nauczyciela
zatrudnionego w innej szkole następuje w porozumieniu z dyrektorem tej szkoły.
może przystąpić do niego w dodatkowym terminie, wyznaczonym przez dyrektora szkoły, nie później niż do końca
września, a w szkole, w której zajęcia dydaktyczno-wychowawcze kończą się w styczniu - nie później niż do końca
marca.
programowo wyższy) i powtarza klasę (semestr).
w ciągu danego etapu edukacyjnego promować do klasy programowo wyższej ucznia, który nie zdał egzaminu
poprawkowego z jednych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, pod warunkiem że te obowiązkowe zajęcia
edukacyjne są, zgodnie ze szkolnym planem nauczania, realizowane w klasie programowo wyższej.
a) pierwszy zaczyna się 1 września, a kończy posiedzeniem klasyfikacyjnym Rady Pedagogicznej nie później niż
20 stycznia,
własnoręcznym podpisem znajomość WZO.
na brak informacji o postępach w nauce dziecka oraz przewidywanych dla niego ocenach okresowych.
6. Niniejszy regulamin jest załącznikiem do Statutu Zespołu Szkół Zawodowych Nr 2 w Ostrołęce