1. Czym zajmuje się technik reklamy?


Technik reklamy to bardzo ciekawy i stwarzający duże możliwości zawód. Pozwala na zdobycie atrakcyjnej pracy w szeroko rozumianej reklamie.

Technik reklamy:

  • pozyskuje klientów do współpracy z agencjami reklamowymi i mediami,
  • przygotowuje i sprzedaje produkty i usługi reklamowe,
  • dobiera media, środki i nośniki reklamy,
  • zna i stosuje tajniki skutecznej reklamy,
  • buduje wizerunek osób i firm,
  • zajmuje się działalnością promocyjną oraz wystawienniczą,
  • biegle posługuję się programami użytkowymi i graficznymi,
  • profesjonalnie wykonuje i obrabia zdjęcia,
  • tworzy grafikę i animacje,
  • pracuje z kamerą i montuje filmy,
  • tworzy spoty reklamowe,
  • tworzy slogany i teksty reklamowe,
  • nawiązuje kontakty, negocjuje i ustala zasady współpracy z klientem,
  • jest kreatywny i otwarty na rozwój,
  • posiada wrażliwość estetyczną,
  • posługuje się językiem angielskim, używanym w branży reklamowej na całym świecie.

Technik reklamy dociera do odbiorców różnymi środkami przekazu, skutecznie oddziałuje na ich postawy, emocje i przekonania.

 

2. Uzyskane kwalifikacje.

 

Wybierając ten kierunek kształcenia uzyskujesz:

  1. Dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe w zawodzie technik reklamy.
  2. Świadectwo potwierdzające dwie kwalifikacje (obszar poligraficzno-fotograficzno -reklamowy):

      a) PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego:

  • przygotowanie elementów strategii reklamowej,
  • przygotowanie elementów kreacji reklamowej,
  • produkcja reklamy.

      b) PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową:

  • planowanie kampanii reklamowej,
  • organizowanie sprzedaży reklamowej,
  • realizowanie kampanii reklamowej,
  • badanie przekazu reklamowego,

oraz przystępujesz do egzaminu maturalnego i po jego zdaniu możesz kontynuować naukę na studiach.

 

3. Umiejętności, jakie nabierzesz w trakcie nauki:

  • określać cele marketingowe, reklamowe, medialne i kreatywne działalności przedsiębiorstwa,
  • planować i organizować działalność reklamową i promocyjną,
  • kreować wizerunek firm i organizacji,
  • dobierać media, środki i nośniki reklamy,
  • projektować materiały reklamowe w programach graficznych,
  • planować budżet kampanii reklamowych i promocyjnych,
  • planować i dokonywać zakupu przestrzeni reklamowej w mediach,
  • nadzorować proces produkcji reklamy oraz prac podwykonawców,
  • stosować metody badań rynku reklamy,
  • oceniać skuteczność i efektywność kampanii reklamowej,
  • wykorzystywać specjalistyczne programy komputerowe wspomagające organizację kampanii reklamowej,
  • opracowywać oferty handlowe dotyczące sprzedaży produktów i usług reklamowych,
  • prowadzić negocjacje, rozmowy handlowe oraz współpracować z klientami.

4. Możliwości podjęcia pracy zawodowej.

 

Technik reklamy może podejmować pracę, m.in. w agencjach reklamowych, działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych czy biurach ogłoszeń środków masowego przekazu jako:

  • agent reklamowy (pracownik działu obsługi klienta),
  • pracownik zespołu do spraw obsługi zlecenia (account manager),
  • grafik komputerowy, projektant grafiki (art designer),
  • specjalista do spraw marketingu,
  • specjalista do spraw reklamy,
  • specjalista do spraw public relations,
  • specjalista do spraw sprzedaży,
  • specjalista do spraw planowania mediów (media planner),
  • specjalista do spraw kupowania przestrzeni w mediach (media buyer),
  • specjalista do spraw zakupu usług artystycznych (art buyer),
  • specjalista do spraw badań i rozwoju (research manager),
  • specjalista do spraw pozyskiwania nowych klientów (new business manager),
  • specjalista do spraw kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej,
  • autor tekstów i sloganów reklamowych (copywriter),
  • pracownik działu badań rynkowych,
  • pracownik działu kreatywnego,
  • pracownik działu planowania publikacji,
  • pracownik działu produkcji (production manager),
  • pracownik studio fotograficznego,
  • pracownik drukarni,
  • handlowiec, przedstawiciel handlowy,
  • akwizytor,
  • sprzedawca przez telefon, telemarketer,
  • działalność gospodarcza na własny rachunek.

5. Nauczane przedmioty zawodowe.

 

Przedmioty zawodowe teoretyczne:

  • Podstawy reklamy,
  • Kompetencje społeczne i organizacja pracy zespołów,
  • Przekaz i komunikat w reklamie,
  • Kampania reklamowa,
  • Podstawy działalności gospodarczej,
  • Język obcy zawodowy (angielski).

Przedmioty zawodowe praktyczne:

  • Strategia w reklamie,
  • Fotografia w reklamie,
  • Kreacja w reklamie,
  • Produkcja reklamy,
  • Planowanie kampanii reklamowej,
  • Zarządzanie procesem realizacji kampanii reklamowej,
  • Skuteczność i efektywność kampanii reklamowej.

Praktyka zawodowa (8 tygodni)
Przedmioty rozszerzone: język angielski, informatyka